ח"כ אלי דלל: "אני אשמח להיות סגן שר"
(צילום: אבי חי)

על רקע סבב השיחות שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי לקיים עם חברי סיעת הליכוד לקראת חלוקת התיקים לחברי מפלגתו, הח"כ החדש מהמפלגה, אלי דלל, הדף הבוקר (חמישי) בריאיון באולפן ynet את הביקורות על כך שמשרדי ממשלה רבים מפוצלים במטרה לרצות את שותפיו של נתניהו, ואמר כי "זה טיבו של משא ומתן". לדבריו, "הממשלה החדשה תביא למשילות וליציבות".
"אנשים שוכחים מה היה פה בשנה וחצי האחרונות עם הממשלה הקודמת", אמר דלל, שלפני שנכנס לכנסת כיהן כסגן ראש עיריית נתניה. "היו פה בחירות, בבחירות האלה ניצחנו ואנחנו כרגע מרכיבים ממשלה, ובהרכבת ממשלה צריך לעשות את המיטב, גם למען הקואליציה. החלוקה במשרדי הממשלה זה טיבו של משא ומתן. פה מדברים על אידיאולוגיה, וכל שר, כל תנועה וכל מפלגה רוצה למקסם את האידיאולוגיה שלה".
3 צפייה בגלריה
שרון ניר
שרון ניר
"רוצה להיות יו"ר ועדות וסגן שר". ח"כ אלי דלל
(צילום: נויל האריס )
"הממשלה הזאת עוד לא התחילה למשול, אי אפשר לבוא ולהגיד עכשיו מה יהיה", המשיך דלל. "אני חושב שעצם הקמת הממשלה הזאת לארבע שנים וחצי תביא לפה ודאות ויציבות, וזה בעצם הגדולה של הממשלה הזאת. בכלכלה ובפסיכולוגיה, ברגע שיש לך יציבות - אתה פותר 50 אחוז מהבעיות".
על השאלה מי יהיה יו"ר הכנסת מטעם הליכוד השיב דלל: "אני לא יודע מי זה הולך להיות. תהיה החלטה של הסיעה בוודאי. אני מניח שלראש הממשלה יש מועמד כזה או אחר, הוא צריך לדבר עם חלק גדול מחברי הכנסת. גם אני מוזמן לראש הממשלה היום. אני רוצה להיות יו"ר ועדות ואני אשמח גם להיות סגן שר, אבל אני אגיד לו את הדברים האלה בארבע עיניים. יש לי הרבה מאוד ניסיון בהרבה מאוד תחומים - תחבורה, פנים, הייתי יו"ר ועדת תכנון ובנייה. אני יודע גם איך לפתור חלק מהבעיות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"הוכיח את עצמו במשך הרבה שנים". נתניהו
(צילום: EPA)
דלל התייחס לחלוקת תיקי השרים בממשלה שצפויה לקום, ואמר כי הוא סומך על שיקול דעתו של נתניהו. "הוא הוכיח את עצמו במשך הרבה מאוד שנים. יכול להיות שיש דברים שאולי לא נראים לנו היום, שאנחנו נבחן ונראה מה הלאה. אבל אני רוצה להגיד לכם שההסתה היום, ההמרדה, זה משהו שהוא לא הגיוני. הממשלה הזאת עוד לא קמה, והכל עליהום. זה כמו שבמונדיאל קבוצה מסוימת ניצחה, והקבוצה שהפסידה מסיתה את האוהדים לפרוץ למגרש.
"אני מאמין בסופו של דבר שהממשלה הזאת תמשול. יש לה ייחודיות בנושא של מדינה יהודית, זהות יהודית. זה מאוד מאוד חשוב, כי היה פה חלל ריק במשך שנה וחצי. אני הייתי ברשות המקומית, ואני יודע בממשלה הקודמת היו שרים טובים ושרים פחות טובים, אבל משילות לא הייתה, וזאת הבעיה".