שורת אירועים חריגים במיוחד אירעו בלילה שבין 28-27 בינואר בתל אביב הובילו את המשטרה והפרקליטות לאדם אחד, תושב רחובות בשם לירן איציק, שהבילוי שלו עם חבריו במועדוני לילה החל בתקיפה אלימה - והסתיים בביתו אחרי שוד בנסיבות מחמירות, תקיפה, ניסיון תקיפה, גניבת רכב, פריצה לרכב ועוד שורת עבירות אלימות.
כך עולה מכתב האישום שהוגש אתמול (ראשון) על-ידי פרקליטות מחוז תל אביב שכינתה את מעשיו "אירוע רב נפגעים". איציק (42), כך נטען בכתב האישום, הגיע עם חבריו למועדון בכיכר אתרים הסמוכה לחוף הים, וסמוך לשעה 03:35 תקף אדם שעמד סמוך לבר באגרופים בראשו ובפלג גופו העליון. הוא הפיל את משקפיו ואת כובעו של האיש - ועזב את המקום.
3 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
בשעה 04:03 ניגש איציק לאישה שהמתינה ברכב חונה לבן זוגה סמוך לכיכר אתרים, ודרש ממנה לצאת מהמכונית. כשסירבה לבקשתו, היכה אותה באגרופים, משך אותה החוצה בשיערותיה תוך כדי שצעק עליה - והתיישב במושב הנהג. בעודו אוחז בידה של האישה ההמומה שנותרה בחוץ, החל לנסוע כמה מטרים כשהיא נגררת על הקרקע. אז הוא עזב את המקום עם רכבה, כשארנקה והטלפון הנייד שלה ברשותו והיא נותרה מאחור עם חבלות.
איציק נסע מהמקום בנהיגה פרועה, עלה עם הרכב על אי תנועה אך המשיך בדרכו. סמוך לשעה 04:07 הגיע לחניון גן לונדון הסמוך, ניפץ בקבוק בירה על חלון של רכב חונה, ובעט והזיק לרכב אחר. הוא חזר לרכב ששדד מהאישה, ונסע משם.
3 צפייה בגלריה
כאן החל ליל הפורענות. כיכר אתרים בתל אביב
כאן החל ליל הפורענות. כיכר אתרים בתל אביב
כאן החל ליל הפורענות. כיכר אתרים בתל אביב
(צילום: משה מילנר, לע"מ)
בכתב האישום נכתב כי סמוך לשעה 04:21 נסע איציק ברחוב הרברט סמואל לאורך חוף הים במהירות, תוך שהוא מזגזג בין הנתיבים בחוסר זהירות, ולבסוף עלה עם הרכב על שביל האופניים ועל המדרכה של הטיילת אחרי שפגע בכמה מעקות בטיחות ועקר אותם ממקומם. גם זגוגיות נקודת המשטרה שבטיילת ניזוקו. הוא לא הצליח לצאת מהרכב - וכששני עובדי חברת חשמל הבחינו בו וניגשו להעניק לו עזרה - נכנס לרכבם המונע ונמלט מהמקום.
בשעה 04:26 הצליח איציק להגיע לתחנת דלק, בעט בכיסא פלסטיק שפגע באדם במקום, ניסה לפתוח רכב אחר - וכשלא הצליח המשיך לנסוע ברכבם של עובדי חברת החשמל. כשהבחין בניידת משטרה בצומת אזור, עזב את הרכב, לקח טרמפ וחזר לביתו.
על אף ההתנהגות משולחת הרסן - לאיציק לא היה שום עבר פלילי, וגם בחקירה לא נכתב שהיה שתוי או תחת השפעת סמים. הוא נעצר למחרת כשבגדיו הרטובים מליל הפורענות שלו תלויים במרפסת ביתו.
3 צפייה בגלריה
מזג אוויר חורפי בתל אביב
מזג אוויר חורפי בתל אביב
טיילת הרברט סמואל
(צילום: שימי אזולאי)
בחקירתו הראשונה טען איציק כי כלל לא יצא מביתו, אך בחקירה השנייה הודה שפגש חבר בנס ציונה וחזר הביתה. בחקירה השלישית כבר בחר לשמור על זכות השתיקה, והחל מחקירתו הרביעית נצמד לגרסה אחרת, לפיה יצא לבלות עם חברים, צרך סמים ואלכוהול והעלה אפשרות שניתן לו סם ללא ידיעתו כשהיה במועדון. איציק טוען שהוא לא זוכר את השתלשלות האירועים מרגע היציאה למועדון ועד לבריחתו מהרכב בצומת אזור.
התובעת שיר בן דוד כהן, מפרקליטות מחוז תל אביב, ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. "חרף היעדר עבר פלילי, מסוכנותו המובהקת של הנאשם נלמדת מכלל נסיבות האירוע, שהינו אירוע מתגלגל ורב נפגעים שבמהלכו זרע המשיב הרס בדרכו, תוך שפגע בגופם וברכושם של עוברי אורח תמימים, כשהוא נוקט אלימות וכוח ומסכן את הסובבים אותו", אמרה. "הנסיבות מצביעות על כך שפעל בקור רוח ואינו ירא מתוצאות מעשיו. זאת ועוד, מסוכנותו מתעצמת נוכח גרסתו כי ביצע את העבירות על רקע צריכת סמים ואלכוהול".
סנגורו, עו"ד משה קשלס, מסר בתגובה כי "מדובר באירוע שאינו מאפיין כלל ועיקר את הנאשם. טרם קיבלתי את חומרי החקירה. לאחר קבלתם נגיב לדברים בבית המשפט".