הבלשית הכי ותיקה במשטרה - כרמלה ורד מצאה 3 כלי נשק וחזרה לבילוש כגמלאית
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בגיל 61 ועם שני נכדים - סבתא כרמלה ורד חזרה לשירות במשטרה: אחרי יותר משנה רגועה ושקטה, הבינה רב-נגד בדימוס כרמלה ורד שמקומה הטבעי הוא בעבודת בילוש קלאסית, והצליחה לרשום שיא אישי של תפיסת שלושה רובים ביום אחד ביישוב איכסאל. מפקד משטרת עפולה, סגן-ניצב רמי חורי, העניק לה תעודת הערכה על הפעילות.
סיפורה של הבלשית הוותיקה נחשף לפני יותר משנתיים ב"ידיעות אחרונות". אחרי 35 שנות פעילות מבצעית ואינספור מבצעים והישגים, היא תכננה פרישה רכה ונוחה והתמסרות לתחביביה: בישול, אפייה, טיפול בגינה ומעל לכול טיפול בשני נכדיה. ואולם, האדרנלין והמציאות לא נתנו לה הרבה מנוחה.
2 צפייה בגלריה
כרמלה ורד
כרמלה ורד
כרמלה ורד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"כשהשתחררתי, בדיוק התחילה הקורונה ומצאתי את עצמי סגורה בין ארבעה קירות במושב. עבדתי בגינה וטיפחתי אותה, ובשאר הזמן מצאתי את עצמי בתפקיד סבתא מבשלת", סיפרה ורד. "הכנתי המון אוכל לילדים ולנכדים ולכל המבודדים במושב". בחיוך רחב היא הוסיפה: "אפשר להוציא את המשטרה ממני, אבל לא אותי מהמשטרה".
אחרי יותר משנה בבית, פנתה ורד למשטרת עפולה וביקשה להתגייס מחדש כמתנדבת בתחנה. "אני חולה על עבודת הבילוש, עבורי זו העבודה הכי מעניינת ומסקרנת". היא נשלחה למרכז ללימודי משטרה ועברה את כל הליך הגיוס של כל מתנדב חדש שמבקש לשרת בארגון. לפני כשנה היא חזרה לתפקיד שהיא הכי אוהבת: בלשית במשטרת עפולה.

"באנו ממש מורעלים"

"אותי הם מזעיקים לדברים הגדולים והמעניינים", תיארה ורד את ההישג שרשמה לפני כמה ימים: תפיסת שלושה רובים מסוג קרלו ביום אחד. מאז שחזרה להתנדב היא רשמה לעצמה כבר שבע תפיסות של כלי נשק. "קיבלתי קריאה דחופה לחיפוש מיידי באיכסאל", שחזרה ורד. "הגענו לבית הראשון, נכנסתי לשדה קוצים ואחרי חיפושים מצאנו קופסה. הייתה לי תחושה טובה, ומצאנו רובה קרלו עם מחסנית".
במקום לחזור הביתה ולנוח בצהריים, ורד הסתערה בחום הכבד של עמק יזרעאל על עוד בית בחיפושים אחר כלי נשק נוספים. "באנו ממש מורעלים, הגיע כלבן עם כלב שהתחיל לסייע לנו. הכלבן נכנס פנימה וחיכינו בחוץ. יצאנו לסריקות על גבה סמוכה, אני לא מחכה לאף אחד, הולכת בעקבות החושים שלי. חיפשנו במערות, התחלתי לטפס על גבעה תלולה ואז מצאתי תיק.
"הקפצתי את ראש הצוות שלי רס"ב עמית בן אודיז. עמית יודע שאם אני צועקת לו אז זה לא סתם. פתחנו את התיק וגילינו שני רובים בפנים. צרחתי מרוב התרגשות 'יששששש'". לאחר ההישג הגדול, הוזמנה סבתא כרמלה למפקד משטרת עפולה, סגן-ניצב רמי חורי, וקיבלה תעודת הוקרה על פעילותה.
2 צפייה בגלריה
כרמלה ורד הבלשית המבוגרת ביותר מקבלת תעודת הערכה מסנ"צ רמי חורי
כרמלה ורד הבלשית המבוגרת ביותר מקבלת תעודת הערכה מסנ"צ רמי חורי
הענקת תעודת הערכה מסנ"צ רמי חורי
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)
על השאלה עד מתי יהיה לה כוח לרדוף אחרי עבריינים ואמצעי לחימה, השיבה ורד תוך כדי שהיא מתפקעת מצחוק: "מבחינתי אני רוצה להיות עוד 20 שנה מתנדבת במשטרה, ולא להסתפק רק בעפולה אלא לפעול בכל המחוז הצפוני. זה האוכל שלי, אני רוצה להתנדב כמה שיותר, אבל הנכדים שלי הם במקום הראשון וכל זמן שהם צריכים אותי אני קודם כל סבתא כרמלה".
מפקד משטרת עפולה סנ"צ חורי אמר: "אצלנו פועלים יותר מ-100 מתנדבים לצד שוטרים מסורים. כרמלה היא מותג בתחנת עפולה, בלשית ותיקה ומלאה במוטיבציה כמו שוטר מתחיל, מגיעה לכל משמרת כאילו זו המשמרת הראשונה שלו,
"הניסיון המבצעי של כרמלה בתוספת המוטיבציה הגבוהה הם תרומה חשובה למשטרת העמקים, היא לוקחת חלק גם בהכשרתם של הבלשים הצעירים בתחנה ומבחינתי שתמשיך לעבוד כמה שרק אפשר".