כלי תקשורת בארצות הברית מדווחים הערב (יום ג') כי האבקה החשודה שהתגלתה שלשום בבית הלבן וגרמה להטלת סגר על מעונו של נשיא ארה"ב התבררה בבדיקות ראשוניות כסם מסוג קוקאין. הנשיא ג'ו ביידן עצמו לא היה באותה העת בבית הלבן, אלא שהה בקמפ דייוויד, ועל כן לא הושפע מהאירוע.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן הבית הלבן נמצא קוקאין
ג'ו ביידן הבית הלבן נמצא קוקאין
ביידן ושקית קוקאין. נמצא באזור שגם מבקרים מגיעים אליו
(צילום: shutterstock, AP)
3 צפייה בגלריה
הבית הלבן
הבית הלבן
הבית הלבן. סגר הוטל לזמן קצר
(צילום: AFP)
לפי סוכנות הידיעות AP, שני גורמים ברשויות אכיפת החוק סיפרו כי סוכני השירות החשאי גילו את האבקה במהלך סיור שגרתי ביום ראשון, וכי היא נמצאה באזור שאליו יכולות להגיע גם קבוצות של מבקרים, ולא במשרד כלשהו של האגף. לפי דיווחים מדובר היה בכמות קטנה של הסם.
על פי הדיווח, המתחם פונה ביום ראשון בשעה 20:45 לפי השעון המקומי, וכוחות כיבוי והצלה הוזעקו למקום כדי לערוך לחומר החשוד בדיקה מהירה. בבדיקה הזו הוא זוהה כקוקאין, ומשם הועבר לבדיקה נוספת והבית הלבן נפתח. ביידן ומשפחתו יצאו לקמפ דייוויד ביום שישי וחזרו לבית הלבן רק היום, כך שלא הייתה לאירוע כל השפעה עליהם.
3 צפייה בגלריה
סנופ דוג. עישן קנאביס בשירותים
סנופ דוג. עישן קנאביס בשירותים
סנופ דוג. עישן קנאביס בשירותים
(צילום: AP)
בהודעה שפרסם השירות החשאי שלשום, אחרי הטלת הסגר על הבית הלבן, נמסר כי מעון הנשיא נסגר מתוך רצון לנקוט משנה זהירות וכי צוותים פתחו בחקירה במקום וקבעו שהחומר שנמצא איננו מסוכן. "החומר נשלח להערכה נוספת, וכעת מתנהלת חקירה בנוגע לשאלה כיצד ומדוע הוא הוכנס לבית הלבן", מסר השירות.
בהנחה שהחומר שנמצא בבית הלבן הוא אכן קוקאין, אין זו הפעם הראשונה שסמים בלתי חוקיים מגיעים למעונו של נשיא ארה"ב. הראפר סנופ דוג העיד בעבר כי עישן קנאביס בשירותים בבין הלבן, והמוזיקאי ווילי נלסון העיד כי עישן ג'וינט על גג המבנה בימי נשיאותו של ג'ימי קרטר. גם השחקן הבריטי ארקן מוסטפה העיד כי עישן מריחואנה והסניף שורה של קוקאין במהלך ביקור בבית הלבן בימי נשיאותו של רונלד רייגן.