שיקר או אמר אמת? קיש מגיב לדברי עבאס במליאה
(צילום: אביהו שפירא, אבי חי)

ח"כ יואב קיש (הליכוד) הגיב לנאומו של ח"כ מנסור עבאס (רע"מ) אתמול במליאת הכנסת, שבו חשף פרטים מהמשא ומתן שניהל עם הליכוד אחרי הבחירות, ובו אמר בין היתר כי "נתניהו הקריא לי נאום שותפות, קיש כתב אותו". בריאיון לאולפן ynet אמר קיש כי "מעולם לא היה משא ומתן על הקמת ממשלה של הליכוד בתמיכת או בהימנעות הרשימה האיסלמית רע"מ, נקודה".
3 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
קיש. "לא היה משא ומתן, לא היו מסמכים, לא היה שום דבר"
(צילום: אבי מועלם )
3 צפייה בגלריה
יעל רון בן משה באולפן ynet
יעל רון בן משה באולפן ynet
"יש בממשלה לא מעט מתיחויות". ח"כ יעל רון בן משה
(צילום: אביגיל עוזי)
קיש הוסיף כי "עבאס היה בבלפור, היו שיחות ומפגשים שבהם דנו במה אנחנו חושבים לעשות בחברה הערבית", אך התעקש כי "לא היה משא ומתן, לא היו מסמכים, לא היה שום דבר".
- אז בוא נדבר על מה שרציתם לעשות בחברה הערבית. האם זה לא כלל מתן תקציבים מאוד משמעותיים לפיתוח החברה הערבית, ללחימה בפשיעה בחברה, זה לא בדיוק הנקודות שאתם מבקרים את הממשלה היום לגביהן? "המו"מ היחידי שהיה, היה על בקשה לתמיכה בחוק לבחירה ישירה של ראש ממשלה. על זה היה המו"מ. במסגרת זה דרישה אחת ראשונה שעלתה אצלם הייתה ביטול חוק קמיניץ, אמרנו להם 'לא' ובזה נגמר המו"מ. האם במסגרת השיחות לא דיברנו על זה שאנחנו נקדם תוכנית שכבר הליכוד התחיל, של מיגור הפשיעה בחברה הערבית? כן, דובר".
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
עבאס. "היה בבלפור, היו שיחות ומפגשים"
(צילום: יואב דודקביץ')
- אתה לא מכחיש שעבאס ישב בבלפור, אתה לא מכחיש את האירוע שעבאס מספר שהיה. "אני לא מכחיש שהיו מגעים בין הליכוד לרע"מ. זה היה לתמיכה בבקשה שלנו לתמיכה בחוק בבחירה ישירה".
- אתה מעלה בדעתך שהיית מקבל את זה בחינם? נניח שעבאס היה זורם עם מה שרציתם, הייתם עושים עוד מערכת בחירות כדי שנתניהו יוכל להרכיב ממשלה. זה לא היה בחינם. "ברור שזה לא היה בחינם וכשהם העלו את הדרישות גם לא הגענו להסכמות".
- לו הייתם מקבלים את מה שהייתם רוצים, והייתם משנים את החוק והולכים לבחירות ישירות ונתניהו היה מרכיב ממשלה, זה יותר תמיכה מרע"מ מלהישען עליהם. כי זה היה משנה חוק יסוד. "לא, כי יש פה אירוע חד פעמי".
- מילה על סאגת "מלכי ישראל", כיכר רבין, נכון אתה הבהרת אבל למה, למה? מה זו האצבע בעין הזאת? "אני לא אחראי לכל שטות של איזה מישהו בטוויטר. ההפגנה היא הפגנה לגיטימית, חשובה, אני לא יודע אם מי שכתב את זה בכלל קשור אליה".
(צילום: אבי חי)

ח"כ יעל בן משה (כחול לבן) התייחסה באולפן ynet לסדקים בקואליציה לפני ההצבעה על התקציב. "הממשלה הזאת מגוונת, יש בה לא מעט מתיחויות", אמרה בן משה.
- איזה ויכוח יש בין מיכאלי לגנץ? אני לא רואה פה איזה לוגיקה. "בסוף כל אחד מהם הוא שר במשרדו, כל אחד מהם יש לו את הסמכויות שלו, אני חושבת שטוב שנתקדם, נפעל, גם אם יש חילוקי דעות".
- שר הביטחון פישל בסיפור הזה שלא לעדכן את עמיתיו בנושאים כל כך רגישים כמו עמותות פלסטיניות, כמו בנייה בהתנחלויות, כמו כל מיני דברים כאלה? "לטעמי לא. קודם כל אנחנו לא מדברים על עמותות פלסטיניות, אנחנו מדברים על ארגוני טרור שמוצאים מחוץ לחוק על ידי שר הביטחון, הוא בר הסמכא לעשות את זה, כך היה בעבר עשרות שנים. כך יהיה גם בעתיד. לגבי 'לא עדכן את עמיתיו', אנחנו הרי יודעים שמי שפתח בחקירה זה השב"כ שעובד בכפוף לרה"מ, כך שרה"מ ודאי שהיה מעודכן. שר הביטחון מתואם בעניין הזה עם שר החוץ שגם התבטא בנושא. שר המשפטים, פרקליט המדינה שאישר את הדבר".
- כן, נראה שיש אידיליה ביניכם לבין לפיד, זה כאילו הפסקת אש. דיווחתי השבוע שלפיד נצר את נשקו, כמו שאומרים, ויש אידיליה שם בין המסכות. "אנחנו עובדים בצורה טובה עם שר החוץ לפיד, הקשר הוא בסך הכול קשר טוב".
- מה עם מפלגת העבודה? כי שם בעיות, שם תחושות, הרגישות אולי היא רגישות יתר. אתם פותרים את זה איכשהו? "יש מתיחות, אני לא מכחישה. אבל זה בתוך ממשלה מגוונת שפועלת, פועלת הרבה. הלילה הצלחנו להביא את תקציב המדינה מוכן לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת אז כל הדברים מתקדמים, קורים, אחרי תקיעות של הרבה מאוד זמן".