תיעוד התקרית בגוש עציון

רע"מ מגנה בחריפות את הירי בפלסטינית שהתקרבה לעבר כוח צה"ל ולא נשמעה לקריאותיו לעצור - ירי לעבר רגליה שממנו נהרגה. בהודעה שפרסמה הערב (ראשון) המפלגה תואר הירי בראדה סבאתין, אלמנה בת 47 ואם לשישה ילדים, כ"הוצאה להורג". רע"מ דרשה להעמיד לדין את החיילים שירו בה.
"רע"מ מגנה את הפשע שביצע היום הצבא הישראלי ממערב לבית לחם. הצבא הוציא אותה להורג בשטח והשאיר אותה מדממת למוות, למרות שהמנוחה לא נשאה כל נשק ולא היווה איום על אדם", מסרה המפלגה.
2 צפייה בגלריה
רגעים לאחר נטרול החשודה
רגעים לאחר נטרול החשודה
הרגעים לאחר הירי בחשודה
סבאתין, נזכיר, נורתה בצהריים על ידי כוח צה"ל שהוצב בגוש עציון וחשד שמדובר במחבלת. האישה התקרבה לעבר החיילים באזור הכפר חוסאן שליד ביתר עילית, ולא נשמעה לקריאותיהם לעצור - גם לאחר שירו באוויר. הכוח ירה לעבר רגליה ופצע אותה, אך כעבור זמן קצר מותה נקבע בבית החולים. בחיפוש שנערך על גופתה לא נמצאו כלי נשק.
התקרית שבה נורתה הגיעה בעיצומה של מתיחות ביטחונית גדולה, בעקבות גל פיגועי הטרור שהחל בחודש שעבר. שעות אחדות לאחר שסבאתין נורתה אירע פיגוע דקירה במערת המכפלה: מחבלת דקרה ופצעה קל לוחם מג"ב, שירה בה וחיסל אותה.
ההודעה החריפה של רע"מ מגיעה גם על רקע הטלטלה הפוליטית שחוותה ממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, בעקבות פרישתה מהקואליציה של ח"כ עידית סילמן, מי שהייתה עד עתה יו"ר הקואליציה מטעם סיעת ימינה. בלעדיה לקואליציה אין רוב, והתלות שלה ברע"מ רק גוברת.
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
גינוי חריף של רע"מ. יו"ר המפלגה מנסור עבאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גם השליח המיוחד של מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, גינה את הירי בסבאתין: "מזועזע ומוטרד מהריגת אישה לא חמושה על ידי כוחות צה"ל בחוסאן שליד בית לחם, בנסיבות שנראות כאילו לא היוותה איום מיידי. תנחומיי העמוקים למשפחתה. יש לחקור ביסודיות מעשים כאלה".
משלחת האיחוד האירופי בשטחים גינתה גם היא את התקרית, וצייצה: "נחרדים מהריגת אישה פלסטינית על ידי כוחות הביטחון הישראליים ליד בית לחם. שימוש מופרז כזה בכוח קטלני נגד אזרח לא חמוש אינו מתקבל על הדעת. אירוע זה חייב להיחקר במהירות ויש להעמיד את העבריינים לדין".