קובי סטרוג בדיון בבית המשפט, היום
(צילום: אלי מנדלבאום)

קובי סטרוג, אביו של לוחם דובדבן שחר סטרוג שנהרג ב-2018 מפליטת כדור, העיד היום (ראשון) בפעם הראשונה מאז פתיחת משפטו בגין ניסיון רצח של ל', אישה שעמה ניהל קשר רומנטי במשך כ-12 שנים.
על-פי כתב האישום, באוגוסט 2020 נכנס סטרוג לביתה של ל', ביום שבו היה אמור לעבור לגור איתה בביתה בירושלים וניסה לרצוח אותה כשהוא לובש מכנס צבאי וחולצת צוות של בנו שחר, עם הסמל של יחידת דובדבן. לאחר מכן הוא נסע לפגישת עבודה במרכז הארץ, אך חזר לאחר מכן לביה"ח הדסה עין כרם בירושלים - שם אושפזה ל' במצב קשה.
באישום תואר כי סטרוג העביר את הטלפון שלו ל"מצב טיסה", השאיר אותו ואת רכבו במרכז, והחליף למדי צבא. לנהג המונית שהסיע אותו לל' אמר כי גויס למילואים, וכשהגיע אליה ביקש שתעצום את עיניה כי הביא לה מתנה. הוא נעמד מאחוריה כשעיניה עצומות, והכה בראשה בחפץ שהחזיק בידו שהייתה עטויה כפפות.
4 צפייה בגלריה
קובי סטרוג בבית המשפט
קובי סטרוג בבית המשפט
סטרוג בבית המשפט. העיד: "לא חשבתי שזה יתפתח לאן שהתפתח"
(צילום: יואב דודקביץ' )
4 צפייה בגלריה
קובי סטרוג בבית המשפט
קובי סטרוג בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ' )
סטרוג העיד כי "זה היה אירוע אלים שאני מצר עליו, לא היה שום תכנון של ניסיון לרצוח. אני אדם שאיבד את היקר מכל, זו הייתה התפוצצות שאני משלם עליה את המחיר שמגיע לי, אבל לא ניסיתי לרצוח אף אחד". בדיון היום הוא נחקר בידי סנגוריו, שניסו להציג כי לא תכנן להכות את ל', אלא נגרר לוויכוח איתה בשל אי-רצונו לעבור לגור איתה. בדיון נותרו כמה חורים בגרסתו של סטרוג, בהם העובדה שנסע לכיוונה של ל' ללא הטלפון הנייד שלו, והעובדה שלקח איתו שקית בגדים להחלפה.
"לא רציתי לפגוע בבת שלי ובמשפחה שלי ולעבור לגור עם ל'. ביום המקרה הייתי בפגישה קצרה בפתח תקווה ויצאתי לכיוון הר אדר (שם התגוררה ל' – ג"כ). לקחתי מונית ובדרך הייתי נסער, ביקשתי לעצור בקניון ואז לקחתי מונית נוספת ונסעתי להר אדר. כל המעשים שעשיתי היו בלחץ, מאוד מבולבל, בהרגשה לא נעימה. לא חשבתי שזה יתפתח לאן שהתפתח. באתי להגיד שאני רוצה לדחות את המעבר כי אני לא שלם איתו".
הוא העיד כי הגיע לביתה של ל', פגש אותה במרפסת ושתה איתה קפה. "היא הייתה קורנת, חשבה שאני הולך להגיד לה משהו חיובי על המעבר. אמרתי לה שאני לא יכול עדיין, והיא התחילה לצעוק. היא אמרה 'זהו, אני הולכת לספר לאשתך ולילדה שלך'", הוא טען. "אמרתי שלא צריך לעשות עניין והיא אמרה משפט שגמר אותי – 'מה שהבת שלך עברה עם המוות של שחר זה כלום לעומת מה שאני אגרום לה לעבור'". לטענת סטרוג, אחרי של' חזרה על המשפט, הוא תפס דבר מה שהיה מונח על השולחן – והכה אותה כמה פעמים, עד שהבחין שנפלה לרצפה מדממת.
