למרות ההגבלות, אין שינוי במתווה הפסטיגל - וגם לא תבוטל תחרות מיס יוניברס: מהפקת הפסטיגל נמסר כי "מדובר באירוע בטוח. אנחנו חיים לצד הקורונה באחריות, וכדאי וצריך ליהנות באופן בטוח". במקביל, שר התיירות יואל רזבוזוב אמר לפני ישיבת הממשלה כי גם תחרות מיס יוניברס, שאמורה להיערך באילת ובמסגרתה יגיעו לישראל יותר מ-100 מתמודדות וצוותים גדולים מרחבי העולם - תתקיים כסדרה.
1 צפייה בגלריה
קירל בפסטיגל
קירל בפסטיגל
מנסים להרגיע. נועה קירל בפסטיגל
(צילום: באדיבות סולן הפקות)
"הפסטיגל נפתח לפני שבועיים ומיומו הראשון תפקד כמקום בטוח, ובכפוף לכל הנחיות משרד הבריאות, כך שאין שינוי במדיניות", אמרו בהפקה. הם הבהירו כי "הכניסה למופעים תתאפשר בהצגת תו ירוק בתוקף בלבד, ולשם כך הוצבו יותר מ-30 עמדות סריקת תו ירוק".
"הופעות הפסטיגל הן סולד-אאוט בחנוכה, וכרטיסים ניתן להשיג להמשך בלבד", ציינו. "התורים בפסטיגל הם באוויר הפתוח, עם מסכות וזאת לאור הבידוק היסודי והמקצועי של כל אורח העומד בתו הירוק. הקהל מתבקש לגלות סבלנות והבנה זה לטובתו ובריאותו בלבד".
בנוסף ציינו כי "הפסטיגל הגדיל את עמדות הבידוק, הגדיל את כמות הסדרנים ויצר שיתוף פעולה רחב עם רכבת ישראל בכדי לייצר הגעה חלקה ויעילה בימי החג".
בוועדת החוקה התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לתחרות מיס יוניברס שאמורה להתקיים בישראל ואמרה: "לא בקלות מבטלים אירוע כזה שישראל מובילה. מהצד השני, לא נסכן את בריאות הציבור. אנחנו בונים מתווה לדבר הזה. ננסה לצמצם את אנשי הצוות המגיעים ממדינות אדומות".
בנט בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר

עד כה אובחנו בישראל 13 מאומתים וחשודים כמאומתים לזן האומיקרון. פרט לעובדת זרה ממלאווי, הם מתגוררים ברעננה, רמת גן, ראשון לציון, רחובות, קריית מלאכי, באר שבע, כסייפה, אטרש, לקיה, חורה, אום בטין ושבט עאצם. העובדת הזרה, תושבת רעננה ובן 21 מכסייפה כבר שוהים במלונית בידוד בירושלים.
חמישה מאותם חולים חשודים התגלו הלילה. מתוך השמונה שאותרו לפני כן, שניים מחוסנים לחלוטין בשלושה חיסונים של פייזר, ועוד שניים קיבלו חיסון של ג'ונסון ואסטרהזניקה בחצי השנה האחרונה. מתוך אותם שמונה, שלושה כלל לא היו בחו"ל בתקופה האחרונה. שלושה מהאחרים, ובהם העובדת הזרה ממלאווי, חזרו מדרום אפריקה. שני האחרים – מירדן ומאיחוד האמירויות.