רוקח ממזרח ירושלים נעצר אמש (שני) בבית המרקחת שבו הוא עובד בפתח תקווה, לאחר שאחד הלקוחות התלונן במשטרה כי הוא עונד טבעת של דאעש - רק שמדובר בכלל בטבעת שבה כתוב בערבית "מוחמד שליח האל", ואין לה שום קשר לארגון הטרור.
1 צפייה בגלריה
רוקח בבית מרקחת בפ"ת נעצר בחשד לתמיכה בארגון הטרור דאעש לאחר שענד טבעת ובה סמל ארגון הטרור
רוקח בבית מרקחת בפ"ת נעצר בחשד לתמיכה בארגון הטרור דאעש לאחר שענד טבעת ובה סמל ארגון הטרור
הטבעת שענד הרוקח
בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום את מעצרו של החשוד - למרות שעורך דינו עלאא תלאוי הראה לשופט בדיון תמונה של הטבעת בגוגל דרך הטלפון שלו. השופט דן באומן ראה שהסמל של דאעש מתחיל בכיתוב אחר, אבל אמר שהגרפיקה דומה ולכן האריך את מעצרו.
עורך הדין הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בלוד - שהחליט לשחרר את החשוד. השופט עידו דרויאן-גמליאל העביר ביקורת על המשטרה על כך שכלל לא בדקה אם הטבעת אכן קשורה לארגון המדינה האיסלאמית.
עו"ד תלאוי אמר בדיון על הערעור שהגיש כי "מדובר באדם ללא עבר פלילי, שענד טבעת עם משפט שנאמר מידי יום על-ידי כל אדם מוסלמי. גם אני עושה את זה בתפילות, בערך 50 פעם ביום". נציגת המשטרה אמרה כי "הגרסה שהציג החשוד בחקירה מאוד מיתממת. העבירה היא על הזדהות עם ארגון טרור ולא על תפילה. הוא בחר להסתובב עם חפץ שבשלב זה הפך לארגון טרור".
עורך דין עלאא תלאוי סנגורו של הרקוח ממזרח ירושלים החשוד בתמיכה והזדהות עם ארגון הטרור דאעשעו"ד עלאא תלאוי
השופט דרויאן-גמליאל החליט כאמור לשחרר את החשוד. "אין אפילו חשש תחילי לקיומה של עבירה זו״, קבע. "תצלום הטבעת שענד העורר, שנמצא בתיק המשטרה, מלמד כי מדובר על ריבוע קטן שבו כיתוב בערבית שתרגומו 'מוחמד שליח האל', ללא כל תוספת גרפית המצביעה על שיוך של משפט זה לסמל כלשהו או לחלק מסמל כלשהו, ובפרט לסמל של ארגון הטרור דאעש. בתיק החקירה לא נמצא סמל של הארגון ולו כתצלום מרשת האינטרנט, ובית המשפט נעזר בצדדים ובחיפוש בגוגל".
הוא העביר ביקורת על המשטרה: "נראה כי אם המשטרה לא בדקה התאמה בין הטבעת לבין סמל של ארגון טרור, לא ניתן לומר שנוצר ולו בסיס תחילי לחשד נגד העורר. לא ברור כלל כיצד ניתן להתחיל חקירה בחשד לפרסום סמל של ארגון טרור כאשר לא יודעים ולא בודקים כיצד נראה אותו סמל".