שר החוץ ישראל כ"ץ ימריא מחר (שלישי) בבוקר לביקור מדיני בפריז, וייפגש עם שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה וכן עם יו"ר האסיפה הלאומית, נשיא הסנאט וראשי הקהילה היהודית. כך נודע ל-ynet. זאת, על רקע בקשת התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג קארים חאן להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.
כ"ץ בפנייה לשרי חוץ בעולם: "אל תכבדו את ההחלטה"
(צילום: מרדכי גורדון, משרד החוץ)

הנושאים המרכזיים שיעמדו במוקד ביקורו של כ"ץ בצרפת הם: בקשת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת צווי מעצר; המשא ומתן וקידום ההצעה הצרפתית לפתרון העימות בלבנון מול חיזבאללה; הרחבת משטר הסנקציות נגד איראן - בדגש על הרחבת הסנקציות על הגרעין בכינוס סבא"א הקרוב בחודש הבא (בהמשך להתחייבות של שר החוץ הצרפתי בביקורו האחרון בישראל); הרחבת הפעולה הצבאית ברפיח והמאבק באנטישמיות נגד הקהילות היהודיות בצרפת.
בדיונים פנימיים לקראת הביקור נשמע שר החוץ כ"ץ מתבטא בנושא לבנון: "לא ניתן להשאיר את תושבי הצפון במלחמת התשה מול החיזבאללה - נידרש בקרוב להחלטות קשות".
1 צפייה בגלריה
"לא ימנעו מאיתנו להשיב את החטופים ולמוטט את חמאס". כ"ץ וחאן
"לא ימנעו מאיתנו להשיב את החטופים ולמוטט את חמאס". כ"ץ וחאן
"לא ימנעו מאיתנו להשיב את החטופים ולמוטט את חמאס". כ"ץ וחאן
(צילום: אוליבייה פיטוסי, רויטרס/Peter Dejong)
מוקדם יותר קרא שר החוץ כ"ץ לשרי חוץ בעולם לגנות את החלטת התובע הראשי, ולהודיע שגם אם יוצאו צווי מעצר הם לא יכבדו אותם. בהצהרה מיוחדת הוא מסר כי "ההחלטה השערורייתית של התובע הכללי של בית הדין הפלילי בהאג היא מתקפה חזיתית חסרת מעצורים על קורבנות 7 באוקטובר ו-128 החטופים שלנו בעזה. בזמן שמרצחי ואנסי החמאס מבצעים פשעים נגד האנושות, נגד אחינו ואחיותינו, התובע הכללי מזכיר באותה נשימה את ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל לצד המפלצות הנאציות המתועבות של החמאס - חרפה היסטורית שתיזכר לעד".
כ"ץ סיכם: "הנחיתי להקים חמ"ל מיוחד במשרד החוץ עם כל הגורמים המקצועיים במטרה להיאבק נגד ההחלטה שנועדה בראש ובראשונה לכבול את ידיה של מדינת ישראל ולמנוע ממנה את זכות ההגנה העצמית. בכוונתי לשוחח עם שרי חוץ ממדינות מובילות בעולם. אף כוח בעולם לא ימנע מאיתנו להשיב את כל חטופינו ולמוטט את שלטון הטרור של החמאס".