הקלטות מתוך מעון בבאר שבע בו שלוש מטפלות חשודות בתקיפה והתעללות בפעוטות
(צילום: shutterstock)

שלוש מטפלות במעון בבאר שבע חשודות בתקיפת ילדים ובהתעללות, לאחר שהוקלטו בסתר על ידי כמה מההורים, שתיעדו בכי ללא הפסקה ומילות תוכחה מצד השלושה כלפי הילדים. התלונה הוגשה נגד המטפלות בחודש ינואר וחקירת המשטרה הסתיימה בתחילת פברואר, אך חרף הזמן שעבר, בפרקליטות מחוז דרום עוד בוחנים את התיק. אחת מהאמהות סיפרה ל-ynet כי "אומנם עברו רק ארבעה חודשים, אבל זה מרגיש כמו נצח", ואם נוספת העידה: "אנחנו עדיין בעלטה, אני חוששת ומפחדת". האזינו להקלטות הקשות מהגן.
בהקלטות מהגן נשמעת אחת הסייעות מתרה באחד הילדים: "שקט עכשיו אני מתקשרת להורים שלך", כשברקע נשמעים הילדים בוכים וצורחים. בהמשך המשיכה המטפלת לדבר אל הילדים בתקיפות, ואף עונה בגסות לילד שקרא לאביו, "אין אבא, אבא בעבודה".
אריאל (שם בדוי, השמות המלאים שמורים במערכת), אם לילדים בני שנתיים במעון של חברת "כיוונים" בבאר שבע, סיפרה כי חשדה שמשהו אינו כשורה "מעט לפני שהכל התפוצץ". היא תיארה: "ראיתי שהילד חוזר מהמעון ובוכה הרבה זמן, והורים אחרים סיפרו שהילדים העידו שהיכו אותם. ביום שלאחר מכן הכנסתי מכשיר הקלטה לתיק של הילד, ובאותו הלילה כבר הגענו להתלונן בתחנת המשטרה".
האם סיפרה עוד כי כבר למחרת המשטרה הגיעה למעון ולקחה את מצלמות האבטחה. "כששמעתי את ההקלטות זה היה מחריד. לא ידעתי איך להתייחס לזה, בתור אימא. את חושבת שהכנסת את הילד שלך למקום בטוח, שנותן לו יחס מכבד, נעים וראוי, ופתאום את מגלה שהכל הפוך. הילדים היו בני שנתיים וחצי כשזה קרה. הורים נוספים הצטרפו והקליטו גם הם את מה שהולך במעון", אמרה אריאל.
התלונה הוגשה כאמור בינואר האחרון, ובינתיים אריאל העבירה את הילד שלה למעון אחר. "רוב הורי המעון העבירו אותם למקומות אחרים. אנחנו מחכים לתשובת הפרקליטות האם יעמידו לדין את המטפלות. הם אמרו שבוחנים את התיק ושזה תהליך שלוקח זמן, אך אני עדיין בעלטה, חוששת ומפחדת. נאלצתי להפסיק לעבוד כדי להיות עם הילדים. זו חוויה מטלטלת שמשליכה על כל המשפחה. יחד איתי נמצאות גם האימהות אחרות באותה סירה".
1 צפייה בגלריה
לא נעים לראות גן סגור
לא נעים לראות גן סגור
"ההורים פעלו כפי שמצופה מכל הורה, והפכו בעצמם לכלואים בביתם". מטה המאבק למען הילדים. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
שלומית (שם בדוי), תושבת באר שבע, סיפרה כי "אימא אחרת עוררה בי את החשד. הפרשה החלה בינואר, ואנחנו כבר בחודש מאי. אומנם עברו רק ארבעה חודשים, אבל לי זה מרגיש כמו נצח. אני יודעת שלפעמים זה יכול לקחת יותר, אבל זו תחושה קשה. באו מטפלות חדשות למעון, אבל יש הרגשה של אכזבה. הכל כאילו נמשך כרגיל. מאז המקרה הילדה שלי במעון אחר. אני מקווה שהצדק ייעשה. זה הדבר היחיד שאני רוצה".
אלונה דניאל, ממטה המאבק למען הילדים, אמרה כי "לצערנו במרבית התיקים, בין אם בגלל מחסור בכוח אדם או עקב מדיניות הפרקליטות, החקירה וההחלטה מתפרשות על פני חודשים ארוכים, כשבזמן הזה ההורים לא יודעים מה קרה לילדיהם. הם לא מקבלים תשובות, ועלולים להיתקל במי שלכאורה פגעה בילדיהם בגני השעשועים או בכל מקום מתחת לבית. ההורים הופכים בעצמם לכלואים בביתם. מדובר בהורים שפעלו כפי שמצופה מכל הורה שחושד שמשהו לא טוב קורה עם ילדיו. הם הקליטו, התלוננו, הוציאו את הילדים מהמעון - ובסוף הם אלו שנענשים. לצערנו המדינה ורשויות החוק, למרות הצעדים שכבר נלקחו בתחום הזה, עדיין כושלים במתן המעטפת האמיתית הנדרשת לנפגעי העבירה, בתחום פגיעות בילדים על ידי אחראי".
כאמור, המטפלות, תושבות באר שבע, נחקרו לראשונה בחודש ינואר השנה, יחד עם מטפלת נוספת, לאחר שהוגשה נגדן תלונה על ידי הורי הילדים. שלוש המטפלות חשודות בתקיפת חסר ישע, התעללות והשגחה לא ראויה. בחברת "כיוונים", מפעילת המעון, אמרו כי בטרם האירוע המדובר לא היו תלונות קודמות נגד המטפלות. "חברת כיוונים פעלה בהתאם להנחיות עם קבלת התלונה, והשעתה את העובדות בהתאם להנחיות המשטרה. נכון להיום הן אינן עובדות בכיוונים", נמסר.
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שנוהלה באופן מקצועי, מהיר ויסודי, תוך ביצוע מגוון פעולות, לרבות גביית עדויות. במהלך החקירה נחקרו המטפלות בגין חשד לאלימות כלפי מספר ילדים בגן. בתום החקירה בתחילת חודש פברואר, התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות, כמקובל".
מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה כי התיק התקבל בפרקליטות, נבדק וטרם התקבלה בו החלטה.