החברה הערבית ממשיכה לשלם בחייה בעקבות אוזלת היד של הרשויות: מיאיד עבד אלחי, תושב טירה בן 50, נורה הבוקר (שישי) למוות בעיר. צוות של מד"א קבע את מותו בזירה, המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 174 בני אדם.
הרכב שלפי החשד שימש את המתנקשים

אחיו ואחיינו של עבד אלחי נרצחו לפני חודשיים. סמוך לזירה שבה הוא נורה למוות אותר רכב שרוף שלפי החשד שימש את המתנקשים. עוד התברר כי הסכסוך שהוביל למותו של עבד אלחי גבה כבר כבר את חייהם של ארבעה קורבנות. עד כה לא נעצרו חשודים ברצח.
הדיווח על הירי בטירה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 11:20. הפרמדיקים מיחידת האופנועים מוחמד מטר וסעיד מטר סיפרו: "הגענו למקום וראינו גבר שוכב על הכביש מחוסר הכרה ועם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
מהמשטרה נמסר: "שוטרי תחנת טירה פתחו בחקירה בעקבות הדיווח על הירי. המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצע העבירה, לצד איסוף עדויות, אמצעי תיעוד וממצאים פורנזיים על-ידי חוקרי הזיהוי הפלילי".
1 צפייה בגלריה
מיאיד עבד אלחי
מיאיד עבד אלחי
הנרצח מיאיד עבד אלחי והרכב שלפי החשד שימש את המתנקשים
הרצח בטירה אירע יום אחרי הפיגוע הפלילי ברמלה שבו נרצחו ארבעה בני אדם חפים מפשע - דועאא אבו חלאוה (30), בתה סילא (8), אחיינה מוחמד (10) וקרובת משפחתה לין מוגרבי (23). איסמעיל, בנה בן החודשיים של מוגרבי, נפצע אנושות בפיצוץ הרימון שהושלך אל מתחת לרכב חונה והוביל להתלקחות של חנות שבה שהו הקורבנות. בבית עסק ביפיע שליד נצרת נרצח אמש חמזה זרעיני (30).
נאיף אל-עוברה, תושב רמלה ואב לחמישה, פנה היום למפכ"ל רב-ניצב דני לוי בזירת הרצח המרובע בעיר. "תעשה טובה, בן גביר הזה הורס את המדינה. הוא יודע רק להרוס בתים לערבים, חוץ מזה הוא לא יודע לעשות כלום", אמר אל-עוברה למפכ"ל. "אנחנו חיים בפחד. יש לי חמישה ילדים, כל יום פיצוץ, אנשים חפים מפשע מתים".
המפכ"ל ביקש בתגובה מנאיף להשאיר את הפוליטיקה בצד ואמר לו כי הוא מייצג את משטרת ישראל. "יש כאן מספיק כוחות כדי להחזיר את הביטחון", השיב המפכ"ל לאזרח, אבל יחד עם זאת הודה: "זה לא יקרה מחר". לוי הוסיף: "אני לא אוהב להבטיח הבטחות, אבל עבריינים צריכים לקבל מאיתנו בראש כדי שאתה תחיה פה כמו שצריך".