מספר החטופים החיים נמוך בהרבה מהמספר שבו ננקב עד כה: כך לפחות טענו בפני ה"וול סטריט ג'ורנל" מתווכים בשיחות המשא ומתן התקועות בינתיים, וגורם אמריקני. לדבריהם, ייתכן שמספר החטופים שבשבי בעזה ועדיין בחיים הוא 50 בלבד.
לפי ההערכה הזו, המבוססת על המודיעין שבידי צה"ל, 66 מתוך 116 החטופים מ-7 באוקטובר אינם בחיים. ארבעת החטופים האחרים הם הדר גולדין ואורון שאול, שנחטפו בצוק איתן וגופותיהם בעזה, וכן אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.
מחאה בגשר מעגן מיכאל וכביש 4
( צילום: רינה חיון / ללא קרדיט מרועי רובינשטיין ויעל צ'כנובר )

בוושינגטון ובירושלים סירבו להתייחס למספרים שהועלו בכתבה. גם חמאס לא מסר תגובה, אבל אמר למתווכות כי "אינו יודע כמה חטופים בחיים". הבוקר חסמו פעילי מחאה, ובהם קרובי חטופים, את נתיבי איילון, את כביש 4 ואת כביש החוף - בדרישה לביצוע עסקה כמה שיותר מהר.
גופות של 19 חטופים הוחזרו לישראל במבצעי חילוץ, כולל שמונה בשלושת החודשים האחרונים. עד כה הודיעה ישראל כי 41 חטופים אינם בחיים, ואם אכן המספר 66 הוא המדויק - הרי שמדובר ב-25 יותר מאותה הודעה רשמית. בפברואר דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי ייתכן ש-50 חטופים אינם בחיים, על פי הערכות ישראליות שהועברו גם לגורמים אמריקניים ומצריים.
בעיתון האמריקני ציינו כי מספר החטופים החיים הוא אחד הנושאים שעל הפרק במשא ומתן לעסקה. ישראל בתחילה סירבה לקבל גופות חטופים בשלב הראשון של העסקה, אבל לפי ההצעה האחרונה לחמאס - שאותה הציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן - היא תסכים לקבל גם גופות, לצד חטופים.
במטה משפחות החטופים אמרו בתגובה לפרסום כי "מדנת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים שהופקרו בשבעה באוקטובר. החובה הקדושה הזו לא מבחינה בין החזרת חטופים חיים לשיקום לבין החזרתם של הנרצחים והחללים לקבורה. מדינת ישראל מחויבת להחזיר את כל החטופים הביתה, לארצם. פגיעה בעיקרון מקודש זה היא הפרת אמונים ושבירת האתוס הישראלי המכונן של ערבות הדדית. על הקהילה הבינלאומית לפעול למען החזרת כל 120 החטופים ולתמוך בעסקת נתניהו. ממשלת ישראל חייבת להניע עסקה כוללת להשבתם ולעשות זאת מיד. הזמן אוזל עבור החטופים".
אביה של נעמה לוי שחטופה בעזה מדבר
( צילום: ירון ברנר)

גורמים ישראלים אמרו כי רוב החטופים שנקבע מותם נרצחו ב-7 באוקטובר, אבל אישרו כי חלק מהם נהרגו מפעולות צבאיות של ישראל ברצועה. לפי הכתבה, ישראל משתמשת בסט מדויק של כללים פורנזיים כדי לקבוע אם חטופים מתו, והקימה ועדת קטנה של מומחים רפואיים כדי לבחון את המודיעין המסווג הנוגע לקבוע זאת. לצד זאת, יש גם הסתמכות על סרטונים שצילם חמאס וישראל השיגה בעזה.
"יכולנו לקבוע מוות של אנשים שידענו שהיו בחיים ואנחנו יודעים שחייהם הסתיימו שם", אמר פרופ' עופר מרין, מנכ"ל בית החולים שערי צדק. "אנחנו יושבים בשקט. מסתכלים על כל תמונה. מקשיבים למה שקרה. ואוספים את כל המידע".
אחת מהחטופים שאמורים להשתחרר בשלב הראשון של העסקה, אם זו תצא לפועל, היא נעמה לוי. אביה יוני סיפר בריאיון ל-ynet על בתו, שתציין יום הולדת 20 ביום שבת - בעודה עדיין מוחזקת בשבי חמאס: "יום הולדת בעולם מתוקן ונורמלי זה חגיגה, אושר, צמיחה וחופש - אבל יום ההולדת של נעמה יהיה הכול חוץ מזה. נציין את זה עם הרבה כאב, דאגה והמון אהבה ואופטימיות". הוא הוסיף: "חלק מהתסכול זה שבין הורים לילדים יש חוזה לא כתוב שאנחנו נדאג להם. יש גם ציפייה וחוזה שהמדינה והמנהיגות תדאג לאזרחים שלה ברגעי מצוקה, רגעים כל כך קשים - אבל זה לא קורה".
שיחה עם יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון שחטוף בעזה
( צילום: ירון ברנר)

לדבריו, "מתעסקים בכל כך הרבה שטויות. היחסים עם האמריקנים, שלמות הקואליציה והחוקים - אבל החוזה הבסיסי מופר במשך תקופה ארוכה. גורל ילדינו, הבת שלי. גורל כולם. זו המציאות, זה כאוס בלתי נתפס. זו מציאות הזויה, מספיק - עצרו את מחול השדים הזה. תתחילו לכבות שריפות במקום להדליק מדורות. אי-אפשר עם הסיסמאות החלולות האלה של 'ניצחון' כזה או אחר".
יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון, השתתפה הבוקר בחסימת המחאה בנתיבי איילון, ואמרה ל-ynet כי "מדובר בחסימה קצרה אבל אפקטיבית, יחד עם מחאת הנשים שתומכות במאבק הכי חשוב במדינה - החזרת החטופים הביתה. חבל שהממשלה והעומד בראשה חושבים שיש דברים יותר חשובים כמו עיסוקים פוליטיים אחרים. כל דבר אחר - חוץ מלהשיב אותם". לדבריה, "מי חשב שהם לא יהיו פה בשלב הזה? הבוקר כשירדנו לאיילון שאלתי - עד מתי נמשיך לעשות את זה? זה פשוט לא נורמלי. אנשים מעדיפים לראות ריאליטי ויורו ולא להתעסק בחטופים".
הבוקר היו כאמור כמה מוקדי מחאה וחסימות כבישים ברחבי הארץ - בקריאה לשחרור החטופים. עינב צנגאוקר, ממובילות המחאה ואימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "הפסדת נתניהו. אין לך איך לברוח מהאשמה, היא תלך איתך לקבר. בחרת את ההישרדות הפוליטית שלך על פני העם שלך. על פני החטופים, העקורים, המילואימניקים, המשפחות השכולות. בחרת לתדרך בשם גורם מדיני, במקום להודות בפני הציבור שנכשלת. הפסדת. הכישלון הזה נחתם בספרי ההיסטוריה".
המפגינים קראו לנתניהו להתפטר ולקחת אחריות על הטבח ב-7 באוקטובר. "איבדנו את הבתים שלנו, ולך יש שלושה. הנה אנחנו מונעים ממך גישה לבית שלך, כפי שמאות אלפי ישראלים חווים בשנה האחרונה". בקיסריה תיערך הערב הפגנה בהובלת תושבי הצפון, שמפונים כבר שמונה חודשים מבתיהם. "לוחמי כיפור" יקימו מיצב של בסיס צבאי סמוך לבית ראש הממשלה בעיר, שייקרא "מ"ק 710".