3 צפייה בגלריה
רובה חדש ומיוחד שיורה כדורי גז אישיים
רובה חדש ומיוחד שיורה כדורי גז אישיים
המשטרה רכשה רובים נוספים, תחמושת וחלקי חילוף. הרובה מתוצרת "אביב"
משטרת ישראל הודיעה היום (ראשון) על הצטיידות נוספת ברובי אל-הרג להתמודדות עם אירועי הפרות סדר, בעלי טווח של כ-100 מטרים, בעלות של כחצי מיליון שקלים.
מדובר ב"רובה אביב" ארוך קנה, שאושר בתקופת מבצע "שומר החומות" לשימוש מבצעי. משטרת ישראל מחזיקה כיום ברשותה 10 יחידות, ומבקשת כעת לרכוש רובים נוספים, תחמושת וחלקי חילוף.
הרובה הוא תוצר פיתוח ייחודי של משטרת ישראל, יחד עם חברת "קוברה" שבינתיים שינתה את שמה לחברת "אביב". במשטרה אומרים כי המוצר מוכיח את עצמו עד כה, ומאפשר כוח אש מסיבי שמשתק את המתפרע ויורה לעברו כדורי גז ופלפל ממרחק של כ-100 מטרים. בעת הפגיעה במתפרע, התחמושת משחררת עננת גז חריפה שמשתקת את האפשרות של המתפרע וסביבתו להמשיך ולפעול. קיבולת מחסניות הרובה היא 20 קליעים, מה שמאפשר "כוח אש" מסיבי ללא הרג.
3 צפייה בגלריה
באום אל פחם נחסם הכביש שמוביל לתחנת המשטרה בעקבות הבערת צמיגים על ידי תושבים
באום אל פחם נחסם הכביש שמוביל לתחנת המשטרה בעקבות הבערת צמיגים על ידי תושבים
מהומות באום אל פחם, אשתקד
"אנחנו יודעים בוודאות שאין מוצר כזה בעולם. הפטנט של חברת 'אביב' הוא היחיד שמסוגל לפעול בטווחים אלה. ככל שנגלה שנכנסו עוד ספקים לשוק, נמליץ לצאת למכרז", הסבירה המשטרה את בקשתה לרכישה בהליך של פטור ממכרז – אשר אושר על ידי ועדת הפטור של המשרד לביטחון הפנים.
יצוין כי המשטרה הגיעה להסכם עם החברה, לפיו תקבל במהלך שמונה השנים הקרובות הנחה ריאלית של 25% על כל עסקה.
בחודש פברואר השנה החליטה המשטרה לרכוש שמונה מערכות לפיזור הפגנות המחוברות לרחפן, בעלות של 400 אלף שקל. המערכת הייחודית פותחה על ידי חברת ספקריס עבור משטרת ישראל ומתממשקת עם כל סוגי הרחפנים בשימוש המשטרה, המסוגלים לשאת עד 2.7 ק"ג מטען - משקל המערכת כולל תחמושת וסוללה. המערכת מופעלת בשלט רחוק וכוללת אמצעי בטיחות למניעת הפעלה בשוגג.
מנגנון המערכת מבוסס על הטלה של קפסולות קולחות CS של עשן מדמיע. כל קפסולה היא קלת משקל עד 50 גרם. ניתן להשליך קפסולות ב"בודדת" או מספר קפסולות בו זמנית. אפקט הקפסולות זהה לאפקט של שלושה כדורי עשן מדמיע בקוטר 38 מ"מ.
"משטרת ישראל ערכה סקר שוק ומצאה שתי מערכות 'יורות' תחמושת עשן מדמיע סטנדרטית (38/40 מ"מ) בכינון ישיר. המערכת הראשונה נמצאת בשימוש בצה"ל, והמערכת השנייה מתוצרת סין. שתי המערכות אינן מתאימות מסיבות בטיחותיות, שכן משקל התחמושת - בין 200 ל-500 גרם - עשוי לגרום לנזק רב מדי למפגין", קבע רפ"ק יצחק סיקרסקי, קצין מו"פ רחפנים במשטרת ישראל.
גם במקרה זה, ועדת המכרזים של החשב הכללי אישרה את ההתקשרות בהליך של פטור ממכרז.