קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית במרוץ לנשיאות, ערכה הלילה (בין שלישי לרביעי, שעון ישראל) את נאום הבחירות הגדול הראשון שלה. בעצרת שבה השתתפו כ-10,000 בני אדם באטלנטה, כשאלפים נותרו בחוץ, היא תקפה את הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ שאמר שלא יגיע לעימות שאמור להיערך ב-10 בספטמבר.
״הוא לא רוצה להתעמת אבל יש לו הרבה דברים מוזרים להגיד עליי. אם יש לך מה להגיד לי דונלד, בוא תגיד לי את זה בפרצוף", אמרה סגנית הנשיא לקול תשואות. האריס צפויה לבחור את הסגן שלה עד יום שני הקרוב ולאחר מכן לצאת איתו לסבב עצרות במדינות המתנדנדות שעשויות לקבוע את תוצאות הבחירות בנובמבר.
טראמפ אמר בשבוע שעבר כי לא יגיע לאף עימות עד שהמפלגה הדמוקרטית תבחר רשמית את המועמד שלה, בריאיון לרשת "פוקס ניוז", אמר כי "ככל הנראה אגיע לעימות". הוועדה הדמוקרטית הלאומית (DNC) הודיעה הלילה כי הצירים יקיימו הצבעה וירטואלית ב-1 עד 5 באוגוסט כדי לבחור רשמית את האריס כמועמדת של המפלגה. כמו כן, הוועדה התחייבה להגיש את המועמדת לנשיאות עד 7 באוגוסט, הרבה לפני הוועידה הלאומית של המפלגה שתיפתח בשיקגו ב-19 באוגוסט.
ביום שלישי האריס מתכננת לקיים עצרת בפילדלפיה עם מי שתציג כסגנה. כך סיפרו שני מקורות הבקיאים בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס, שציינו כי המהלך מצביע על כך שמושל פנסילבניה ג'וש שפירו הוא המוביל מבין האפשרויות לתפקיד. מלבדו, המועמדים המובילים לתפקיד הם מושל קנטקי אנדי בשיר, הסנאטור מאריזונה מארק קלי ומושל מינסוטה טים וולז. האריס עצמה אמרה אתמול כי עדיין לא קיבלה החלטה, וגורמים המעורים בתהליך אמרו לאתר "פוליטיקו" שבימים הקרובים היא תראיין את המועמדים הפוטנציאליים.
1 צפייה בגלריה
קמלה האריס דונלד טראמפ
קמלה האריס דונלד טראמפ
האריס וטראמפ
(צילום: AP Photo/Kayla Wolf ,Andrew Harnik/Getty Images/AFP (Photo by Andrew Harnik / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בעצרת הלילה באטלנטה תקפה האריס את טראמפ בנושא ההגירה, שאמור להיות נקודת התורפה שלה. "דונלד טראמפ מדבר הרבה על אבטחת הגבול שלנו, אבל עושה מעט מאוד. הממשל שלנו עבד על הצעת חוק אבטחת הגבולות המשמעותית ביותר מזה עשרות שנים. הכול היה אמור לעבור בקונגרס, אבל ברגע האחרון טראמפ הנחה את הרפובליקנים להצביע נגד החוק כי הוא חשב שזה יעזור לו לנצח בבחירות. מה שמראה שלדונלד טראמפ לא אכפת מאבטחת הגבולות. אכפת לו רק מעצמו", אמרה.
היא חזרה על הנקודות שבהן בחר להתמקד הקמפיין שלה ועל מיתוג המרוץ כ"תובעת מול עבריין". "בתור תובעת לשעבר, נאבקתי בעבריינים מכל הסוגים. טורפים שהתעללו בנשים. נוכלים שרימו את הצרכנים. רמאים ששברו את הכללים בשביל הרווח שלהם. אז תקשיבו לי כשאני אומרת - אני מכירה טיפוסים כמו דונלד טראמפ". המשתתפים קראו בתגובה למסריה: "תעצרו אותו!" ("Lock him up") - כפי שהיו קוראים תומכיו של טראמפ בעצרות במערכת הבחירות ב-2016 נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.