טיל בליסטי מתימן למרכז, ביום השנה לטבח 7 באוקטובר - ומתקפה נרחבת של חיל האוויר בלבנון לפני כן: אזעקות ב-132 יישובים נשמעו מעט אחרי השעה 17:40 (שני), בעקבות ירי טיל קרקע-קרקע ששיגרו החות'ים. חיל האוויר יירט בהצלחה את הטיל מחוץ לגבולות המדינה, באמצעות מערכת החץ. גם בנתב"ג נשמעה אזעקה, וההמראות והנחיתות הופסקו לזמן קצר.
מכיבוי אש נמסר כי לאחר היירוט נעשו פעולות לכיבוי שריפות בכמה מוקדים באזור בית שמש ובמועצה אזורית מטה יהודה, ככל הנראה בעקבות שברי יירוט. מהמועצה המקומית צור הדסה נמסר לתושבים: "לפני כחצי שעה יורט טיל שנורה מתימן ואזעקה הופעלה באזור בית שמש והסביבה. רסיסים מהטיל נפלו בצור הדסה - ללא נזק וללא נפגעים. חבלן בדרך למקום נפילת הרסיסים. אנו מבקשים להתרחק מהמקום".
המראות מטוסי חיל האוויר למטס התקיפה
(צילום: דובר צה"ל )

אזעקות בפארק הירקון לפני טקס הזיכרון הלאומי
(צילום: טקס הזיכרון הלאומי)

שריפות באזור בית שמש ומטה יהודה:
שריפות באזור בית שמש ומועצה אזורית מטה יהודה
(צילום: כב״ה מרחב בית שמש)

לאחר השיגור כתב הבכיר החות'י נסר א-דין עאמר ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "למקלטים ציונים, זה 7 באוקטובר, זה מבול אל-אקצא". בזמן האזעקה הושלמו ההכנות ל"טקס הזיכרון הלאומי" בפארק הירקון, ובתיעוד נראו יותר מ-100 אנשי תקשורת מהעולם - שהגיעו כדי לסקר את טקס המשפחות - נשכבים על הקרקע בעקבות זאת.
ביממה האחרונה הותקפה ישראל מתימן, מעיראק, מלבנון ומעזה - כאשר חלק מניסיונות היירוט החטיאו ומתוחקרים בחיל האוויר. בכל מקרה, עד כה - מכל הזירות - כ-90% מכלל השיגורים יורטו בשנה האחרונה.
ירי הטיל מתימן אירע כמה שעות לאחר תקיפה נרחבת של צה"ל בדרום לבנון, שאחריה שוגרו מטחים כבדים לקריות, לאצבע הגליל ולקריית שמונה. התקיפות נועדו לפגוע בשכבת הפיקוד של חיזבאללה בדרום לבנון בהיקף נרחב, גם כדי לסייע לאוגדות שנלחמות בקו הכפרים הראשון של דרום לבנון.
1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה של תקיפת המטוסים
 אילוסטרציה של תקיפת המטוסים
אילוסטרציה של יעדי התקיפה
(צילום: דובר צה"ל )
בסך הכול תקפו 100 מטוסי חיל האוויר, במטס אווירי נרחב, יותר מ-120 מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון, במשך יותר משעה. בצה"ל אמרו כי הותקפו מטרות של יחידות גיאוגרפיות של חזית הדרום, מטרות של כוח רדואן, מערך הטילים והרקטות ומטה המודיעין של חיזבאללה בדרום לבנון.
אותן תקיפות הן המשך למעשה לגלי התקיפות בביירות, שם הופצצו מהאוויר מפעלי ייצור ומחסני אמל"ח של חיזבאללה, חלקם במרתפים, אחרים בבניינים ונוספים מתחת לאדמה. בצה"ל זיהו כי מאגרי האמל"ח הגדולים האלו הועברו על ידי חיזבאללה מהבקעא ומאזורים נוספים בלבנון לדאחייה, בתקווה שכך הם יהיו מוגנים.
"יש לנו סיבות להאמין שהמודיעין שיש לנו על היעדים שתקפנו בלבנון טוב יותר ממה שהיה לנו על חמאס לאורך השנים, אבל זו הסיבה שאנו לא מסתפקים בכך ולכן אנו פועלים קרקעית גם בקו הכפרים הראשון ששם התבסס חיזבאללה כדי להוציא אל הפועל את תכניתו לפלוש לגליל", אומרים בצבא.
"בביצועים שלנו אל מול מה שהאויב עשה, לא נתקלנו בהפתעה מבצעית", הוסיפו. "הרציפות התפקודית והפעילות המבצעית של חיל האוויר לא נפגעה לרגע". על מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן אמרו