אין פריצת דרך, אך השיחות יימשכו: פסגת קהיר ננעלה היום (ראשון) בלי הסכמות על עסקת חטופים או הפסקת אש. המפגש נמשך כחמש שעות ולקחו בו חלק ראש ה-CIA ביל ברנס, שליחו של ביידן ברט מקגורק, ראש ממשלת קטאר מוחמד אל ת'אני, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ונציגות של חמאס. מהצד הישראלי השתתפו ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במיל' ניצן אלון. עם שובם לארץ עדכנו ראשי הצוות את רה"מ נתניהו.
1 צפייה בגלריה
(צילום: EPA/NIR ELIAS, דובר צה"ל, JACK GUEZ / AFP)
גורמים שמעורבים בנושא אומרים כי חזרתם של ברנע, בר ואלון לא מעידה על משבר בשיחות - על אף שעדיין לא הושגה פריצת דרך. שני גורמים מצריים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי גם חמאס וגם ישראל לא הסכימו למספר מרכיבים בהצעת המתווכות. השיחות התקיימו באווירה טובה והצוותים ייכנסו לשלב נוסף במו"מ ולתהליך משמעותי לסגירת פערים. יש לציין כי עדיין קיימים פערים ולמרות השיחות היעילות יש עוד דרך ארוכה. צוותי העבודה נשארו עם משימות פתוחות.
במבנה שבו התקיימה הפסגה נכחו גם נציגי חמאס, בחדר נפרד. המתווכים דילגו בין הישראלים לחמאס. הישראלים לא ראו את נציגי חמאס אבל הם היו באותו מבנה. גורמים בישראלים אומרים שלא צריך להתייחס יותר מדי להודעות של החמאס וכי השיחות נמשכות. עם זאת, הודו הגורמים כי אין מקום לאופטימיות.
על אף ההודעות השליליות מחמאס השיחות לא התפוצצו ויש הסכמה להמשיך בשיחות אינטנסיביות כדי לצמצם פערים. בישראל מקווים שתוצאות מתקפת המנע של ישראל בדרום לבנון והתגובה המוגבלת של חיזבאללה – ישכנעו את סינוואר שהשאיפות שלו להסלמה איזורית והתלכדות זירות התנפצה וכעת אין לו ברירה אלא להתקדם לעסקה שתציל אותו ותשמור על הישרדותו.
מסיבת עיתונאים של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן במלון קמפינסקי ת"א

עוד לפני יציאת הצוות הישראלי לקהיר היתה פסימיות רבה בצד הישראלי. גורמים שמעורים בנושא טענו כי כל עוד נתניהו לא יוותר על הנוכחות הישראלית בפילדלפי – לא תהיה עסקה ומנגד אם חמאס לא יתגמש ויתעקש על כל דרישותיו גם לא תהיה עסקה.
א-שרק אל אווסאט דיווח אמש, מפי מקורות, כי "המשלחת הישראלית ביקשה להישאר ב-8 נקודות צבאיות בפילדלפי בשלב הראשון. יש הסכמה ישראלית ראשונית על נוכחות נציגים מהרשות במעבר רפיח. ישראל דורשת לא להניף את דגל פלסטין במעבר רפיח בשלב הראשון של ההסכם".