2 צפייה בגלריה
מעצר הנערים על הטיסה בקפריסין
מעצר הנערים על הטיסה בקפריסין
ניידת המשטרה בשדה התעופה בלרנקה
שישה נערים ישראלים, אוהדי מכבי תל אביב, נעצרו הבוקר (חמישי) בשדה התעופה בלרנקה שבקפריסין לאחר שהורדו מהמטוס, רגע לפני שהמריא לישראל. לטענת אחד הנוסעים, זה קרה לאחר שהם השליכו פחית לעבר אישה במטוס. הנערים, שיחזרו היום לארץ אחרי המשחק של קבוצתם נגד א.א.ק לרנקה, שוחררו לאחר חקירה קצרה. בתקרית אחרת, אוהדים הדביקו מדבקות של ארגון "פנאטיקס" על גב המטוס.
איציק איפרגן, שהיה על הטיסה של חברת התעופה הקפריסאית Tus Airways, סיפר ל-ynet כי הצוות החל בהכנות לקראת המראה משדה התעופה של לרקה לנתב"ג - כשלפתע אחד הנערים השליך לעבר אישה פחית שתייה סגורה שפגעה לה בראש, והיא בתגובה צעקה באנגלית "מה הבעיה שלכם?".
"המטוס כבר היה בתנועה והדיילים הגיעו לראות מה קרה", סיפר איפרגן. "החבר'ה שזרקו את הבקבוק פשוט צחקו להם בפנים וחייכו ביניהם. הדייל הראשי דרש לדעת מי הזורק והם פשוט חייכו לו בפנים". בשלב זה הקברניט עודכן על התקרית, סובב את המטוס בחזרה לעמדה שממנה יצא והזמין משטרה.
2 צפייה בגלריה
מעצר הנערים על הטיסה בקפריסין
מעצר הנערים על הטיסה בקפריסין
הנערים מורדים מהמטוס. "לא חשבו שבאמת יעשו להם משהו"
"נראה שהנערים לא חשבו שיעשו להם משהו כי המטוס כבר היה סגור, והם לא ציפו שבאמת תבוא משטרה, אבל אחרי שתי דקות הגיעה ניידת ועלו שוטרים למטוס", תיאר איפרגן. "חלק מהנערים צעקו לעבר הדיילים 'מנאייק, מלשינים'. הם ניסו לבקש סליחה מהשוטרים במטוס, אבל זה לא עזר".
בסך הכול ירדו מהמטוס כאמור שישה נערים, חלקם לבד וחלק בליווי שוטרים. המטוס המריא לישראל בעיכוב של כ-50 דקות.
מדובר בתקרית חמורה שנייה שבה מסתבכים אוהדי מכבי תל אביב בקפריסין, אחרי שאמש לפני המשחק נעצרו שלושה מהם עם 15 אבוקות שאיתן רצו להיכנס לאצטדיון. אחרי מעצר לילי, שלושה מהאוהדים כבר הובאו בפני שופט מקומי ונקנסו ב-750-500 אירו.
מחברת התעופה TUS Airways נמסר בתגובה: "לא נסבול כל סוג של אלימות, בטיחות הנוסעים בטיסות שלנו נמצאת תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו. במקרים נדירים כאשר אירועים כאלה מתרחשים בנמל התעופה או על סיפון המטוס, TUS Airways מפגינה מדיניות של 'אפס סובלנות' כלפי נוסעים שמפריעים, ובמידת הצורך תבקש מהם לרדת מהמטוס או להתרחק מנמל התעופה".