צה"ל הודיע הלילה (בין ראשון לשני) כי ערך הפצצות נרחבות ברצועת עזה נגד ארגוני הטרור, וברשת אל-ג'זירה דיווחו כי 18 פלסטינים נהרגו באחת המתקפות, באזור רפיח, בהם ראפת אבו הילאל – בכיר בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית. בהפצצה אחרת, מזרחית לחאן יונס, נטען כי עוד חמישה פלסטינים נהרגו. עד כה הפלסטינים דיווחו על 436 הרוגים ברצועת עזה מתחילת המלחמה.
5 צפייה בגלריה
תקיפה צה"ל עזה
תקיפה צה"ל עזה
הפצצות צה"ל בעיר עזה. ה"זיקוקים" - פיצוצי משנה של אמצעי לחימה
(MAHMUD HAMS / AFP)
5 צפייה בגלריה
תקיפה צה"ל עזה
תקיפה צה"ל עזה
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
בהודעה הלילה של צה"ל, שפורסמה בסביבות 3 וחצי לפנות בוקר, נמסר כי כלי טיס תקפו באופן נרחב ברצועה וממשיכים לפגוע "פגיעה אנושה" ביכולותיו של חמאס. לפי ההודעה צה"ל תקף מבנה שבו שהו פעילי חמאס וכמה מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור, בהן מפקדה שמתפרסת על פני שלוש קומות ומפקדה המשויכת לבכיר בכוח הימי של חמאס, מחמד קשטה. בנוסף נמסר כי הושמד נכס מבצעי בשימוש חמאס שממוקם בלב מסגד באזור ג'בליה, נכס בשימוש מודיעין של הארגון ונכס ששימש אותו להכוונת טרור.
בהודעה דיבר כאמור צה"ל על "פגיעה אנושה" ביכולות חמאס, ניסוח מעט שונה מהודעת הקבינט בלילה הקודם, ולפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים החליטו "להשמיד" את "היכולות הצבאיות והשלטוניות" של חמאס והג'יהאד האיסלאמי – על מנת למנוע מהם במשך "שנים רבות" יכולת או רצון לפגוע באזרחי ישראל. גם הניסוח של החלטת הקבינט זהיר יחסית, ועד כה נתניהו ובכירי ממשלתו נמנעים מהצבת יעד של השמדת חמאס או מיטוט שלטונו – כפי שכמה שרים ורבים מחוץ לממשלה קוראים לעשות כעת. אולי באיתות אפשרי לכיוון הזה, מזכיר הממשלה יוסי פוקס כתב הלילה ברשת החברתית X: "מלחמת עזה הראשונה מתוכננת להיות גם האחרונה".
5 צפייה בגלריה
תקיפה אווירית על בית ראפת אבו-הילאל ברפיח שברצועת עזה
תקיפה אווירית על בית ראפת אבו-הילאל ברפיח שברצועת עזה
זירת תקיפה ברפיח
הפצצות צה"ל הלילה הגיעו אחרי שאמש דיווח הצבא על תקיפת מאות יעדים ברחבי הרצועה, ובין היתר מסר כי מטוסי חיל האוויר הטילו כ-100 טונות של חימושים בהפצצות בשכונת סג'עיה ברצועה ותקפו שם כ-150 מטרות. במקביל, כך נמסר, הותקפה תשתית צבאית בביתו של פרח חמאד, פעיל בכיר בחמאס. התשתית הצבאית בדירתו מוקמה בסמוך למסגד ולשלושה בתי ספר. הפלסטינים דיווחו אמש כי חיל האוויר תקף גם את ביתו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, במחנה הפליטים אל-בורייג'.
מוקדם יותר אמש דיווח צה"ל כי עשרות מטוסי קרב תקפו בשלושה סבבים כ-120 מטרות ברחבי בית חאנון ברצועה. גם בתקיפה הזו הוטלו עשרות טונות של חימושים על השכונה שמשמשת "קן טרור" עבור חמאס. במקביל, הותקפה מנהרת טרור מבצעית ששימשה את חמאס מתחת לבניין רב קומות בדרג' פאתח שבצפון הרצועה.
אמש: סיכול מהאוויר של ניסיון חדירה נוסף מעזה
(צילום: דובר צה"ל)

על רקע החטיפה ההמונית של ישראלים – בהם נשים, ילדים וקשישים – על ידי מחבלי חמאס, בצה"ל ציינו אתמול כי הצליחו לשבות עשרות מחבלים שהיו בשטח ישראל. אמש הודיע הצבא כי לוחמי שייטת 13 לקחו בשבי גם את סגן מפקד החטיבה הדרומית בכוח הימי בעזה, מוחמד אבו ע'אלי. הוא מוחזק ומתוחקר כעת על ידי מערכת הביטחון.
דובר צה"ל עדכן גם כי ספינת טילים תקפה אמש שלושה משגרים רקטיים שכוונו לעבר שטח ישראל. בנוסף, נמסר כי כלי טיס סיכל מחבל שניסה לחצות את גדר הגבול משטח הרצועה לשטח ישראל. "צה"ל ימשיך לסכל מחבלים וניסיונות חדירה לשטח מדינת ישראל", מסר צה"ל.
בצל תקיפות צה"ל וקריאתו של נתניהו לתושבי עזה "לצאת" משם, באו"ם דיווחו הלילה כי יותר מ-123 אלף פלסטינים ברחו מבתיהם. לפי הארגון, 74 אלף נקלטו בבתי ספר שהוא מפעיל ברצועה. בישראל גם ניתקו את אספקת החשמל לרצועה בעקבות המלחמה שבה פתח חמאס, ובאו"ם אמרו הלילה כי תחנת הכוח היחידה בעזה היא מקור החשמל היחיד של העזתים – וכי הדלק בה עשוי לאזול בתוך ימים.
5 צפייה בגלריה
תחנתה כוח בעזה
תחנתה כוח בעזה
תחנת כוח בעזה, ארכיון. החשמל יפסיק לחלוטין?
(צילום: AP)
למרות המתקפות בעזה, ארגוני הטרור ממשיכים בירי רקטות לעבר ישראל. אמש נורה מטח לעבר יישובים בשפלה ובדרום - עם שלוש פגיעות ישירות באשקלון. נזק כבד נגרם לאחד הבניינים שנפגעו, ובאירוע שם נפצעו ילד בן 9 באורח קל-בינוני וגבר בן 37 באורח קל.