שני מטחים נפרדים מלבנון הפעילו אזעקות בשורה ארוכה של יישובים באזור חיפה, הקריות, הגליל התחתון והגליל העליון. יירוטים תועדו בכל שמי הצפון, ובדיר אל-אסד נרשמה פגיעה ישירה. צוותי מד"א טיפלו במקום בכ-10 נפגעי חרדה, לא היו נפגעים בגוף.
במקביל, גורמי ביטחון ישראלים אישרו היום (שבת) בשיחה עם רשת "סקיי ניוז" בערבית כי האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה ומי שיועד לרשת את בן דודו, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, חוסל בתקיפות העוצמתיות בדאחייה.
2 צפייה בגלריה
האשם ספי א-דין יורש, יורשו של נסראללה
האשם ספי א-דין יורש, יורשו של נסראללה
האשם ספי א-דין, יועד לרשת את נסראללה
(צילום: ANWAR AMRO / AFP)
גורמי ביטחון בלבנון אמרו זמן קצר קודם לכן לסוכנות הידיעות רויטרס כי מאז רצף התקיפות ברובע בביירות, הוא "בלתי ניתן להשגה". כמו כן, שלושה גורמים ביטחוניים אמרו כי תקיפות צה"ל בפרברי ביירות מונעות מצוותי חילוץ להגיע לאזור שבו אירעו התקיפות העוצמתיות.
בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דווח כבר הלילה מפי "גורמים" כי ישראל, שטרם התייחסה רשמית לפעולה שיוחסה לה, קיבלה אישור על מותו של ספי א-דין. אמש אמרו לערוץ גורמים כי "היקף התקיפה בביירות, שכוונה לעבר האשם ספי א-דין, לא משאיר מקום לצאת בחיים".
היום בצהריים כבר דווח באל-חדת' כי גם "קצינים במשמרות המהפכה של איראן נהרגו יחד איתו". נטען כי "האשם נהרג בתקיפה עם עוזרים, עם מפקדים איראנים ועם מפקדי שטח מחליפים של חיזבאללה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפות העוצמתיות בדאחייה
תיעוד התקיפות העוצמתיות בדאחייה
"אי-אפשר לצאת מתקיפה כזו בחיים". ההפצצות החריגות בביירות, שלשום
(צילום: רויטרס / REUTERS / Amr Abdallah Dalsh)
נזכיר כי לפי גורמי מודיעין ישראלים ששוחחו עם "ניו יורק טיימס" התקיפה יועדה לפגוע בבונקר תת-קרקעי שבו נועדו בכירים בחיזבאללה. לפי דיווחים, בפגישה נכח ספי א-דין וגם ראש אגף המודיעין של ארגון הטרור השיעי. "המקום שבו הם שהו היה בעומק רב", נכתב ברשת אל-ערבייה.
ברשתות הסעודיות השונות העלו סימני שאלה גם לגבי גורלו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, איסמעיל קאאני, שלפי דיווחים ערביים "נעדר" כבר מספר ימים. נציין כי גם לאחר התקיפה שבה חוסל נסראללה בדאחייה צצו שמועות כי ייתכן שקאאני נכח בה, אך אז סוכנות הידיעות האיראנית מאהר הבהירה, "על רקע שמועות שפורסמו", כי מפקד כוח קודס האיראני לא נפגע בתקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה.
התקיפות החריגות שכוונו לפי דיווחים נגד ספי א-דין הגיעו דקות אחרי הודעת צה"ל על פינוי כמה בניינים ברובע בביירות. "זו הייתה חגורת אש, ישראל תקפה 11 פעמים ברציפות", אמר גורם המקורב לחיזבאללה לסוכנות הידיעות AFP.
באופן רשמי, גם ארגון הטרור, כמו ישראל, עדיין לא התייחס לתקיפה ולגורלו של בכיר חיזבאללה שנחשב מקורב למשטר האייתוללות בטהרן, והוא חתנו של קאסם סולימאני.