רשויות אכיפת החוק במדינת מיזורי שבארצות הברית עצרו אישה בת 78 בחשד שבפעם השלישית בחייה שדדה בנק. במהלך השוד בעיר פלזנט היל היא הגישה לכספרית פתק שבו התנצלה אם גרמה לה לדאגה: "לא התכוונתי להפחיד אותך", כתבה בו.
השודדת בוני גוץ', שבעבר הורשעה כבר פעמיים במעשי שוד בבנקים, נעצרה ביום רביעי בשבוע שעבר, אחרי שברחה עם הכסף מהסניף בפלזנט היל. היא מוחזקת במעצר, ושופט קבע כי תוכל להשתחרר רק בערבות של 25 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב בוני גוץ' בת 78 שדדה בנק
ארה"ב בוני גוץ' בת 78 שדדה בנק
בוני גוץ'. בשוד הקודם הגישה "כרטיס ברכה ליום ההולדת"
גיליון ההרשעות של גוץ' כולל שוד בנק שביצעה ב-1977 בקליפורניה ושוד בנק נוסף שביצעה בליס סאמיט, פרבר של קנזס סיטי שבמיזורי, בשנת 2020. בגין המעשה האחרון נידונה למאסר על-תנאי, ותקופת המבחן שלה הסתיימה בנובמבר 2021.
לפי מסמכים שהוגשו למחוז קאס במיזורי, שם עומדת גוץ' לדין, בניסיון השוד בשבוע שעבר היא הגישה לכספרית פתק ובו דרשה "13,000 שטרות קטנים", והוסיפה: "תודה, סליחה, לא התכוונת להפחיד אותך". על פי כתב האישום, השודדת הורתה לכספרית שלא לספור את הכסף, אלא "פשוט לתת לי אותו".
במצלמות האבטחה בבנק תועדה גוץ' דופקת על הדלפק ודורשת מהכספרית להזדרז. עדי ראייה סיפרו כי היא הייתה לבושה כולה אפור, ואת ידיה כיסו כפפות גומי. על פניה עטתה מסכת N95 שחורה והרכיבה משקפי שמש. לדברי התביעה, כשהשוטרים עצרו אותה במכוניתה במרחק של כשלושה קילומטרים מהבנק נידף ממנה ריח חזק של אלכוהול, ושטרות הכסף ששדדה היו פזורים ברכב.
2 צפייה בגלריה
כסף מפוזר וריח של אלכוהול. גוץ' דרשה 13,000 שטרות
כסף מפוזר וריח של אלכוהול. גוץ' דרשה 13,000 שטרות
כסף מפוזר וריח של אלכוהול. גוץ' דרשה 13,000 שטרות
(צילום: Shutterstock)
מפקד משטרת פלזנט היל, תומס רייט, סיפר לרשת "פוקס" על רגע המעצר: "מן הסתם זה היה מצב מתוח, אבל כשידיים של אישה מבוגרת יצאו מתוך המכונית זה היה קצת מדהים". ברשות גוץ' לא נמצא נשק.
ב-2020, אחרי השוד הקודם שבגינו נעצרה, טען בנה של גוץ' שהיא איבדה את שפיותה, וסיפר שהיא עזבה את הבית בכעס והכריזה שהיא הולכת לשדוד בנק. חצי שעה לאחר מכן הוזעקו השוטרים לזירת השוד. הם גילו שגוץ' התייצבה בבנק כשלראשה כובע ירוק ופאה, ואז הגישה לכספרית מה שנראה ככרטיס ברכה ליום הולדת שעליו נכתב: "זה שוד". היא דרשה בו לקבל 3,000 דולר בשטרות של 50 ו-20 דולרים.
אחרי המעצר בשבוע שעבר מסרה המשטרה כי לא נראה שגוץ' סובלת ממחלה כלשהי.