אריאל, חתן דמים | ד"ר יהושע רוזנברג, ירושלים

הוֹי אֲרִיאֵל אֲרִיאֵל, כֹּהֵן לְאֵל עֶלְיוֹן לֹא אֶת הָעֹלָה עַל מוֹקְדָה הִקְרַבְתָּ עַל הַמִּזְבֵּחַ אֶת דָּמְךָ שָׁפַכְתָּ אֶל יְסוֹד הַמִּזְבֵּחַ. בִּנְיָן בֵּית יִשְׂרָאֵל מִקְדַּשׁ־מֶלֶךְ הוּא לְבֵנָיו חַלְלֵי־חֶרֶב, מֵתֵי מִלְחָמָֽה יְדִיד נֶפֶשׁ הַמְּחָרֵף נַפְשׁוֹ לָמוּת לְמַעַן הַבַּיִת, אֲשֶׁר לֹא נוּכַל לְהַצִּילוֹ בְּלֹא מִלְחָמָה, הֵם־הֵם אַחֶיךָ לַנֶּשֶׁק, כִּי בַּחֲלָלֵינוּ סוֹד עָלֶה קָמֵל הָאוֹצֵל חַיִּים לְעֵץ עַמִּי.
yk13673616ד"ר יהושע רוזנברג
הוֹי אֲרִיאֵל אֲרִיאֵל, חֲתַן דָּמִים אֶל חֻפָּתְךָ חָלַמְנוּ לְלַוּוֹתְךָ בְּיוֹם חֲתֻנָּתְךָ וּבְיוֹם שִׂמְחַת לִבֶּֽךָ וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יַחֲלֹם הָרָעֵב וְהִנֵּה אוֹכֵל וְהֵקִיץ וְרֵיקָה נַפְשׁוֹ וְכַאֲשֶׁר יַחֲלֹם הַצָּמֵא וְהִנֵּה שֹׁתֶה וְהֵקִיץ, וְהִנֵּה עָיֵף וְנַפְשׁוֹ שׁוֹקֵקָה כֵּן נֽהְיֶה אֲנַחְנוּ יְדִידֶיךָ קְרוֹבֶיךָ וְכָל הֲמוֹן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הוֹי אֲרִיאֵל אֲרִיאֵל, בֵּן יַקִּיר שָׂא נָא עֵינֶיךָ סָבִיב־סָבִיב כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָֽאוּ לְךְ לְלַוּוֹתְךָ, עַל פִּי בוֹר קִבְרֶךָ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר לְמַעַן יִֽחְיוּ הֵם וְזַרְעָם – לָחַמְתָּ הַבּוֹכִים אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה' מַצְדִּיעִים לְךָ.
סרן אריאל רייך מירושלים, שנפל בעזה, היה אמור להתחתן במארס הקרוב. שכנו כתב את השיר לזכרו

להיות סבתא בישראל | רונית ולנרין, רמת השרון

להיות סבתא בישראל זה להיות עם רקורד מלחמות לא קטן. להיזכר במלחמת יום כיפור, אז היית חלק מהצבא, ולהבין שעכשיו זו מנת חלקם של בני הדור המאוד צעיר. זה להיזכר בעצמך, בסטטוס של אשת לוחם, אם לילדים קטנטנים כשבעלך בחזית, ולראות את הצעירים של היום בסיטואציה זהה.
yk13673615רונית ולנרין
להיות סבתא בישראל זה לנסות להיכנס לכיתת כוננות עירונית ולהבין שאת מעבר לגיל הרלוונטי. זה לחבק את ילדייך, לעטוף את נכדייך, ולתהות איך הגענו לנקודת זמן שבה הם רצים לממ"ד ולמקלט כדרך חיים, מסבירים שבממ"ד הקירות עבים ושהחיילים שלנו חזקים ומנצחים את כל הרעים.
להיות סבתא בישראל זה לחיות עם ייסורי המצפון יום־יום. שאת לא עושה מספיק אלא רק תומכת לחימה, הרבה מאחור. תכלס, את יכולה לעשות הרבה יותר בבית למען משפחתך ונכדייך, וגם חייבת את הלבד שלך, להזיל דמעות.
להיות סבתא בישראל זה לחפש איפה אפשר בכל זאת להתנדב, ואז להתביית על מדידת לחץ דם לתורמים במד"א, כי את זה את יכולה לעשות גם בישיבה. זה להפגין עם משפחות החטופים, להרגיש את המחנק. זה לחפור את עצמך למוות ברשתות, כי זה מה שנשאר לעשות כדי לא לאבד את עצמך לגמרי.
להיות סבתא בישראל זה לקחת אוויר, גם אם זה כמעט בלתי אפשרי, לראות את העם הנפלא שלך ולדעת שרק בזכותם יש לנו עדיין תקווה.

