יממה לאחר שנועה ארגמני חולצה משבי חמאס ב"מבצע ארנון", אחותו של בן זוגה, אבינתן אור, שעדיין נמצא בשבי ארגון הטרור, הביעה תקווה שאחיה ישוחרר ויזכה להתאחד עם משפחתו - ועם נועה. אחותו של אבינתן, גליה דקל, סיפרה ל-ynet הבוקר (יום ראשון) כי חשה "שמחה עצומה ומדהימה" כשנודע לה על חילוצם של ארבעת החטופים. "זה נס גדול ומדהים ומרגש, אך מצד שני אבינתן עדיין שם וזה ועדיין הכאב הכי נורא שאפשר לחוות, ודאגה גדולה", אמרה.
הריאיון המלאה עם אחותו של אבינתן
(צילום: אסף חן)

תיעוד חטיפתם של נועה ואבינתן הפך לאחד הסמלים לאכזריות של מחבלי החמאס במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. בסרטון, שהפך ויראלי, היא נראתה נלקחת בכוח על אופנוע כשהיא מתייפחת וזועקת, בעוד אבינתן נראה כשהוא מובל בגסות על-ידי המחבלים.
גליה סיפרה כי טרם התאפשר למשפחה לשוחח עם נועה, שהייתה הישראלית האחרונה שראתה את אבינתן. "נועה צריכה לנוח ולהתאושש, ועד שהיא תהיה מוכנה אנחנו מחכים בנחת. קודם כל הכי חשוב זה שהיא תתאושש, תפגוש את המשפחה שלה, את אמא שלה שכל כך ציפינו וחיכינו שהיא תספיק לפגוש אותה, וזה מדהים שהיא אכן הספיקה. כשיבוא הזמן, אנחנו נשמע ממנה".
2 צפייה בגלריה
נועה ארגמני אבינתן אור
נועה ארגמני אבינתן אור
נועה ארגמני לאחר שחרורה, ואבינתן לפני השבי
(צילום: דובר צה"ל)
החטיפה של אבינתן אור ונועה ארגמני

עוד ציינה גליה כי "לפי מה שאנחנו יודעים, הפרידו את אבינתן מנועה ברגע הראשון כבר, אבל אפילו לדעת מה היה שם באותו היום עד לחטיפה אנחנו לא יודעים, חוץ מההתכתבות שהייתה להם עם חברים. זה מצמרר". היא הוסיפה כי נודע למשפחה על החילוץ הנועז עם פרסום הדבר בתקשורת, למרות שהיא שומרת שבת. "היינו אצל המשפחה של בעלי וסיפרו לנו ממש מיד. זה היה ממש הלם, כל הרגשות בבת אחד והייתה הרבה שמחה, באמת זה לא להאמין, יש ניסים. זאת ההרגשה".
ואתם מחכים שכמובן הנס הזה יקרה לכם. חד-משמעית, לנו ולכולם. אנחנו לא יודעים שום דבר על אבינתן מאז סרטון החטיפה שכולם ראו, ואתמול חזרו הביתה חוץ מנועה עוד שלושה חטופים, ולפחות משניים לא היו אותות חיים בכלל, אז יש בזה משהו שאולי קצת מעורר תקווה, אפילו מעודד חד-משמעית. זה מרגיש כאילו הדברים תקועים מאוד, ואנחנו לא יודעים לאן הם מתקדמים. חשים חולשה וייאוש ופתאום משום מקום ארבעה חטופים חיים מחולצים. זה נותן הרבה מאוד תקווה שגם כשאנחנו לא רואים איך הדברים מתקדמים, הם כן קורים. התכוננו למבצע הזה במשך שבועות ארוכים ואספו מידע והתאמנו ותכננו תוכניות, ובבת אחת זה פתאום קרה וזה מתגלה. יחד עם המאמץ של כולם וביחד עם התקוות והתפילות, זה יקרה בעזרת השם".
2 צפייה בגלריה
רותי הורן
רותי הורן
רותי עם תמונותיהם של יאיר ואיתן
(צילום: אלי דסה)
הריאיון המלא עם רות
(צילום: אסף חן)

במקביל, רות סטרום, אימם של יאיר ואיתן הורן, שנמצאים גם הם בשבי החמאס ברצועה, אמרה ל-ynet כי "אתמול, כשדיברתי בהפגנה בצומת רעננה, אמרתי שאני שמחה שהחטופים חזרו הביתה, שמחה על כל משפחה שמקבלת את האהוב שלה בחזרה, וכן, אני מקווה שבמהרה יאיר ואיתן שלי יחזרו עם כל החטופים".
רות הוסיפה: "הלוואי שהם שומעים אותי ורואים אותי. אני רוצה לחשוב שתהיה עסקה ויחזירו את כל החטופים, אני יודעת שצריכים להגיע לעסקה, אין דבר אחר, ולהחזיר את כולם".