שגריר ישראל באו"ם דני דנון התייחס היום (שלישי) למגעים לעסקה לשחרור החטופים, ואמר בריאיון ל-ynet כי "אתמול הייתה פגישה חשובה של משפחות חטופים עם השגרירה הקטארית. לא השתתפתי בה". הדברים מגיעים לאחר שאתמול דיווחה הרשת הסעודית "אל ערביה" כי "מנהיג חמאס יחיא סינוואר יצר קשר עם קטאר בימים האחרונים", אחרי תקופה ממושכת של ניתוק קשר וחוסר ודאות לגבי מצבו.
דנון: "המתווכות רוצות לראות תזוזה"
(צילום: ירון ברנר)

לדבריו, "המתווכות מנסות להזיז מהלך - קטאר, מצרים ובעיקר ארה"ב. אני מקווה מאוד שזה יתניע. אנחנו חושבים שכן, אנחנו רוצים משא ומתן ולראות התקדמות בעסקה נוספת. אבל הלחץ הצבאי הוא גם חשוב. השילוב של שני הדברים הוא משמעותי".
דנון לא שיתף אם הוא יודע מה נאמר בפגישה. "אני רק אומר שהמתווכות מאוד רוצות לראות איזושהי תזוזה, והן מפעילות את המשקל שלש להן, את היכולות שלהן. צריך לברך על כך", הסביר. "עם כמה שאנחנו סולדים מחמאס ונחושים להשמיד אותו בשלב הזה, כל יום שהחטופים והחטופות נמצאים במנהרות - ברור לנו שקטנים הסיכויים לחזור משם בחיים. לכן אנחנו צריכים לפעול בכמה שיותר מהירות בכל המישורים".
2 צפייה בגלריה
 אירוע זיכרון באו״ם לציון שנה לטבח 7.10
 אירוע זיכרון באו״ם לציון שנה לטבח 7.10
"כל הזמן מדברים פה נגד ישראל". דנון בטקס באו"ם
(צילום: פרי בינדלגלס)
2 צפייה בגלריה
אנטוניו גוטרש מזכ"ל ה או"ם ב בית ספר של אונר"א ב עמאן ירדן
אנטוניו גוטרש מזכ"ל ה או"ם ב בית ספר של אונר"א ב עמאן ירדן
"הוא נהפך להיות מאוד לעומתי". גוטרש
(צילום: REUTERS/Alaa Al-Sukhni)
בריאיון התייחס דנון גם לציון יום השנה ל-7 באוקטובר באו"ם, וסיפר כי נערך טקס במקום בהשתתפות מאות שגרירים, דיפלומטים ומנהיגים יהודים. לדבריו, "זה חשוב כי כל הזמן באו"ם מדברים נגד ישראל, שוכחים את 7 באוקטובר ומתמקדים רק במצוקה של העזתים והלבנונים. גם שגרירים שהגיעו שלא כל כך אוהדים אותנו, כשאתה יושב מול אם שכולה שמספרת על שתי בנותיה שנרצחו במסיבת הנובה, או הרב דורון פרץ שמספר על בנו דניאל שגופתו מוחזקת על ידי חמאס - קשה להישאר אדישים. לכן האירוע היה חשוב ומשמעותי".
על כך שמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לא הוזמן לאירוע אמר דנון כי "יש לנו מערכת יחסים מאוד מורכבת. אני מכיר אותו הרבה שנים. הוא היה מגיע אליי לארוחות שבת, ופשוט משהו קרה לו. הוא השתנה, מאז 7 באוקטובר הוא פשוט נהפך להיות מאוד לעומתי. הצעתי לו איזשהו תהליך ושיח כדי שנוכל להוריד את הלהבות, זה לא קרה. המזכ"ל, לפי דעתי, חייב להיות הרבה יותר אובייקטיבי".