פעילות צה"ל בכפר קבאטיה
(צילום: דובר צה"ל)

לוחמי צה"ל ושב"כ עצרו הבוקר (שבת) בכפר קבאטיה את מוחמד אבו זינה, פעיל הג'יהאד האיסלאמי, שלפי גורמים במערכת הביטחון היה אחראי על חימוש חוליות הארגון בשומרון בחודשים האחרונים. בהודעת צה"ל נכתב כי אבו זינה שוחרר באוגוסט 2022 מהכלא הישראלי ומיד עם שחרורו שב ל"פעילות טרור משמעותית".
כוחות הביטחון הגיעו לכפר שליד ג'נין בעקבות פעילות מודיעינית של שב"כ. סיירת נח"ל לקחה חלק בפעילות, שבמהלכה נזרקו אבנים והושלך מטען לעבר הכוחות. בתיעוד שהופץ בכלי תקשורת פלסטיניים מקבאטיה נראה רגע המעצר של אבו זינה, והלוחמים נראים בו קושרים בד סביב עיניו.
5 צפייה בגלריה
מעצרו של מוחמד אבו זינה
מעצרו של מוחמד אבו זינה
השתחרר מהכלא ושב ל"פעילות טרור משמעותית". מוחמד אבו זינה ותיעוד מרגע המעצר
5 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בכפר קבאטיה
פעילות צה"ל בכפר קבאטיה
פעילות צה"ל בכפר קבאטיה, היום
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בכפר קבאטיה
פעילות צה"ל בכפר קבאטיה
המחבל שנעצר היה אחראי על חימוש רוב חוליות הג'יהאד בשומרון בחודשים האחרונים
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בכפר קבאטיה
פעילות צה"ל בכפר קבאטיה
הוא הועבר לחקירת שב"כ. הפעילות מדרום לג'נין
(צילום: דובר צה"ל)
לפי הודעת דובר צה"ל, במסגרת תפקידו פעל המחבל למימון וחימוש תשתיות צבאיות של הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני ברחבי צפון השומרון. עם מעצרו הבוקר הוא הועבר לחקירת שב"כ, והפעילות ליד ג'נין הסתיימה ללא נפגעים בקרב כוחות הביטחון.
בסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא כי כוחות הביטחון עצרו יחד עם אבו זינה אסיר משוחרר נוסף, חמזה סולימאן אבו אלרוב. לפי הפלסטינים, השניים נעצרו במהלך מארב שהציבו עבורם כוחות הביטחון בכפר מדרום לג'נין. לטענת הפלסטינים במהלך הפעילות עשרות בני אדם נחנקו "כתוצאה משאיפת הגז המדמיע שכוחות הביטחון התיזו בשפע לאחר שהסתערו על הכפר", והם טופלו בשטח.
5 צפייה בגלריה
סאלח אבו זינה
סאלח אבו זינה
אחיו נעצר בחודש שעבר. סאלח אבו זינה
בחודש שעבר נעצר אחיו של מוחמד אבו זינה, סאלח סמיר אבו זינה, במהלך פעילות בג'נין. במשרד הבריאות הפלסטיני דיווחו אז כי בחילופי האש במחנה הפליטים נהרגו שני מחבלים פלסטינים, ונפצעו עוד 11 - בהם שלושה שמצבם קשה. בתום הפעילות הבוקר אחד הלוחמים דיווח כי נשרט ברגלו, ככל הנראה מרסיס. הוא פונה בכלי רכב של היחידה במצב קל מאוד לבית החולים העמק בעפולה לצורך בדיקות.
צה"ל ושב"כ מסרו אז כי סאלח סמיר אבו זינה הורשע פעמיים בעבר על רקע מעורבות בפעילות טרור ושוחרר לאחרונה בשנת 2020. "מאז שחרורו, שב סאלח למעורבות בפעילות טרור, תכנן ואף ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל שפעלו באזור", נמסר.
בג'נין נעצר ביום חמישי האחרון מחבל מהחוליה שהרגה את לוחם הימ"מ נעם רז.במהלך מעצר המחבל סודקי מרעי נורה ונהרג מחבל אחר שהשליך מטען לעבר הכוחות. מרעי הוא החבר השלישי שנתפס או חוסל מהחוליה שהייתה מעורבת בהריגתו של לוחם הימ"מ בחודש מאי האחרון.
במסגרת הפשיטה בג'נין שהחלה באופן מסוערב והפכה בהמשך גלויה, נפתחה אש ונזרקו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוח הימ"מ, שעליו חיפו לוחמי סיירת נח"ל. המחבל מרעי נעצר כשהוא ברכבו, ואיתו נתפסו גם אמצעי לחימה - בהם רובה M-16, שני אקדחים, מחסניות ורימוני גז. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון, שעזבו את ג'נין כעבור 45 דקות - פרק זמן מהיר ביחס למבצעים אחרים בעיר.