השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט כי על רקע האלימות המשתוללת בחברה הערבית והצפת הרחובות בנשק לא-חוקי, יחידת משטרה חדשה תוקם במחוז יהודה ושומרון. היחידה, שצפויה למנות עשרות תקנים ותחל את פעילותה בשטח בתחילת 2024, תסכל ותמנע הברחות אמל"ח בגבול עם ירדן - ותזכה ככל הנראה לשם "יחידת גבול ירדן".
1 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור בדרום תל אביב לאחר התפרעות האריתראים
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור בדרום תל אביב לאחר התפרעות האריתראים
בן גביר ונשק שהוברח דרך ירדן
(צילום: שאול גולן, משטרת ישראל)
השר אמר כי "חובה עלינו לסגור את הגבולות - במיוחד הירדני - מהם מוברחים כלי נשק לישראל". מדובר באחד האתגרים הגדולים של המשטרה, כאשר בשנים האחרונות מספר הנשקים רק עולה - ועל פי חטיבת המודיעין מרבית כלי הנשק מוברחים לישראל דרך גבול ירדן, שנותר פרוץ.
עבודת מטה החלה לקראת הקמת היחידה, וכך גם הקצאת המשאבים הכספיים. על פי ההגדרה, ייעוד היחידה הוא איסוף מודיעין לשם סיכול ההברחות בתחומי המחוז. היחידה תאסוף מידע מבוסס מודיעין אנושי (יומניט), חזותי (ויזינט) וכן באמצעות סייבר והאזנות (סיגנייט). כך היא תגבש את תמונת המצב הנדרשת בתחום ההברחות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
יחידת הגבול תעבוד בשיתוף פעולה עם יחידות נוספות במשטרה - בהן יחידת מג"ן בראשות סגן-ניצב רונן כלפון, הפועלת בגבול המצרי והירדני עד אזור עין גדי. בנוסף, היא צפויה לעבוד גם מול כוחות צה"ל ושב"כ, במטרה להגיע למיצוי מידע ולאפיין דפוסי פעילות של רשתות.
בן גביר הוסיף כי "מדובר בתוספת של יחידה חשובה וייעודית, שתלחם בהברחות האמל"ח ותתרום רבות לחיזוק הריבונות והמשילות בגבולה המזרחי של ישראל. אחרי שנים רבות של הזנחה, אנחנו מקדמים ועושים עוד ועוד צעדים במסגרת המדיניות שאני מוביל למלחמה בלתי מתפשרת נגד ארגוני הפשיעה והטרור".