2 צפייה בגלריה
אמיר ברעם
אמיר ברעם
אמיר ברעם
(צילום: דובר צה"ל)
שר הביטחון בני גנץ מינה היום (שני) את אלוף אמיר ברעם לסגן ראש המטה הכללי, בהמלצתו של הרמטכ"ל הנוכחי - רב-אלוף אביב כוכבי - והרמטכ"ל המיועד, אלוף הרצי הלוי.
"למדינת ישראל וצה"ל אתגרים ביטחוניים משמעותיים, הדורשים קידום של בניין הכוח, רציפות פיקודית בצה"ל, וניהול נכון של כוח האדם ומשאבי הביטחון", אמר גנץ בתום פגישתו עם ברעם. "לכן, החלטתי לקבל את המלצתם של הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ואלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל המיועד, ולמנות את ברעם לסגן הרמטכ"ל הבא".
"האלוף ברעם, שאותו אני מכיר עשרות שנים, הוא קצין איכותי, יסודי, בעל ניסיון מבצעי נרחב", מסר גנץ. "הוא הוביל בשנים האחרונות תהליכים משמעותיים ומוצלחים בגזרה הצפונית, ויש לו את כל התכונות הנדרשות לעמוד במשימה ולכהן כסגן הרמטכ"ל. אני מבקש לאחל לו בהצלחה רבה".
ספטמבר השנה: אלוף אמיר ברעם בטקס חילופי מפקד פיקוד צפון
(צילום: דובר צה"ל)

את שירותו בצה"ל החל ברעם בנובמבר 1988, אז התנדב לצנחנים ושובץ בפלנ"ט צנחנים. במשך השנים הוא שימש כמפקד פיקוד צפון, מפקד הגיס הצפוני, מפקד המכללות הצבאיות, מפקד עוצבת הגליל, מפקד עוצבת האש ומפקד חטיבת הצנחנים.
תפקידו האחרון היה מפקד פיקוד הצפון, שבמהלכו הוביל עשרות מבצעים חשאיים באזור סוריה במסגרת המערכה שבין המלחמות. הוא ניהל שני ימי קרב עם חיזבאללה, בספטמבר 2019 וביולי 2020, ואף פעולה מוגבלת באוגוסט 2020 - לאחר שצלפי חיזבאללה ירו לעבר כוח צה"ל שנע על הגדר באזור מנרה. ב-11 בספטמבר הוא סיים את תפקידו, והיום כאמור מונה לסגן הרמטכ"ל.
ברעם, שמתגורר באבן יהודה, נשוי לגלית ואב לשלושה ילדים. הוא בעל תואר ראשון במשפטים במרכז הבינתחומי בהרצליה (כיום אוניברסיטת רייכמן), ותואר שני ביחסים בינלאומיים מקינגס קולג' לונדון.
2 צפייה בגלריה
אלוף הרצי הלוי הרמטכ"ל ה-23
אלוף הרצי הלוי הרמטכ"ל ה-23
ראש הממשלה לפיד עם הרמטכ"ל המיועד אלוף הלוי
(צילום: חיים צח/ לע"מ)
מינויו של אלוף הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל אושר אתמול בישיבת הממשלה השבועית. הלוי יחל את כהונתו ב-17 בינואר, יום לאחר סיום כהונתו בת ארבע השנים של הרמטכ"ל היוצא כוכבי. הלוי ימונה לכהונה בת שלוש שנים, אך הממשלה רשאית להאריך את כהונתו לתקופה שלא תעלה על שנה – כפי שנעשה במקרה של כוכבי ורבים מקודמיו.
ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו צריכים להיות שונים מאויבינו, לשמור על צבא מוסרי. לשמור על ערכים דמוקרטיים. לוודא שמי שמרים יד על חייל או מפקד בצה"ל, ייענש במלוא חומרת הדין. זוהי פגיעה בערכים הכי בסיסיים שלנו, וביכולת שלהם להגן על המדינה. יש לנו צבא אחד, צבא העם. לא נאפשר את קיומן של מליציות צבאיות עברייניות במדינת ישראל".