העדויות בתיק 1000 נמשכות
(צילום: גיל יוחנן)

בבית המשפט המחוזי בירושלים המשיכו גם היום לזרום העדים בתיק 1000 אל הדוכן. הבוקר (שני) מי שפתחה את יום העדויות היא לימור דיקובסקי, השפית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. כבר בתחילת עדותה העריך סנגורו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, שלדעתו העדה "אינה רלוונטית".
מהפרקליטות חקרה אותה עו"ד גל פורה, מפרקליטות מיסוי וכלכלה. דיקובסקי ציינה כי במסגרת תפקידה הייתה אחראית על כל הארוחות של המשפחה של פאקר ומילצ'ן. "פגשתי את קליין (הדס קליין - ג.מ) והתחלתי לעבוד. ארנון המליץ עליי לפאקר. הייתי מבשלת כל יום כמעט למעט חריגים שלא היו בבית ולא היו דיירים. בישלתי גם עבור אורחים", סיפרה.
4 צפייה בגלריה
לימור אלמליך
לימור אלמליך
לימור דיקובסקי. "תמיד ניתנו סיגרים ושמפניות, היינו נערכים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על הארוחות המשותפות של בני הזוג נתניהו בביתו של מילצ'ן אמרה: "בכל ביקור של ארנון בארץ היה ביקור, לפחות אחד, של משפחת נתניהו. זה כלל ארוחת ערב לפי דרישה, כולל דרישות של הגברת נתניהו". לדבריה, "אלו היו ארוחות מאוד ארוכות, למשך שעות רבות. תמיד ניתנו סיגרים ושמפניות בארוחות, היינו נערכים לזה".
היא נשאלה עד כמה היו שכיחים המקרים בהם בישלה ארוחות בביתו של פאקר לזוג נתניהו והשיבה כי "כשהוא היה בארץ זה היה על בסיס קבוע. הרבה ארוחות כי הם פשוט גרו ליד. אצל פאקר ארוחה הייתה פחות רשמית. פאקר ביקש להכין להם מה שהם רוצים. מישהו היה מודיע להדס קליין שהם באים, היא הייתה מודיעה לי. תמיד הייתי ערוכה לבשל". בחקירתה העריכה העדה שבני הזוג נתניהו התארחו בין 10 ל-15 פעמים בביתו של פאקר, והיום היא השיבה שזה "נראה הגיוני".
לדבריה, בני הזוג נתניהו אף פנו אליה ישירות לפני ארוחות. "לא ישר לטלפון שלי, אלא התקשרו להדס. פאקר נכח ברוב הארוחות - או שהיה בבית או בפגישה בת"א". בשלב הזה עו"ד חדד עקץ את התביעה ואמר כי "אנחנו עוסקים בכמה הם אוכלים, כמה הם שותים, כמה אפשר? היה פעם תיק על ארוחות זכור לי. מספיק".
4 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
"עוסקים בכמה הם אוכלים, כמה שותים, כמה אפשר? היה פעם תיק על ארוחות"
(צילום: יואב דודקביץ')
כשנשאלה העדה על ההיערכות לאותן ארוחות היא אמרה כי "הן לא היו שגרתיות. הייתי צריכה להיערך לכמויות גדולות יותר של הכול, השעות היו ארוכות, הייתה דרישה של כל אחד מהם למשהו אחר". חדד העיר שוב בציניות: "זה קריטי לכתב האישום". השפית המשיכה: "פעם בישלתי ארוחה גדולה בבית פאקר, והיא הועברה לבני הזוג נתניהו (שהיו במקום אחר - ג.מ)". היא ציינה כי "פאקר או ארנון שילמו על הארוחות".
עו"ד נועה מילשטייןעו"ד נועה מילשטיין
עורכת הדין נועה מילשטיין, מצוות ההגנה של נתניהו בתיק 1000, חקרה מיד לאחר מכן את השפית חקירה נגדית. היא שאלה את העדה על פוליטיקאים אחרים שהתארחו אצל מילצ'ן והשפית סיפרה בתגובה על פעמים בודדות שבהן אירח גם את לפיד ולבני, וציינה "גם פרס הגיע להתארח מדי פעם, פעמיים או שלוש". היא סיפרה גם על ארוחות שנערכו במעון בבלפור: "אני מאשרת שפאקר התארח ארוחה או שתיים בבלפור". על התנאים במעון אמרה: "אפשר לבשל בכל מקום, גם ביער, אבל לא היה נקי שם. לא היו תנאים, בטח לא לארוחה בסדר גודל הזה".
4 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
"היה נמצא הרבה בדירה של פאקר"
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
"דיברתי איתה כמה פעמים ישירות". שרה נתניהו
(צילום: מוטי קמחי)
היא נשאלה על כמויות אלכוהול שונות שצרך מילצ'ן וענתה: "מי יכול לזכור מה מילצ'ן שתה ב-2013? אני מכירה את הרגלי הצריכה של המשפחה ומה כל אורח מעדיף וזהו. לא עשיתי רישום. סוף חודש הייתי מגישה דוח להדס, מקבלת כסף, אבל זה לא כלל מספר שמפניות כי זה לא היה באחריותי כי אני לא הייתי רוכשת אותם".
הסנגורית שאלה את השפית האם נתניהו עצמו, ולא רעייתו, ביקש ארוחה כזו או אחרת, והיא השיבה: "זה היה דרך שרה, גם דיברתי איתה ישירות כמה פעמים דרך הטלפון. אבל לא עם נתניהו".
- ראית את הדס או חסון נותנים ארגזי שמפניות למשפחת נתניהו? "לא ראיתי אותם נותנים, ראיתי אותם לוקחים ומובילים לרכב. אבל לא ראיתי שנותנים למר נתניהו. ראיתי קופסת סיגרים ארוזה. לא עקבתי לאן נלקחו ארגזי שמפניות, זה לא היה באחריותי".
העדה אף ציינה כי בנו של ראש הממשלה המיועד, יאיר נתניהו, "היה נמצא הרבה" בדירתו של פאקר במלון רויאל ביץ' בתל אביב. "היו פעמים שהיה בדירה", סיפרה.

