לוחם מילואים ביחידה מובחרת בחופשה פתח באש בעיר העתיקה בירושלים, לאחר קטטה אלימה. צעיר כבן 25 נפצע קשה מהירי ופונה לבית החולים שערי צדק. במשטרה שללו חשד לפיגוע, אבל לפי גרסת החייל היורה ניסו לעשות בהם לינץ': "הותקפנו באגרטלים".
תיעוד מזירת הירי בעיר העתיקה (צילום: גיל יוחנן)

מחקירה ראשונית של נסיבות המקרה עולה כי במקום התפתח דין ודברים שהוביל לקטטה בין ארבעה צעירים שהלכו ברחוב חמושים בנשק - חייל צה"ל בסדיר ושני חיילי מילואים, כולם בלבוש אזרחי ולא בתפקיד, וכן אזרח נוסף שהיה עימם - לבין כמה מקומיים.
הקטטה כללה גם השלכת חפצים ואלימות פיזית. בשלב מסוים החיילים פתחו בירי. ארבעה נפצעו בעימות, אחד במצב קשה כאמור מהירי, ועוד שלושה שנפצעו קל. עדים בעיר העתיקה סיפרו כי החיילים ירו 5-4 יריות ברחוב הומה אדם, וכי ברחוב היו תיירים שנבהלו.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי רחוב דוד בירושלים
זירת הירי רחוב דוד בירושלים
זירת הירי בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
זירת הירי רחוב דוד בירושלים
זירת הירי רחוב דוד בירושלים
זירת הירי רחוב דוד בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה )
החייל היורה הוא לוחם מילואים שיצא מעזה, וקיבל בעבר את צל"ש הרמטכ"ל על פעילות בג'נין. "הגעתי לירושלים לחופשה יחד עם בני משפחתי", סיפר בעדותו. "התחיל דין ודברים עם מקומיים, והם לא נתנו לנו להמשיך. היינו עם משפחות וילדים, ובשלב מסוים תפסו את הנשק ובני משפחתי צעקו לשוטרים - אבל במשך חמש דקות לא הגיעו כוחות. בזמן הזה הותקפנו באגרטלים, ניסו לעשות בנו לינץ'. יריתי כדור בודד כמוצא אחרון".
מהמשטרה נמסר כי "עד כה לא עולה חשד או אינדיקציה לאירוע פח"ע. לצד זאת, לדברי אחד החיילים שירו, במהלך ההתרחשות הוא חש מאוים - וטענה זו תיבדק בחקירה. ארבעת המעורבים הועברו למרחב דוד. בשל מעורבות החיילים בירי - דיווח אודות המקרה הועבר למצ"ח".
עו"ד דניאל שימשילשווילי, המייצג את הלוחמים מטעם ארגון חוננו, הגיב: "אני קורא לכל מי שידו בדבר להורות על שחרורם המיידי ללא כל תנאי של הלוחמים, ולהורות על מעצרם של כל מי שהיו מעורבים בלינץ' הזה".
פורסם לראשונה: 18:23, 12.06.24