תיעוד הירי באזור

ירי קטלני שעלול לזעזע את המאבקים בעולם הפשע בישראל: העבריין בני שלמה (42) נרצח בצהריים (שני) ביריות בתחנת דלק בדרך השבעה ליד היישוב אזור. אדם נוסף שהיה עמו נפצע קשה. במשטרה מעריכים כי מדובר באירוע על רקע פלילי, כוחות גדולים עורכים מצוד אחר היורים שנמלטו מהזירה. בתיעוד דרמטי מהזירה (בפתח הכתבה) נראים המתנקשים מגיעים לתחנת הדלק, פותחים בירי - ונמלטים בריצה.
5 צפייה בגלריה
בני שלמה ותיעוד הירי
בני שלמה ותיעוד הירי
בני שלמה ותיעוד הירי
(צילום: מוטי קמחי )
לפי המשטרה, וכפי שניתן לראות בתיעוד מהזירה, שני המתנקשים יצאו מהמושב האחורי של הרכב - וצמצמו מרחק לעבר קורבנות הירי ופתחו לעבר באש מטווח קרוב. צוותים של מד"א פינו את הגברים שנורו לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו של שלמה. בכיר במשטרה אמר: "ברור שתהיה תגובה לחיסול, השאלה איפה ומתי".
הדרמה נמשכה גם אחרי החיסול: קצין משטרה שתדלק אופנוע בתחנת הדלק היה עד לירי. הקצין, שלא היה בתפקיד, דיווח למוקד ובמקביל פתח במרדף אחר רכב המתנקשים. באזור צומת חולון קצין המשטרה הצליח להתקרב לרכב וצעק לעבר היושבים בו "משטרה".
המתנקשים ניגחו את קצין המשטרה שנפל מהאופנוע אך לא נפגע. מיד לאחר מכן הם נמלטו מהרכב, עברו לצד השני של הכביש, השתלטו על רכב של אזרח ובאיומי אקדח שלפו אותו החוצה. קצין המשטרה עוד ניסה לירות לעברם, אך לא פגע בהם וכך הצליחו המתנקשים להימלט ברכב הגנוב עד שהגיעו לצומת הקרח ברמלה ושם נטשו אותו.
"הוא (שלמה) עבר לידי ממש, ופתאום התחיל לרוץ", סיפר עד ראייה לירי. "הם נתנו בו כדורים, ואני ברחתי לתוך הרכב שלי, התחבאתי כפוף ונעלתי את הדלתות. פחדתי על החיים שלי, רק אחרי שהם נסעו מפה יצאתי והלכתי לכיוון הפצועים. כשהגעתי ראיתי שוטר והבנתי שאין מה לעשות".
5 צפייה בגלריה
אירוע הירי באזור
אירוע הירי באזור
רכבם של המתנקשים (הלבן) בזירה
(צילום: יריב כץ )
ראש ארגון הפשע בני שלמה היה מסוכסך בין היתר עם העבריינים שלום דומרני ובני משפחת לביא. בעבר נעשו כמה ניסיונות להתנקש בחייו, אך פעם אחר פעם הוא הצליח לשרוד אותם. שלום שלמה, אחיו של בני, חוסל ב-2014.
כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירת ההתנקשות וגם לבית החולים. בני משפחתו של שלמה טענה כי לא אפשרו להם לקבל מידע. קרובת משפחה שלו צעקה: "זה לא הגיוני שלא מכניסים את קרובי המשפחה. אנחנו לא צריכים לשמוע שהוא מת ואף אחד לא מדבר ולא מעדכן אותנו".
5 צפייה בגלריה
אירוע הירי באזור
אירוע הירי באזור
( צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
אירוע הירי באזור
אירוע הירי באזור
( צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: דוברות מד"א)
חיסול באזור
(צילום: אבי חי, ניצן דרור, תיעוד מבצעי מד"א, דוברות המשטרה)

חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו כאמור את שני הנפגעים לבית החולים וולפסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של אחד מהם.
החובש משה זד"א ממד"א סיפר: "במקום הייתה המולה רבה ומיד התחלנו בבדיקות ובטיפול רפואי. אחד הפצועים היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה - ופונה במהירות בניידת טיפול נמרץ תוך ביצוע פעולות החייאה. הפצוע השני, שהיה בהכרה מעורפלת, פונה גם כן לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".