"להערכתי הדס קליין רכשה סיגרים ב-100 אלף שקל לשנה"

העד יעקב גרשוני, בעל עסק למכירת סיגרים, שכונה בעדותה של קליין "קוקי", סיפר על קניית סיגרים בתדירות גבוהה. להערכתו, בעסק בבעלותו - "הקבינט" - רכשה קליין סיגרים בכ-100 אלף שקלים בשנה. עם זאת, אין לו תיעוד קבלות כי הן הושמדו.
בצוות ההגנה של נתניהו הציגו קבלות אחרות, שלא מסתדרות עם הכמויות והסכומים שתיאר גרשוני. הסנגור אף רמז כי "כמה עדים תיאמו עדויות בנושא זה", אך לא הציג הוכחות לכך. העד השיב: "לא תיאמתי עדויות, לא דיברתי עם אף אחד".
הסנגור ציין כי כשצוות ההגנה הציג קבלות ומחירים להדס קליין היא התעקשה שיש סיגרים ב-500 שקלים. "אמרנו לה שאין דבר כזה, והיא אמרה 'תשאלו את קוקי'. בהודעתך במשטרה אתה אומר מחירים של סיגרים ב-350-200 שקלים, ופתאום אתה אומר 500 שקלים", אמר לו בניסיון להציג אותו כעד לא אמין. הוא השיב: "אחרי חקירה אתה נזכר במחירים ויושב עם עצמך. כל העולם ידע על החקירה של קליין, אבל לא ידעתי מה אמרה. לפעמים שולחים לי מה אמרה בקשר לחנות. שלחו לי רכילות, לא מחירים".