השיחה המרגשת בין לוטפיה זבאד לבתה יסמין
(צילום: חסן שעלאן )

הם חיכו לה כמעט שנתיים וחצי - ואז הגיעה השיחה המרגשת מכולן: לבית משפחת זבאד באים מהבוקר (שלישי) מברכים רבים מבקה אל גרבייה, לאחר השיחה שהתקבלה מאם המשפחה לוטפיה זבאד - שסיפרה שהיא בחיים אחרי שנעדרה בצרפת מאוקטובר 2019.
לוטפיה (54) ובתה יסמין קעדאן נסעו לטיול מאורגן בצרפת באותו חודש. השתיים נכנסו למסעדה בפריז יחד עם חברי הקבוצה, וביציאה ממנה נעלמה האם. הניסיונות ליצור עמה קשר לא העלו דבר. שנתיים וחצי איש לא ידע היכן היא, עד שאתמול התקבלה השיחה המפתיעה.
4 צפייה בגלריה
לוטפיה זבאד
לוטפיה זבאד
לוטפיה זבאד. "שאלו אותה איפה היא גרה ואיפה משפחתה - והיא לא זכרה"
4 צפייה בגלריה
לוטפיה זבאד בשיחה ראשונה עם המשפחה
לוטפיה זבאד בשיחה ראשונה עם המשפחה
לוטפיה זבאד, בשיחה ראשונה עם המשפחה
החיפושים ב-2020
(צילום: ליהי קרופניק)

הבת יסמין, ששוחחה איתה, סיפרה הלילה כי "מה שהצלחתי להבין מאמא זה שהיא איבדה את הזיכרון שלה וכל התקופה הזו ישנה ברחוב וקיבלה עזרה מאנשים. הם שאלו אותה היכן גרה ואיפה משפחתה, והיא לא זכרה. רק לפני כמה ימים נפגשה עם אישה מלבנון שראתה אותה ודיברה איתה עד שהזיכרון חזר לה ואז הצליחה למסור פרטים נכונים. אותה אישה לקחה אותה למשטרה ושם עזרו לה ליצור איתנו קשר".
היום אמרה ל-ynet הבת: "אני עוד לא יודעת מתי אמא תחזור. אני מאוד מתרגשת. אנשים לא מפסיקים להגיע לבית, לברך אותנו. שמחתנו היא שמחת כל החברה הערבית. ברגע שתגיע נעשה חגיגות".
הבן בהאא אמר כי "זה מאוד מרגש, עכשיו סוף-סוף אני יכול לשמוח. בכל התקופה חיפשתי אותה ברשתות החברתיות. מאז ששמעתי את הקול שלה וראיתי שהיא בסדר נרגעתי קצת. זאת הייתה תקופה קשה מאוד, וזו הפתעה גדולה. לא איבדנו את התקווה שהיא תחזור. כמעט כולם אמרו שהיא לא תחזור, אבל אני האמנתי שהיא בסדר".
4 צפייה בגלריה
אחרי שלוש שנים בהן נעדרה לוטפיה נמצאה בריאה ושלמה
אחרי שלוש שנים בהן נעדרה לוטפיה נמצאה בריאה ושלמה
החגיגות בבקה אל גרבייה
(צילום: חסן שעלאן )
4 צפייה בגלריה
הקרובים שהגיעו לשמוח בשמחת המשפחה
הקרובים שהגיעו לשמוח בשמחת המשפחה
(צילום: חסן שעלאן )
והיבה ג'מל, קרובת משפחה, אמרה: "לוטפיה היא כמו תאומה שלי. בכל החיים שלנו, מהילדות, היינו יחד. אנחנו כמו משפחה אחת. מקווה שהיא תחזור הביתה ונראה אותה, אנחנו רוצים לחזור לשגרה". לדבריה, "זה כמו נס. עכשיו אני יכולה להיות רגועה".
זבאד נקלעה בעבר למצבים דומים. במאי 2019 למשל היא יצאה מביתה, ונעלמו עקבותיה. המשטרה פרסמה אז את דבר היעדרותה וביקשה את עזרת הציבור באיתורה. כעבור כמה ימים היא נמצאה בריאה ושלמה. הפעם היא נמצאה בחיים אחרי יותר משנתיים של היעדרות.