2 צפייה בגלריה
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
(צילום: רויטרס)
משרד האוצר הגיע הבוקר (יום שני) להסכמות עם נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות, הוועדה לתכנון ולתקצוב וארגוני הסגל הבכיר - והשביתה שבה פתחו המרצים תסתיים.
ההסכמות כוללות תוספות שכר מדורגות שנותנות עדיפות לחוקרים ומרצים בתחילת דרכם (בתחילת הדרך 12% ובשיא הוותק 10.1%), מענקים שיקדמו את המצוינות במחקר ובהוראה, שקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לסוף שנת 2027, הסדרה של הקרן לקשרי מדע בינלאומיים (תוך מתן עדיפות לחוקרים בתחילת דרכם), שיפור התחרותיות של המוסדות בקליטת חברי סגל וכן מענים ממוקדים לסוגיות נוספות.
לפני כשבועיים הודיע הסגל הבכיר באוניברסיטאות כי ישבות על רקע עיכוב בממשא ומתן מול משרד האוצר על הסכמי השכר. השביתה כללה את אוניברסיטאות תל אביב, חיפה, בן גוריון, העברית, הטכניון, בר אילן ומכון ויצמן.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
זו הייתה השביתה השנייה של האוניברסיטאות מאז סוף חודש אפריל, אז השביתו המרצים את האוניברסיטאות ליום אחד ולא התקיימו לימודים כלל. הצעד הארגוני שבו החליטו לנקוט חברי המועצה הגיע לאחר שבמשך חודשים ארוכים ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), יחד עם משרד האוצר וההוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), לא נתנו מענה לדרישתם לתיקון שכרם בגין השחיקה שחלה בו מאז הסתיים ההסכם הקודם.
יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, פרופ' ענת זעירא, הסבירה לפני כשבועיים כי "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי. למרות בקשותינו לחידוש ההסכם נאלצנו להמתין זמן רב להתנעתו של מו"מ. אנו דנים על חידוש הסכם השכר במשך יותר משנה וחצי, אבל למרות שאנחנו מגיעים למו"מ בלב פתוח ונפש חפצה ומציעים פתרונות, נדמה כי בצד השני, בעיקר ור"ה, מושכים את הזמן, מקיימים דיוני סרק, מתבצרים בעמדותיהם ולא מעוניינים באמת להגיע להסכם".