אביו ודודו של אשרף כרוב מספרים על הנרצח

הנדסאי הבניין אשרף נרצח לעיני אשתו ובתו. הסטודנט לסיעוד ואתק נורה למוות מטווח קצר. אתמול בערב מניין הנרצחים בחברה הערבית הגיע ל-102 מתחילת השנה, וקרובי ההרוגים מספרים על השניים שנרצחו אמש, תוך שעות.
בג'לג'וליה נרצח אשרף כרוב, הנדסאי בניין בן 49. הוא נורה למוות לעיני אשתו, אחותה ובתו הקטנה. המשפחה עסקה בהכנת עוגיות, בעת שרעולי פנים פרצו לבית, רצחו את כרוב וירו גם לעבר האישה והאחות, שנפצעו בינוני וקל.
תיעוד רצח ואתק קשקוש בקלנסווה

3 צפייה בגלריה
אשרף כרוב
אשרף כרוב
"גם חפים מפשע נרצחים, והבן שלי אחד מהם". אשרף כרוב, שנרצח בג'לג'וליה
3 צפייה בגלריה
ואתק קשקוש
ואתק קשקוש
"בנה בית וחשב להתחתן". ואתק קשקוש, שנרצח בקלנסווה
(מתוך הרשתות החברתיות)
"המתנקשים ביצעו את הרצח ליד הילדה הקטנה שהתחילה לצעוק", סיפרו בני המשפחה. לדבריהם, "אשרף התגורר עם משפחתו מחוץ ליישוב בגלל הסכנה לחייהם. רק לפני כמה ימים הם חזרו, ואתמול הוא נרצח".
"חודש לא נפגשתי עם בני", סיפר האב פהים. "הוא היה אדם ישר ומכובד, בעבר נבחר לחבר מועצה והיה הולך עם הוועדה העממית לסולחות ומגנה את האלימות. אבל גם חפים מפשע נרצחים, והבן שלי אחד מהם".
הדוד פהמי האשים את הממשלה ותקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "זה אירוע מזעזע, וכל יום שעובר יש בחברה הערבית אירועים מזעזעים. אנחנו מטילים את האחריות על ממשלת ישראל, על העומד בראשה נתניהו ועל המופקד על הביטחון הלאומי בן גביר, שמונה לתפקיד זה כדי לשמור על הפשיעה ולא למגר אותה. הוא עבריין במקורו. הוא אחראי על מה שקורה בחברה הערבית. אנחנו מבקשים להחליף אותו כי הוא לא ראוי להיות שר לביטחון לאומי".
"היה לפניו שר וסגן שר שעבדו לרווחת החברה והורידו את אחוז הרציחות", הוסיף הדוד. "היום אנחנו על פי 3 רציחות ביחס לשנה שעברה, אנחנו נמצאים עם יותר מ-100 נרצחים והמספרים כל יום עולים. לממשלת ישראל יש את התוכניות ושרק תיישם אותם, אז מספר הרציחות יירד. אם היא לא תעשה את זה, האזרחים הערבים ימשיכו לסבול".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח של ואתק קשקוש בקלנסווה
זירת הרצח של ואתק קשקוש בקלנסווה
רכב שרוף סמוך לזירת הרצח בקלנסווה, אתמול
"הרוצחים הם לא בני אדם", אמר פהמי. "מי שנכנס לתוך הבית ורוצח בעל ופוגע בנשים הם אנשים אכזריים שלא דופקים חשבון. אנחנו מבקשים שזה ייגמר. ממשלת ישראל יכולה למגר את הפשע במגזר הערבי, אבל היא נותנת יד לרציחות ובכך היא שותפה ברצח".
שעות ספורות לפני כן נרצח בקלנסווה ואתק קשקוש, סטודנט לסיעוד בן 28. "הוא אדם ישר ונרצח בדם קר. עוד לא ידוע מה הרקע ומי האחראים", אמרו ביישוב על קשקוש.
"האבא של הקורבן היה ליד בית קפה ואז שמע ירי", סיפרו קרובי משפחה. הוא רץ למקום ולא ידוע במי מדובר. כשמצא את בנו ללא רוח חיים הוא פרץ בבכי". לדבריהם, "ואתק היה קרוב לסיום לימודי הסיעוד שלו. הוא בנה בית ורצה להשלים אותו. הוא גם חשב להתחתן. לצערנו הנשק חטף אותו".