4 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הרצח בהר אדר
זירת ניסיון הרצח בהר אדר
זירת ניסיון הרצח בהר אדר
הוא העיד מצידו כי ל' אמרה לו ללכת. "זה היה נראה רע מאוד. אני לא זוכר עם מה תקפתי. אמרתי לה שאם היא תספר למישהו זה אוי ואבוי, ולקחתי את הרכב והטלפון שלה ונסעתי. לא היה משהו שניסיתי להעלים. לא שלטתי במעשים שלי. עשיתי מעשה נוראי. הרמתי יד על מישהי שאהבתי. היום אני יודע שזו הייתה טעות נוראית שלא הזמנתי אמבולנס", העיד.
עו"ד זוהר גיאת מפרקליטות מחוז ירושלים שמנהל את התיק נגד סטרוג הקשה עליו בחקירה הנגדית. "אני לא מאמין לגרסה שלך. עד היום שתקת. כל הגרסאות כבר נאמרו והיום אתה יכול לספר סיפור. אני לא מצליח להבין איך איש עסקים כמוך שמעסיק 600 איש משאיר את הטלפון במרכז על מצב טיסה. בחקירה הראשונה של ל' היא מספרת שהטלפון תמיד עליך. תכננת לסיים את הרצח הזה בשלוש שעות. עד הפגישה שהייתה לך בצהריים", הטיח בו עו"ד גיאת.
בשלב הזה סטרוג הרים את קולו ואמר לעו"ד גיאת: "אתה מאשים אותי במשהו שלא רציתי לעשות. תפסיק להגיד את זה כי זה לא נכון. נסעתי לשם אך ורק כדי לבקש דחייה שאני לא מסוגל עדיין לעבור לגור איתה. לא חשבתי שאגיע לאן שהגענו". גיאת הטיח בו בהמשך: "אדם שמתכנן רצח צריך להגיע למקום בלי להתגלות. מומחה המז"פ אמר שהמכות היו כשהיא על הרצפה". למרות זאת, סטרוג המשיך להכחיש כי תכנן לרצוח.
עו"ד אריאל עטרי, המייצג את ל', מסר בתגובה: "היום המציא העבריין סטרוג סיפור חדש שלא סיפר מעולם במשטרה על הניסיון לרצח מרשתי; סיפור שהיה שונה אפילו מתשובתו לכתב האישום. הנסיון שלו לכרוך את בנו החייל בניסיון להשפיע על השופטים חילל את זכר בנו ופוגע בכל המשפחות השכולות.
"טענת סטרוג שלא הגיע כדי לרצוח את מרשתי - הופרכה בחקירתו הנגדית ע"י הפרקליט זוהר גיאת שהציג את האבסורד בכך שסטרוג הגיע בטרמפים, מחופש לחייל מילואים, דאג להסתיר את מכוניתו ולהשאיר את הטלפון שלו הרחק מזירת העבירה, באופן שמצביע על כך שתיכנן מלכתחילה לרצוח את בת זוגו. מדובר באחד המקרים האכזריים ביותר של ניסיון לרצח של בת זוג, שידעה מדינת ישראל ואנו משוכנעים כי בית המשפט ירשיע את סטרוג ויטיל עליו את העונש המירבי הקבוע בחוק".
עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס, המייצגים את קובי סטרוג, מסרו בתגובה: "עדותו של מר סטרוג הייתה כנה ומן הלב. מר סטרוג לקח אחריות על התרחשות האירוע אך כפר מכל וכל בכך שניסה לרצוח את המתלוננת. הוא שב והסביר שבמועד האירוע נקלע לסערת רגשות בשל סיטואציה משפחתית מורכבת. אותות האמת ניכרו באופן ברור מעדותו. אנו סומכים את ידינו על בית המשפט".