בין רבים מאנשי הצוות הרפואי בשיבא תל השומר שהוקצו לארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב - שחולצו ושבו לישראל - הייתה גם מנהלת הסיעוד בחטיבה הפנימית, מלי זנדר. זנדר, שבתה נועה נרצחה ב-7 באוקטובר, אמונה על טיפולם מרגע שהגיעו למקום.
2 צפייה בגלריה
שלומי, אנדריי, נועה ואלמוג אחרי החילוץ
שלומי, אנדריי, נועה ואלמוג אחרי החילוץ
שלומי, אנדריי, נועה ואלמוג אחרי החילוץ
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
נועה זנדר
נועה זנדר
נועה זנדר ז"ל
"בשעות הראשונות לא רצינו להקשות עליהם. אלו שעות שהן יותר למשפחה, לחברים ולהתרגשות, אבל ממה שאני יכולה לספר הם כולם יציבים", אמרה זנדר. "חלק אומנם איבדו ממשקלם, אבל רק מחר נתחיל לעשות להם בדיקות שונות, ומניסיון העבר - בימים הקרובים רק נגלה דברים".
כמו רופאים אחרים במחלקה, זנדר סיפרה כי אלמוג, שלומי ואנדריי - שבילו את מרבית שמונת החודשים האחרונים ביחד בשבי - נמצאים במתחם מיוחד שהוקם עבורם, ומסתובבים בין החדרים שלהם "כפי שהם כנראה התרגלו לחיות", לפי גורם במחלקה. זנדר עצמה אישרה ל-ynet כי למרות שבמחלקה יש להם שף פרטי שמבשל להם אוכל בריא, אחד מהחטופים - אלמוג מאיר ג'אן - ביקש לארוחת ערב שתוזמן לו לאפה שווארמה.
מלי זנדרמלי זנדר
כבר ב-12:00 הגיעה זנדר למחלקה, כשהחלו הדיווחים הראשונים על המתרחש. "ברגע ששמעתי לא הייתה שאלה, עליתי על מדים והגעתי בהתרגשות מלאה", שיתפה. "כל מפגש היה משמח ומרגש ואנחנו באמת מקווים שיהיו לנו עוד הקפצות כאלו, שבהן כל הצוות רוצה להגיע ולעזור. אלו רגעים משמחים ואני מאמינה שכעם ברגע שכולם יחזרו נרגיש שמשהו נעשה כאן באמת, ואפשר לבנות את האמון ולצעוד קדימה".
זנדר, שאמונה על הטיפול בארבעת החטופים שחולצו לאחר שנחטפו ממסיבת הנובה, היא כאמור אמה של נועה זנדר - שבעצמה בילתה במסיבת הטבע ברעים, ונרצחה ב-7 באוקטובר. בעקבות זאת, כמובן שלא הייתה יכולה שלא לחשוב על בתה. "ברגעים שהייתה לי אתנחתא היא עברה לי בראש. אם נועה הייתה חטופה וחוזרת, היינו כמשפחה משקמים אותה. העולם פספס אותה. אנחנו כמשפחה נמשיך את המורשת שלה - להיות פה בשביל האחר".