שבוע אחרי חיסול נסראללה, כעת ניסיון לחסל גם את יורשו המיועד: בלבנון דיווחו אמש (חמישי) על שורת תקיפות עוצמתיות בדאחייה בביירות, ולפי דיווחים ערביים הן כוונו נגד האשם ספי א-דין, בן דודו של חסן נסראללה, שסומן כיורשו המיועד. שלושה גורמים ישראליים אמרו ל"ניו יורק טיימס" הלילה כי סדרת התקיפות נועדו להשמיד בונקר תת-קרקעי, שבו התקיימה פגישת בכירים בחיזבאללה, ושבה נכח לפי ההערכות גם ספי א-דין.
התקיפות החריגות הגיעו דקות אחרי הודעת דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, על פינוי כמה בניינים ברובע בביירות. "זו הייתה חגורת אש, ישראל תקפה 11 פעמים ברציפות", אמר גורם המקורב לחיזבאללה.
תיעוד התקיפות בדאחייה שבביירות

3 צפייה בגלריה
האשם ספי א-דין יורש, יורשו של נסראללה
האשם ספי א-דין יורש, יורשו של נסראללה
האשם ספי א-דין, יעד התקיפה בדאחייה
(צילום: ANWAR AMRO / AFP)
במהלך השבוע שחלף מאז חיסול מזכ"ל חיזבאללה ב-32 השנים האחרונות, דווח במספר כלי תקשורת כי ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, יחליפו. בארגון הטרור השיעי הכחישו כי נבחר מחליף לנסראללה, ובנאום סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, הוא הבהיר: "את המזכ"ל החדש נבחר בהקדם האפשרי".
לפי דיווחים בלבנון, גם בתקיפות הלילה נעשה שימוש בפצצות חודרות בונקרים, בדומה לפצצות שבהן השתמש צה"ל בחיסול נסראללה. זמן קצר לאחר מכן בצה"ל הוציאו הודעת פינוי נוספת לתושבים ברובע הדאחייה, וברשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחו כי התקיפות בדאחייה התחדשו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפות בדאחייה
תיעוד התקיפות בדאחייה
התקיפות העוצמתיות בדאחייה
(צילום: Amr Abdallah Dalsh / REUTERS)
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפות העוצמתיות בראחייה
תיעוד התקיפות העוצמתיות בראחייה
"התקיפות נועדו להשמיד בונקר תת-קרקעי שבה התקיימה פגישת בכירים בחיזבאללה"
(AP)
דובר צה"ל בערבית אלוף-משנה אביחי אדרעי העביר מסר כבר אמש ל"תושבים נמצאים ליד תשתיות ואינטרסים של חיזבאללה", וציין כי צה"ל יפעל נגדם בזמן הקרוב: "למען ביטחונכם וביטחון משפחותיכם, עליכם לפנות את הבניינים ואת המבנים הצמודים".
במקומות שונים בעולם הערבי ציינו בשבוע האחרון כי ספי א-דין לא נכח בישיבת הבכירים שבה חוסל נסראללה, ויחד איתו חוסלו עוד שורה של בכירים בארגון הטרור בהם מספר 3 בארגון עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה.
ספי א-דין גם דומה לנסראללה מאוד במראה החיצוני, ונחשב לבעל קשרים הדוקים עם המשטר בטהרן. הוא גם חתנו של המפקד לשעבר של כוח קודס האיראני קאסם סולימאני.

ביקור הרמטכ"ל בפיקוד הצפון

שעות לפני התקיפה הדרמטית, הרמטכ"ל הרצי הלוי ערך הערכת מצב בגבול הצפון. בדובר צה"ל עדכנו כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, ובאופן ממוקד, אתרי ייצור אמצעי לחימה, מחסני אמצעי לחימה ותשתיות טרור של חיזבאללה בביירות.
הרמטכ"ל בהערכת מצב בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל )

בצה"ל אף ציינו כי מטוסי הקרב תקפו גם מטרות של מטה המודיעין של ארגון הטרור בבירה, ובהן פעילי היחידה, אמצעי איסוף, מפקדות ותשתיות נוספות. דובר צה"ל הוסיף כי "טרם התקיפות ננקטו צעדים בכדי לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים הכוללים חימוש מדויק ותצפיות מהאוויר".
בצבא ציינו כי בדומה לחמאס, גם חיזבאללה "ממקם את אתרי הייצור ואמצעי לחימה שלו מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ביירות ומסכן את האוכלוסייה באזור".
הפינוי מהדאחייה הגיע כמה שעות לאחר ירי שהפעיל אזעקות בקריות ואף בחלק מחיפה. צה"ל עדכן כי זוהו כ-10 רקטות שחצו מלבנון. "חלקן יורטו, היתר נפלו בשטח פתוח", צוין. מהבוקר חיזבאללה ירה יותר מ-200 שיגורים לישראל.