2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל
אחד החשודים בפרשת רצח יואל להנגהל, צעיר בן 19 מקריית שמונה, קיבל היום (שלישי) הודעה שבימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין גרימת חבלה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט. זהו כתב אישום שני בלבד בפרשה, אחרי שליעד אדרי הואשם ברצח עצמו. נגד עשרות הנערים האחרים שהשתתפו בקטטה, לפי שעה, לא הוגש כתב אישום.
אביו של יואל, גדעון להנגהל, הביע חשש לפני שבועיים שהנאשם היחיד ברצח ישוחרר, אחרי ששופט בית המשפט המחוזי בנצרת אמר כי "קיימת חולשה משמעותית בראיות בנוגע לעבירת הרצח ובנוגע למעורבותו של הנאשם בדקירת המנוח". השופט הסביר כי ה"חולשה" המדוברת בראיות "מחייבת בחינת אפשרות שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר".
2 צפייה בגלריה
ליעד אדרי עם חפץ בולט בכיסו, כנראה הסכין
ליעד אדרי עם חפץ בולט בכיסו, כנראה הסכין
הנאשם ליעד אדרי
לפני כחודש נחשף ב-ynet כי סנגורו של אדרי, עו"ד ציון שמעון, דרש לשחרר את מרשו בתנאים מגבילים. "מצפייה בסרטון מהזירה, שבו מתועדת לכאורה הדקירה, לא ניתן להבחין ברגע הדקירה, לא ניתן לקבוע כי הנאשם החזיק בסכין באותו הרגע ולא ניתן לקבוע כי הוא זה שדקר את המנוח", אמר השופט. "זאת ועוד, צפייה מדוקדקת בסרטון מלמדת, כי טענת הנאשם שלא הוא זה שדקר את המנוח אינה משוללת יסוד ולכאורה מסתברת יותר מאשר האפשרות שהוא הדוקר".
לדברי האב, "לא תופסים את מי שרצח את הבן שלי ויכולים למות ילדים אחרים. הוא יכול לדקור אנשים אחרים". להנגהל הוסיף כי הוא מאמין במשטרה ו"מקווה מאוד שיהיה צדק ליואל".
עו"ד רחלי צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל, התייחסה גם היא לאפשרות שחרורו של אדרי בתנאים מגבילים ומתחה ביקורת על המשטרה והפרקליטות. לדבריה, "העמדה לדין של נאשם אחד, בעיניי ובעיני המשפחה זה לא מיצוי הצדק. היו באירוע הזה יותר מ-30 משתתפים, צעירים אחרים שהשתתפו בלינץ' הזה ויצאו בלי כלום, לא הוגשו נגדם כתבי אישום. מעבר לרוצח היו תוקפים רבים שכרגע לגביהם לא נעשה דבר".