צה"ל כבר הסביר כי חילוץ גופותיהם של החטופים רביד כץ, מיה גורן, אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי מעזה התאפשר, בין היתר, באמצעות חקירות של עצורים. אך התמונה שפורסמה אתמול (חמישי) על-ידי שירות הביטחון הכללי בעמוד האינסטגרם חשפה כי לצד הכוחות שפעלו בשטח - היה מחבל אזוק לבוש במדי צה"ל, שסיפק את המידע שהוביל לאיתור הגופות וסייע בהכוונת הלוחמים לנקודה.
תיעוד מחילוץ הגופות
(צילום: דובר צה"ל )

2 צפייה בגלריה
מחבל אזוק במהלך מבצע חילוץ הגופות בחאן יונס
מחבל אזוק במהלך מבצע חילוץ הגופות בחאן יונס
מחבל אזוק במהלך מבצע חילוץ הגופות בחאן יונס
(צילום: מתוך חשבון אינסטגרם של שב"כ)
לצד התמונה התפרסמו דבריו של ב', איש שב"כ שלקח חלק בפעילות המבצעית לחילוץ גופות חמשת החטופים מחאן יונס. "קשה לתאר במילים איך מרגיש מבצע מהסוג הזה. תחושת האחריות, גודל השעה, ההבנה של חשיבות המשימה - הכל מתנקז לרגע אחד בו הבנת שהגעת למקום הנכון", סיפר בחשבון האינסטגרם של שב"כ.
הוא הוסיף: "אני יודע שמאות אנשים עומדים מאחורי 12 הספרות של האיתור שאנחנו מגיעים אליו - חוקרים, רכזים, אנשי שטח ומבצעים, דסקאים, מפיקים, אנשי מודיעין, כוחות צה"ל ונוספים. להשיב את החטופים, החללים והחיים, זו משימת חיינו".
הבאת הגופות בוצעה כחלק מהפשיטה של אוגדה 98 בחאן יונס בימים האחרונים ועל בסיס מודיעין מדויק והצבעה ספציפית של שב"כ ואמ"ן והמפקדה של ניצן אלון, ללא חיכוך או מגע עם מחבלים. בפעולה לקחו חלק גם לוחמי הנדסה ויהל"ם - והחטופים שחולצו הוסתרו במנהרה במרחב.
2 צפייה בגלריה
מבצע חילוץ גופות החטופים על ידי שב"כ וצה"ל
מבצע חילוץ גופות החטופים על ידי שב"כ וצה"ל
הערכה: מחבלים הסתירו את הגופות בתום התמרון בחאן יונס באביב
על המנהרה שבה אותרו גופות החטופים לא הייתה השגחה של מחבלים, אך הן הוסתרו במרחב שבו צה"ל פעל בתחילת השנה להשמדה וקיטוע של מנהרות חמאס. לפי הערכות בצבא, המחבלים הסתירו את הגופות לאחר שהסתיים התמרון במהלך האביב.
בטרם השמדת מנהרות בחאן יונס בחודש מרץ, לוחמי יהל"ם חקרו אותן כדי לוודא שאין בהן גופות חטופים. הגופות שאותרו כעת הוסתרו במקטע מנהרה של כ-200 מטרים ובעומק של כ-20 מטרים, בקצה שלה, בקרב חדרי שהייה, תאי שירותים ומגורים תת-קרקעיים - שיכולים להעיד על חשיבותה של המנהרה עבור חמאס. לדברי דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, גופות החטופים הוסתרו ממש "בדופן המנהרה".