2 צפייה בגלריה
הקראוון מחוץ לביתו של ח"כ יולי אדלשטיין
הקראוון מחוץ לביתו של ח"כ יולי אדלשטיין
"ממציאים שזו הסתה". הקרוואן מחוץ לביתו של אדלשטיין
המשטרה ביקשה ממפגינים לפנות קראוון שהחנו מחוץ לביתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין בהרצליה פיתוח "בחשד להסתה" - בגלל כיתובים כמו "עוצרים ומדברים", "הסכמה רחבה" ו"החוליה החזקה". לצד הסיסמאות, על הקרוואן הופיעה גם תמונתו של אדלשטיין. לדברי בעל הקרוואן, המשטרה שלחה חבלן שיבדוק אם יש פצצה בכלי - ובהמשך טענה שהוא הוצב במרחק לא-ראוי מהבית - 100 מטרים במקום 120 - והוא הוזז 20 מטרים אחורה.
2 צפייה בגלריה
הקראוון מחוץ לביתו של ח"כ יולי אדלשטיין
הקראוון מחוץ לביתו של ח"כ יולי אדלשטיין
הסתה? הקרוואן מחוץ לבית של אדלשטיין
בעל הקרוואן, אגב, גם קיבל דוח חניה מעיריית הרצליה - על אף שהחנה את הכלי במקום שמותר לחניה. בשיחה עם ynet אמר שמכיוון שאינו רוצה לקבל דוחות נוספים, הוא יזיז את הקרוואן מהמקום בשבוע הבא. כך נשמעה השיחה בינו למשטרה, שבמהלכה טען השוטר שמדובר בהסתה ולכן יש להזיזו:
מפגין: "אין פה שום דבר של הסתה. כתוב: 'עוצרים ומדברים, החוליה החזקה'. עוצרים ומדברים וזו לא הסתה. שוטר: "יש פה תמונה של יולי אדלשטיין. כתוב הסכמה רחבה, החוליה החזקה". מפגין: "וכתוב עוצרים ומדברים. אין שם הסתה". שוטר: "כרגע אנחנו לא יכולים להשאיר את זה שם במקום". מפגין: "למה? זו גם חניה מותרת". שוטר: "בגלל שזה בית של ח"כ, ותמונה שלו בלי הסכמתו מופיעה על קרוואן שהוא לא שייך אליו. אנחנו חייבים להזיז את זה משם". מפגין: "תבדוק את זה עם הייעוץ המשפטי שלכם, כי אני אומר לך שאני משפטן ומי שאמר לכם את זה קשקוש. יולי אדלשטיין אמר לכם את זה וזה קשקוש. כי אם זה חונה במקום מותר והוא דמות ציבורית, מותר לשים תמונה שלו. אין שם שום דבר של הסתה. הוא ח"כ ויש לי את מלוא הכבוד לחברי הכנסת". שוטר: "אצלנו מתייחסים לזה כהסתה". מפגין: "אם מישהו יכול לתת לי מכתב שזו הסתה, כי אין פה הסתה".
לדברי בעל הקרוואן, "יש על הקרוואן תמונה של אדלשטיין וכתוב 'תהיה מנהיג' ועוד כל מיני דברים, רק חיוביים. זה חונה מול הבית של אדלשטיין. לא הבנתי מה ההסתה פה. הביאו גם חבלן בטענה שיש חשד לפצצה, והוא ביקש שנפתח את הקרוואן, בדק וראה שאין כלום. עיריית הרצליה נתנה לי דוח למרות שאין לה שום סמכות, כי הקרוואן חונה באפור. כנראה שאדלשטיין התקשר למשטרה וביקש להזיז את הקרוואן, אז ממציאים שזו הסתה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מאפשרת לכל אדם באשר הוא את זכות המחאה בגבולות החוק. מדובר במחאה שהתקיימה בניגוד להנחיות הנוגעות למחאה מול ביתו הפרטי של עובד ציבור ונבחר ציבור".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה פועלת לשמירה על הסדר ואכיפת החוק במרחב הציבורי, באשר הוא. במידה ובעל הרכב סבור שהדו"ח ניתן שלא כדין יש באפשרותו לערער עליו".
מטעמו של ח"כ אדלשטיין לא נמסרה תגובה עד כה.