ההכנה הישראלית למלחמה ארוכה ורב-זירתית נמשכת גם בעורף. ל-ynet נודע כי בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל המשרד, משה בן זקן, בימים האחרונים מתנהלות שיחות בין בכירי משרד הבריאות לבכירי רכבת ישראל במטרה לתאם כיצד תסייע הרכבת בשינוע פצועים מהצפון לבתי חולים במרכז הארץ.
בפגישה שנערכה במשרדי הרכבת בלוד בימים האחרונים הוסכם כי ברכבת ישראל יחלו להכשיר שלושה קרונות להסעת פצועים. בכל קרון שיוסט למטרה זו יוכלו להעביר 14 פצועים בשכיבה, עשרה על גבי כיסאות גלגלים ועוד 68 פצועים שפציעתם תאפשר להם לשבת ברכבת בכיסאות הרגילים. בסך הכל שלוש הקרונות יוכלו להעביר בנסיעה אחת כ-270 פצועים.
לפי התוכנית, הפצועים יפונו ברכבת מתחנת נהריה לתחנת בת גלים בחיפה הצפויה לאכלס את מירב הפצועים. זו גם התחנה ממנה ייסעו הפצועים למרכז הארץ במקרה הצורך. אמבולנסים שיחכו בתחנות נבחרות יעבירו את הפצועים לבתי החולים.
מההכנות למבצע, שכולנו תקווה שלא יצטרך לצאת אל הפועל, עולה כי אלונקות ייעודיות יאוחסנו בתחת חיפה ויוכלו להיות מוכנות לפעולה תוך 45 דקות. כמו כן יוקצו לאירוע חיילים מיחידת האלנוקאים. בימים הקרובים יבצעו כל הגורמים הרלוונטיים - בתי החולים, צה"ל, רכבת ישראל ומד"א - תרגיל לקראת מבצע עתידי בתחנת רכבת בצפון.
במקביל, בהתאם להנחיית רגב, ברכבת ישראל ימשיכו להפעיל גם בשבועות הבאים רכבות בשבת בתדירות של אחת לשעה, כפי שהחלו לעשות בשבוע שעבר, כדי לאפשר תנועה במהלך המלחמה. חשוב לציין כי הפעלת רכבות אלו אינה כלכלית עבור הרכבת שכן ממוצע הנוסעים היומי שלה צנח בשלושת השבועות האחרונים במאות אחוזים, מכ-300 אלף נוסעים בימי טרום המלחמה לממוצע של כ-65 אלף בלבד. כמות הנוסעים בסופי שבוע זעומה אף יותר: בשני סופי השבוע האחרונים בהן הפעילה הרכבת קווים בין תחנת סבידור לנתב"ג ובין תחנות הקצה למרכז השתמשו בשירות רק כ-1,500 נוסעים ביום.
ברכבת מתכננים להמשיך בפעילות זו ככל שידרשו וזאת על אף שהמטלה הופכת לקשה יותר ויותר נוכח העובדה שלמעלה מאלף מהעובדים גויסו למילואים. על פי גורם ברכבת ישראל, משמעות הפעלת הרכבת בשבת הינה שכ-240 עובדים ברכבת עובדים גם ביומם החופשי. ברכבת עומלים בימים אלו על מציאת פתרונות פיצוי לעובדים שעובדים שבעה ימים בשבוע.