יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אבי חימי, התפטר מצוות ההגנה של המחבל אבראהים מנצור, שנאשם ברצח הסוהר יוחאי אבני בביתו בגבעון החדשה שבבנימין בתחילת חודש יולי. חימי, שהצטרפותו לצוות ההגנה לפני כשבוע עוררה סערה, הסביר כי קיבל את ההחלטה "בעקבות השיח הנפיץ שהופנה כלפיי", ולא מפני שהשתכנע שהמניע לרצח הוא לאומני ולא פלילי.
הארכת מעצר לנאשם ברצח יוחאי אבני

1 צפייה בגלריה
אבי חימי
אבי חימי
עו"ד חימי: "מייחל לימים שבהם לא נדע שיח קיצוני ואלים"
(צילום: מוטי קמחי)
"נכנסתי לייצוגו של הנאשם לאחר שהתרשמתי, מבחינה מקצועית, כי לא מדובר באירוע לאומני. אולם, בעקבות השיח הנפיץ שהופנה כלפיי, שבוודאי לא אמור להיות מנת חלקם של סנגורים שכל 'חטאם' הוא מתן שירות משפטי, נוצר מבחינתי מצב בלתי נסבל, בעטיו החלטתי להפסיק את הייצוג", מסר. "אני מייחל לימים טובים יותר, בהם ביקורת, נוקבת ככל שתהיה, תושמע באופן ענייני ומכבד ושלא נדע עוד שיח קיצוני ואלים".
משפחתו של אבני זעמה על החלטתו המקורית של חימי להצטרף לצוות ההגנה של הפלסטיני, תושב השטחים בשנות ה-20 לחייו. "איך זה הגיוני? זה לא נתפס", אמרה אז ניצן, אחותו של אבני. במשפחתו מחו עוד: "זה מישהו שהיה יושב ראש לשכת עורכי הדין. זה שהוא לוקח תיק כזה זה בושה וחרפה, לא משנה כמה כסף הוא קיבל על התיק הזה. זה בושה וחרפה שהוא לוקח תיק כזה. הוא בן אדם שאין לו שום ערך לשום דבר, שום ערך. הערך היחיד שיכול להיות פה זה רק לכסף, שום ערך מעבר לזה".
עו"ד חימי הגיב אז לסערה, ואמר: "הסכמתי להצטרף לייצוג הנאשם לאחר שבחנתי את חומר הראיות והגעתי לכלל מסקנה כי מדובר באירוע פלילי, ולא באירוע לאומני. אזכיר כי גם התביעה הצבאית סברה, מלכתחילה, כי לא מדובר באירוע לאומני ולבסוף ייחסה מניע זה לנאשם אך בגלל לחץ ציבורי, שבינו לבין משפטים אין ולא כלום".