1 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה ואיתמר בן גביר
גלי בהרב מיארה ואיתמר בן גביר
היועמ"שית בהרב-מיארה והשר בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (ראשון) בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי-בהרב מיארה. "היועמ"שית מנסה להלך עליי אימים ולהחזיק בגרוני", ציין בן גביר בפנייה לבג"ץ בעקבות עיכוב בתגובה של בהרב-מיארה לנושא שעלה בדיון בעתירה נגד מינויו של יו"ר עוצמה יהודית לשר בממשלה.
בחודש אפריל קיים בג"ץ דיון בעתירה של ארגון תג מאיר, שבה נטען כי ההחלטה למנות את בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי לוקה באי סבירות קיצונית. בעתירה נאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שקל את מכלול השיקולים המתחייבים בנסיבות העניין. נתניהו מסר אז מטעמו כי בן גביר שינה את דרכו, היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה מצאה אמנם קשיים ניכרים במינוי אך הדגישה כי הוא לא חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות.
במהלך הדיון באפריל הוזכר העימות של השר בן גביר עם מאבטחים בחניון בתל אביב בדצמבר 2021. שופט העליון יצחק עמית ביקש אז לקבל עדכון מהיועצת המשפטית לממשלה על תיק החקירה שנפתח בעקבות העימות, והיא ציינה אז בתגובה שלפי הערכתה ההכרעה בתיק תתקבל בתוך 45 ימים. ואולם, מאז חלפו חמישה חודשים ובית המשפט לא קיבל מענה לבקשתו.
אפריל 2023: דיון בבג"ץ בנושא מינוי בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי
(צילום: גיל יוחנן, גלעד כהן, דוברות הרשות השופטת)

בעקבות כך פנה בן גביר לבג"ץ ומתח ביקורת על התנהלותה של בהרב-מיארה. בן גביר ציין כי "היועמ"שית ביקשה לדחות את המענה שלה בנימוק של 'עומס כבד'. אני מתנגד לדחייה. המענה היה צריך להגיע כבר לפני תקופה ארוכה. הטיעונים הקלושים של 'מאמצים ממשיים', 'דיונים נוספים' 'חידוד סוגיות', 'היוועצות נוספת' ו'עומס כבד', אינם אלא דרך להחזיק בגרוני ולהלך אימים לאורך כהונתי כשר".
השר בן גביר, שייצג את עצמו בדיון בבג"ץ, ציין עוד כי העתירה התייתרה בעקבות כך ש"כנסת ישראל העבירה בקריאה שלישית את חוק-יסוד: השפיטה אשר קובע כי בית משפט לא ידון ולא יוציא צו בעניין סבירות החלטה של ראש ממשלה".
דצמבר 2021: איתמר בן גביר מנופף באקדחו בעימות עם מאבטחים בגני התערוכה

לסיכום ציין בן גביר כי "הח"מ ישמח לנהל דיון עקרוני ומהותי על תפירת תיקים של הפרקליטות וניסיון להדיח שר מכהן בתירוץ מביך - אין ערך בעתירה תלויה ועומדת מאחר שהיא לא באמת מהלכת אימים על הח"מ ומאחר שהגיע הזמן לתת פסק דין, במיוחד תשעה חודשים אחרי כהונת הח"מ כשר לביטחון לאומי".
מארגון תג מאיר, שעתר כאמור נגד מינוי של בן גביר לשר לביטחון לאומי, נמסר בעקבות פנייתו לבג"ץ: "תשעה חודשים לאחר המינוי הבלתי סביר בעליל של הטרוריסט המורשע איתמר בן גביר לשר לביטחון הלאומי של מדינת ישראל, כאשר משטרת ישראל עומדת חסרת אונים נוכח כלל אתגרי המשילות הניצבים בפניה: כל אחד מבין שההחלטה למנות את האיש שכל חייו עסק בהפרות סדר, טרור והסתה הייתה אומללה, לשון המעטה".