9 צפייה בגלריה
מיכאל לדיגין אב לשניים
מיכאל לדיגין אב לשניים
מיכאל לדיגין
מיכאל לדיגין, בן 36 מבת ים, הוא אחד משלושת הישראלים שנרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע באזור התעשייה אריאל. לדיגין, שעלה עם משפחו לארץ לפני חמש שנים, הותיר אחריו שני ילדים. עיריית בת ים מסרה כי צוותי סיוע מטעמה נמצאים עם בני המשפחה מאז מסירת ההודעה, וימשיכו ללוות אותם בתקופה הקרובה.
מועד ההלוויה טרם נקבע ויפורסם בהמשך. חלק מבני משפחתו של לדיגין מתגוררים בחו"ל וקיבלו הודעה על הרצח. ראש העיר צביקה ברוט אמר כי "אנו מחבקים את משפחתו של מיכאל, שעלתה לארץ מתוך ציונות לפני חמש שנים. אנחנו ערוכים לתת לרעייתו לשני הילדים תמיכה מלאה גם באמצעות מערכת החינוך".
תיעוד: רגע נטרול המחבל

9 צפייה בגלריה
מפות עם תמונות מהפיגוע באריאל
מפות עם תמונות מהפיגוע באריאל
מסלולו של המחבל
(צילום: רויטרס, AP, שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
המחבל מוחמד מוראד סאמי
המחבל מוחמד מוראד סאמי
"תעוזה רבה בגניבת הרכבים". המחבל והזירה
(צילום: יריב כץ)
בפיגוע נרצחו שני בני אדם נוספים, בהם תושב קריית נטפים תמיר אביחי, ושלושה נפצעו. פצוע אחד בשנות ה-40 לחייו נותח בחזה, ומצבו יציב. פצוע נוסף בשנות ה-30 לחייו נותח גם הוא ונמצא במצב יציב, ופצוע נוסף במצב בינוני עד קשה. במקביל, הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת הפיגוע וערך סיור באזור יחד עם אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, ותא"ל אבי בלוט, מפקד אוגדת איו"ש.
רב"ט ה', לוחם בגדוד 51 של גולני, שניטרל את המחבל, סיפר: "הבוקר במהלך פעילות שגרתית קיבלנו דיווח על פיגוע דקירה במרחב אריאל. קפצנו לאירוע, וברגע שזיהיתי את המחבל חתרתי למגע וביצעתי לעברו ירי עד להסרת האיום". טוראי י׳, לוחם בהכשרת שריון שנכח בזירת האירוע וירה גם הוא לעבר המחבל, הוסיף: "נסעתי בכביש חמש כשהבחנתי באירוע חריג. כשהבנתי שזה פיגוע יצאתי מהרכב, זיהיתי את המחבל ויריתי לעברו עד לנטרולו המלא".
9 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל במקום הפיגוע
הרמטכ"ל במקום הפיגוע
הרמטכ"ל בזירה
(צילום: שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל במקום הפיגוע
הרמטכ"ל במקום הפיגוע
(צילום: שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
תמיר אביחי ז"ל
תמיר אביחי ז"ל
תמיר אביחי
(באדיבות המשפחה )
כאמור, תמיר אביחי, תושב השומרון, נרצח גם הוא בפיגוע. אביחי היה אב לשישה ילדים, חמש בנות ובן אחד בגילים 12 עד 29. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהכיר את אביחי, הביע צער עמוק על מותו: "זה רגע קשה לכולנו, אחרי בוקר עם שלושה נרצחים ושלושה שנפצעו באורח קשה. אנחנו מחבקים את משפחתו של אביחי ואת כל קריית נטפים ברגע הקשה הזה".
המחבל, מוחמד מוראד סאמי סוף (18) מהכפר חארס, חוסל כשניסה לתקוף עמדה צבאית. הוא החזיק בהיתר עבודה במפעל באזור התעשייה באריאל. על פי קצין בכיר בצה"ל, המחבל הגיע הבוקר לעבודתו כרגיל, ובכניסה דקר מאבטח ופצע אותו. לאחר מכן הוא רץ לתחנת דלק סמוכה, שם דקר למוות את לדיגין ואזרח נוסף.
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
הזירה בכביש 5
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בשלב זה, לפי הקצין, "הוא עולה על רכב מסוג ברלינגו, פוצע בנקודה את בעל הרכב ואז עולה על כביש 5 ונוסע על הכביש לזירה השנייה עם הרכב ככלי נשק". עם המכונית, המחבל פגע בשול הכביש באביחי, ורצח אותו. לאחר מכן יצא מהרכב, דקר אזרח נוסף ופצע אותו באורח קשה.
אזרח שנסע בכביש הבחין במתרחש ויצא לסייע לגבר שנדרס בשול. רכב הברלינגו הושבת אז המחבל חטף את המכונית הנוספת של האזרח שעצר לסייע, ונסע עם הרכב השני, מסוג ב.מ.וו, לכיוון עמדה צבאית. המחבל הבחין בחיילים ועשה סיבוב פרסה, נגד כיוון התנועה, והתנגש בכלי רכב. במקום נוצר פקק והמחבל יצא ברגל וניסה לברוח, אז נורה על ידי חיילים ואזרחים, בהם לוחם גולני, חייל בחופשה וטירונים מחטיבה 7 של השריון. "למחבל הייתה תעוזה רבה ויצירתיות בגניבת הרכבים", אמר הקצין.
9 צפייה בגלריה
כוחות צה" בכפר חארס
כוחות צה" בכפר חארס
כוחות צה"ל בכפרו של המחבל
גורם ביטחוני בכיר אמר: "אם הדיווח של האירוע היה מגיע מהש.ג בזמן ובאופן אינפורמטיבי ומדוייק, היו כבר סוגרים עליו ביציאה מתחנת הדלק. כל מסע הרצח הזה נמשך 20 דקות. זה לא מעט במונחי טרור, בייחוד כשמדובר על פיגוע שבו המחבל הגיע עם סכין בלבד, בלי רכב מילוט ובלי נשק חם. אירועים כאלה עם 'הצלחות' של נרצחים מספקים עוד מוטיבציה למפגעים בודדים לצאת ולפגע. אירועים כאלה חייבים להסתיים תוך שניות".
בצהריים פשטו כוחות צה"ל על ביתו של המחבל בכפר חארס כדי לבדוק אם השאיר אחריו מסמכים או חומרי הסתה. גורמי ביטחון צפויים לתשאל את קרוביו של המחבל.