שר המשטרה של מדגסקר, מדינת האי השוכנת מול חופיה המזרחיים של אפריקה, הוא אחד משני בני אדם ששרדו שלשום בהתרסקות מסוק, וניצלו על-ידי כך ששחו אל החוף במשך 12 שעות. כך מדווחות הרשויות במדינה.
השר ששחה 12 שעות אחרי ההתרסקות

השר סרז' גל והניצול השני הגיעו כל אחד בנפרד לחופי העיירה מהמבו אתמול בבוקר, אחרי שהצליחו להיפלט מהמסוק לפני ההתרסקות. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה גל בן ה-57 שוכב תשוש על כיסא, עדיין במדי הצבא שלבש במסוק.
"זמני למות עדיין לא הגיע", אומר הגנרל בסרטון, ומספר שקר לו, אבל הוא אינו פצוע. "אני רוצה שתשדרו את הסרטון הזה כדי שהמשפחה שלי, העמיתים שלי והממשלה יראו", הוא אומר. "אני חי ואני בסדר".
2 צפייה בגלריה
מדגסקר שר ה משטרה התרסקות מסוק שחה 12 שעות לחוף
מדגסקר שר ה משטרה התרסקות מסוק שחה 12 שעות לחוף
שר המשטרה אחרי שהגיע לחוף. "זמני למות לא הגיע"
המסוק שהתרסק הטיס את השר וכמה אישים אחרים להשקיף על החיפושים אחר נעדרים מספינה שטבעה ביום שני בבוקר, אסון שבו נהרגו לפחות 39 בני אדם ועשרות טרם נמצאו. לפי הרשויות, השר השתמש באחד הכיסאות במסוק כדי לצוף. גל עצמו סיפר שנאלץ לשחות אל החוף משעה 19:30 ביום שני עד 7:30 בבוקר ביום שלישי.
"הוא תמיד היה בעל כושר ספורטיבי מצוין, והוא שמר על הקצב שלו גם כשר, כאילו הוא בן 30", אמר מפקד המשטרה, זפיסמבטרה רבואבי. גם נשיא מדגסקר, אנדרי רג'ואלינה, שיבח את גל, ובציוץ שפרסם בטוויטר כתב על ה"מסירות" שלו, כלשונו.
גל התמנה לשר במסגרת חילופי גברי שנערכו בקבינט באוגוסט, אחרי שלושה עשורים שבהם שירת במשטרה.