(צילום: אסף חן)

ח"כ גילה גמליאל (הליכוד) התייחסה הבוקר (שלישי) לפיזור הכנסת ולבחירות הצפויות, ואמרה באולפן ynet כי "הממשלה הזו כבר הסתיימה מזמן, לא הייתה לה זכות קיום מלכתחילה. חייבים לשנות את שיטת הממשל בישראל שלא מוכיחה את עצמה, אבל אין ספק שראש ממשלה צריך להגיע רק משתי המפלגות הגדולות". היא לא שללה רוטציה בין בנימין נתניהו לבני גנץ ואמרה כי "יכולה להיות הפתעה ביומיים הקרובים"
גמליאל הוסיפה כי "יש פעילות אגרסיבית להקמת ממשלה בראשות נתניהו" וכי "במשא ומתן השם של בן גביר לא עלה כעניין שיהווה גורם להטלת וטו, הווטו היה על דברים אחרים – היבטים פרסונליים אישיים, אך אני קוראת לא להצביע לו כדי לחזק את הליכוד".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"השם שלא לא עלה כמשהו שיגרום להטלת וטו". בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ)
על רוטציה אפשרית, ייתכן של נתניהו וגנץ, אמרה גמליאל: "הדברים נמצאים בהתנהלות שיכולה להגיע לבשלות ולהפתיע ביומיים הקרובים, צריך לשים בצד את המחלוקות השוליות, יכולה להיות רוטציה כזו או אחרת". לדבריה, "גם על גנץ ולפיד אמרו שאין אמון ביניהם. זה יקרה כל עוד יוגדר בהסכם קואליציוני שיחדל הניצול הציני והפוליטי של מפלגות קטנות שעושקות את הציבור".
היריבים הפוליטיים שלכם מזהירים מפני ממשלת כהנא. "ממשלה שקמה בתמיכה של מפלגות אנטי ציוניות, שלא היו מסוגלת להעביר חוק למען החיילים ואת תקנות יו"ש, מנסות לייצר מצג שווא של הפחדה".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"מבחינתי לא צריכים להיות שריונים, אך זה מה שיהיה". נתניהו
(צילום: AFP)
את בעד שריונים לסילמן ואורבך בליכוד? "היה שיח מאוד ער לגבי הסוגיה הזו. אנחנו בעד בחירות ופריימריז, וזה מה שאנחנו עושים כמפלגה דמוקרטית. עם זאת, לאור הנסיבות הוחלט שיהיו שלושה שריונים שראש התנועה יקבע מי הם יהיו, ואנחנו סומכים עליו. מבחינתי לא צריכים להיות שריונים בכלל, אך זה מה שיהיה".
הקואליציה מנסה להעביר את חוק המטרו. האם את יכולה לומר לחברייך לאופוזיציה שהחיים, התחבורה והסביבה יותר חשובים מהמאבק הפוליטי? "חוק המטרו הוא לא רק חשוב, הוא גם נכון מאוד, ובסך הכול אנחנו תומכים בו ומגבים אותו. יש ניסיונות הפחדה שהנושא יתעכב כי לא יגיעו איתנו להסכמות. לא יתעכב שום דבר, בשנתיים הקרובות דבר לא יפגע בהתנהלות של הקמת המטרו בישראל".
תצביעי נגד? "חוק ההסדרים כבר עבר, לצאת לדרך הם יכולים. לגבי שאר החוק, צריך להגיע להסכמות עם הליכוד גם לגבי דברים שאנחנו רוצים להעביר".