אחרי 52 יום, האחים אור (16) ויגיל (12) יעקב חזרו הביתה משבי החמאס. האחים, תושבי ניר עוז, היו לבד בביתם בקיבוץ ב-7 באוקטובר, והתחבאו בממ"ד. הם הספיקו לספר לאמם על חדירת המחבלים. "אל תיקחו אותי, אני קטן מדי", אמר יגיל לאחד המרצחים, אך הוא נחטף לרצועה.
תיעוד: החטופים עוברים לרכבי הצלב האדום

2 צפייה בגלריה
אור ויגיל יעקב
אור ויגיל יעקב
אור ויגיל יעקב
בסרטון טרור פסיכולוגי שפרסם הג'יהאד האיסלאמי צולם יגיל לצד חנה קציר, ששוחררה בפעימה הראשונה. היום הם חזרו לישראל, ויתאחדו עם אמם רננה. אבל מלבד שני האחים, נחטפו לעזה גם האב יאיר ובת זוגו מירב טל. האב עדיין בשבי.
ממטה משפחות החטופים נמסר לגבי אור יעקב כי הוא "ילד רגיש שכולו לב. עדין נפש, רגיש לאחרים, מנומס, שקט, מופנם וביישן מאד. ילד נאיבי ואהוב על קרוביו וחבריו. הוא אוהב מאד לשחק בפורטנייט, להתאמן בחדר כושר ועוקב אחר משפיענים ויוטיוברים בתחום הכושר. הוא נער בעל משמעת עצמית ונחישות שיודע להציב לעצמו מטרות ולהשיג אותן. הוא ילד עצמאי וחשוב לו לעבוד כדי לממן את עצמו".
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
2 צפייה בגלריה
יאיר יעקב ושני ילדיו אור בן 16 ויגיל בן 12
יאיר יעקב ושני ילדיו אור בן 16 ויגיל בן 12
יאיר יעקב שנותר בשבי ושני ילדיו אור ויגיל
לגבי אחיו יגיל אומרים במטה כי "הוא אוהב להיות תמיד במרכז העניינים, מוקף תמיד בחברים ובחברות. יקיר הבנות, ליצן הכיתה וילד עם חוש הומור מאוד מפותח. הוא אוהב לשמוע מוזיקה בפול ווליום - ובמיוחד את עומר אדם ועדן חסון. בנוסף, הוא אוהב מאד אופנה ומותגים ויש לו הרבה סטייל ואוהב לעדכן ולעלות תכנים בעמוד הטיקטוק שלו".