2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואבי מעוז
בנימין נתניהו ואבי מעוז
נתניהו ומעוז
היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך תועבר לאחריותו של מי שצפוי להתמנות לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אבי מעוז, שעומד בראש מפלגת נעם. מההסכם הקואליציוני שחתמה מפלגתו עם הליכוד עולה כי היחידה תועבר על תקציביה ועל תקני כוח האדם שלה.
מלבד זאת, בהסכם נקבע כי הרשות לחיזוק וייצור הזהות היהודית-לאומית שבראשה צפוי לעמוד מעוז בתפקידו, תזכה לתקציב של 100 מיליון שקל בשנה הראשונה, ולאחר מכן יגדל תקציבה ב-50 מיליון שקל. מעוז יעמוד בראש ארגון נתיב, ויקבל את האחריות על שיתופי פעולה רב-מגזריים ועל היחידה לרכש חברתי במשרד ראש הממשלה.
(צילום: משי בן עמי)

היחידה שעליה קיבל מעוז אחריות במשרד החינוך מטפלת בעמותות הזרות ובתכנים שנכנסים למערכת החינוך. לצד מערכת לימודי החובה והבחירה המתקיימים בבתי הספר על ידי המורים, פועלות אלפי תוכניות חיצוניות שמפעילות עמותות יחד עם גורמים חיצוניים במגוון רחב של תחומים לבחירת בתי הספר או ועדי הורים. מדובר בתוכניות העשרה ותרבות ובתכנים ייעודיים במימון בתי הספר, ההורים ובחלקם בסבסוד משרד החינוך.
משרד החינוך ערך לפני מספר שנים מיפוי של אלפי התכניות החיצוניות ויצר מאגר תכניות שאושרו על ידו. התוכניות כוללות בין השאר פעילויות הסברה בנושא להט"בים, עידוד גיוס צה"ל, שיעורים ביהדות, ציונות, מורשת, תוכניות הקשורות להיבטים רגשיים, מניעת אלימות ועוד. המשמעות של העברת הרשות למעוז היא שהוא יוכל לקבוע קריטריונים חדשים שימנעו כניסת תוכניות לבתי הספר. מעוז, שמתנגד לקהילת הלהט"ב, יהיה אחראי בין היתר על התוכנית "שיעור בגאווה", שמכשירה צוותי מורים לעסוק במיניות, מגדר ונוער להט"ב.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
יהיה אחראי על תוכנית שמכשירה מורים לעסוק במיניות, מגדר ונוער להט"ב. מצעד הגאווה בתל אביב.
(צילום: טל שחר)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה אמש בתגובה להעברת היחידה ממשרד החינוך לידיו של מעוז כי "אדם ששנאתו אמונתו ישלוט בתכנים שילמדו ילדינו בבתי הספר. האיש עם הדעות החשוכות ביותר יקבע מה התכנים שילמדו הילדים שלנו בבית הספר ומי הגופים שיפעילו אותם, עם תקציב של מעל שני מיליארד שקל. מדובר בחרפה מוסרית שתפגע בחינוך של כל ילדי ישראל ותפרק את מערכת החינוך. את המחיר של מכירת החיסול הערכית שמוביל נתניהו - ישלמו הילדים של כולנו".
גם ח"כ גלעד קריב התייחס להעברת היחידה לידי מעוז. "החלטה זו היא לא פחות מהפקרת החינוך הממלכתי על ידי נתניהו. נתניהו מעניק דריסת רגל לאדם שוביניסט, שונא להט"בים וגזען. זו האחריות שלנו - ההורים ששולחים את ילדיהם לביה"ס הממלכתיים - להרעיש עולמות ולמנוע את המהלך. מן הראוי שקולם של ארגוני המורים והמורות ומנהלי בתי הספר ישמע גם הוא. בימים הקרובים נתחיל במהלך להקמת משמר החינוך הממלכתי. לא נאפשר לאדם חדור השנאה הזה להתערב בחינוך הילדים שלנו", אמר.
דברי מעוז במליאת הכנסת, שבוע שעבר
(צילום: ערוץ כנסת)

מעוז פעל נגד משרד החינוך בכנסת הקודמת, וביוני אשתקד הפנה שאילתא דחופה במליאת הכנסת למשרד החינוך בנושא בחינת הבגרות בלשון, שבה הופיעו לדבריו "תפיסות פמיניסטיות רדיקליות", כלשונו. "בבחינת הבגרות בלשון שהתקיימה בשבוע שעבר הופיעו לכל אורכה תפיסות פמיניסטיות רדיקליות, האשמות כלפי השפה העברית בהיותה 'פוגענית ומדירת נשים' כביכול והצעות לעיוות השפה העברית ולהטמעת השפה הא-מגדרית", אמר מעוז, ובעקבות כך שאל: "מי חיברו ומי אישרו את נוסח הבחינה, שכל כולה הנדסת תודעה רדיקלית, והאם וכיצד בכוונת משרדך לפעול נגדם?".
בשבוע שעבר מעוז התייחס במליאת הכנסת להוראות שהוציא משרד החינוך ולפיהן יש לפנות לתלמיד בלשון נקבה אם הוא מבקש זאת. "גברתי שרת החינוך, איך את רוצה שאקרא לך - גברתי השרה או אדוני השר? ", פנה מעוז לשרה יפעת שאשא ביטון. "מישהו שאל את ההורים אם הם מוכנים שיטרללו את הילדים שלהם על מגדרים שונים ומשונים? ההורים יודעים שבלינה בטיולים ההפרדה בין בנים לבנות לא תהיה לפי הביולוגיה שלהם, אלא לפי איך שכל אחד מגדיר את עצמו? עד מתי תסתירו מההורים מה קורה בבתי הספר ולאן אתם מסלילים את הילדים שלהם? לא הפנמתם את תוצאת הבחירות?".
פורסם לראשונה: 23:28, 30.11.22