בִּנְחִישׁוּת שֶׁל "לוּ יְהִי" | יוסי וולך, קריית חיים

הַפְּרָחִים שֶׁשָּׁמְעוּ אֶת זַעֲקוֹת הַשֶּׁבֶר, אֶת הַיְּרִיּוֹת וְהַפְּגָזִים מִכָּל עֵבֶר שֶׁחָשְׁבוּ שֶׁנִּשְׁמָתָם פּוֹרַחַת. שֶׁהִתְכַּנְּסוּ יַחְדָּיו וְשָׁמְרוּ עַל עֲלֵי הַתִּפְרַחַת שֶׁהִבִּיעוּ מִשְׁאָלָה
yk13673614יוסי וולך
לְהִתְחַדְּשׁוּתָהּ שֶׁל הַמִּשְׁתָּלָה, שֶׁהֵבִינוּ וְהֵרִימוּ רֹאשׁ שֶׁלֹּא נִתָּן פֶּרַח מְלַבְלֵב מֵאַדְמָתוֹ לתלושׁ וְחֵלֶק מֵעֲלֵי הַגָּבִיעַ הֶאֱמִין שֶׁהַשָּׁלוֹם יַגִּיעַ אַךְ מַחְשַׁבְתָּם בַּנּוֹשֵׂא תִּדֹּם כְּשֶׁחֵלֶק מֵהַגִּבְעוֹלִים וַעֲלֵי הַתִּפְרַחַת נִצְבַּע לָנֶצַח בְּאָדֹם. צְבָא גִּבּוֹרֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יָנוּחַ, לֹא יִדֹּם וְיִסְתַּכֵּל לָאוֹיֵב בִּנְחִישׁוּת שֶׁל "לוּ יְהִי" וְיַפְרִיחַ עוֹד הַרְבֵּה מִשְׁתָּלוֹת כְּמוֹ בְּקִבּוּץ בְּאֵרִי.
נכתב בעקבות ביקור של חברי בארי בקיבוצם ב־29.10, כשראו משתלה פורחת ועליה שלט: "סליחה שפרצנו למשתלה. היינו חייבים להשקות את הפרחים, באהבה – החיילים"

אני נר זיכרון | דודו ברק, ירושלים

אֲנִי נֵר זִכָּרוֹן, אֲנִי נֵר נְשָׁמָה, אֲנִי נֵר הַתָּמִיד, הַמַּתְמִיד הַיָּחִיד. סְבִיב יְמוֹת הַשָּׁנָה אֲנִי אוֹר נֶחָמָה, מַעְגַּל הַחַמָּה בֶּעָבָר, בֶּעָתִיד.
yk13673606דודו ברק
לֹא אֶשְׁכַּח אֶת רֵעַי, אֶת אַחַי, אַחְיוֹתַי, אֶת בָּנַי וּבְנוֹתַי, אֲבוֹתַי, אִמְּהוֹתַי בְּחֶלְבִּי, בְּדָמִי, הֵם לָנֶצַח עִמִּי, בְּשַׁבָּת, בְּיוֹם חַג, בְּיוֹם חֹל יוֹם־יוֹמִי. אֲנִי נֵר זִכָּרוֹן, נֵר נְשָׁמָה לְתָמִיד אֶל רִגְבֵי אֲדָמָה דִּמְעוֹתַי, אֵל שָׁמַיִם יָעִיד. אֵשׁ חַיַּי לַחַיָּל, לַחַיֶּלֶת בַּסְּפָר, לְזוּגוֹת אוֹהֲבִים שֶׁנִּשְּׂאוּ זֶה מִכְּבָר. לַיְּלָדִים אוֹר אֶנְצֹר, לְמִשְׁמַר חַיֵּיהֶם, לַקְּשִׁישִׁים הַקְּטַנִּים בַּעֲלוֹת יְמֵיהֶם. יֵשׁ הִלָּה בִּי לְכָל הַחוֹשְׁקִים בַּחַיִּים, הִיא נִתְּנָה יְשִׁירוֹת לִי מֵאֵת אֱלֹהִים אֲנִי נֵר זִכָּרוֹן, נֵר נְשָׁמָה לְתָמִיד אֶל רִגְבֵי אֲדָמָה דִּמְעוֹתַי, אֵל שָׁמַיִם יָעִיד.
מעוניינים לכתוב לנו? שלחו ל-mesaprim23@gmail.com