אזק את בעלת הדירה, שדד תכשיטים - ונתפס לאחר שנתקף צמא ושתה כוס מים: בן 32 מאזור העמקים נעצר בשבוע האחרון לאחר ששדד צעירה מהצפון בביתה בעודו מתחזה לשליח מטעם ההוצאה לפועל.
החקירה החלה לפני כמה ימים לאחר שמוקד 100 של המחוז הצפוני התקבלה שיחה מצעירה מבוהלת שסיפרה שנפלה קורבן לשוד אלים בביתה, כשהשודד נמלט עם תכשיטי הזהב שקיבלה במתנה לחתונתה לא מזמן.
1 צפייה בגלריה
הכוס עם טביעת האצבע של השודד
הכוס עם טביעת האצבע של השודד
הכוס עם טביעת האצבע של השודד
השוד אירע בשעה 10:00, כשהצעירה הייתה בביתה לבדה. אדם זר צלצל באינטרקום והזדהה כעובד ההוצאה לפועל שצריך להחתים את בעלה הטרי על מסמכים. כשהצעירה פתחה את הדלת הוא הסתער לעברה, תקף אותה וקשר את ידיה בעזרת אזיקוני פלסטיק.
השודד, כך חושדים במשטרה, דאג לפרק את מצלמות האבטחה בבית כדי להימנע מתיעוד של מעשיו, ובזמן שהייתה אזוקה חיפש השודד אחר תכשיטי הזהב של המשפחה. להערכת החוקרים, השוד נמשך כחצי שעה.
"זה היה שוד אכזרי ומתוכנן", ציינה רפ"ק נעמה סולומון, קצינת החקירות והמודיעין במרחב העמקים, שהדגישה כי למקום הגיע כוח גדול של חוקרים, אנשי מעבדת הזהוי וטכנאי זיהוי. במשטרה ציינו כי "לחשוד היה מידע מוקדם על כך שהאישה נישאה לאחרונה והוא הגיע במטרה לשדוד את כל תכשיטי הזהב שקיבלה לרגל נישואיה".
על אף התכנון המקדים - דבר אחד חמק מהשודד בזמן שפשט על הבית. הצעירה סיפרה לשוטרים כי במהלך השוד הוא שתה כוס מים - ואנשי הזיהוי הפלילי אספו את הכוס שממנה שתה ושלחו אותה למעבדות של המטה הארצי. כמה ימים לאחר מכן התבשרו החוקרים על זיהוי טביעות אצבע על הכוס, ולאחר שהצליבו את מצלמות האבטחה בכביש הסמוך, הצליחו לאתר את החשוד בעודו נמלט רגלית מהבית לרכב שחנה הרחק משם כדי להטעות את המשטרה.
בחיפוש שנערך בביתו נמצא חלק משלל השוד שזוהה על-ידי הצעירה, כשאת יתר הדברים הספיק השודד למכור. לאחר שהחוקרים הצליחו לאסוף את הראיות והממצאים הנדרשים נגד החשוד, הוא נעצר על-ידי המשטרה. מעצרו הוארך מאז פעמיים והוא צפוי לעמוד לדין בגין שוד בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והתחזות לאדם אחר.