בזמן שבלבנון גובר החשש של האזרחים מהסלמה, ברקע המאמצים הבינלאומיים להגיע לפתרון דיפלומטי בחזית הצפון, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי קרא היום (רביעי) "לכל האמריקנים שנמצאים בלבנון לנקוט באמצעי זהירות ולהירשם באתר משרד החוץ". בתדרוך לעיתונאים, הדגיש קירבי: "אנו מנסים למנוע את התפשטות הסכסוך, כזה שיטיל סכנה גדולה עוד יותר על תושבי ישראל ולבנון. אנו רוצים למנוע את זה, ולכן עובדים קשה דיפלומטית".
נתניהו בביקורו בגבול הצפון, אתמול
(צילום: רועי אברהם, לע"מ)

בתוך כך, עדכנה לשכת רה"מ כי אתמול הוא היה בגבול הצפון ונפגש עם לוחמי ומפקדי עוצבת "חוד החנית" (חטיבה 55), בעיצומו של תרגיל חטיבתי במתווה צפוני שמתקיים בגליל, המהווה חלק מסדרת תרגילים שמבצעים חטיבות רבות בצה"ל להגברת כשירות ותיקוף התוכניות למתקפה בלבנון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל סקירה ממפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, וממפקדי החטיבה והגדודים, על עשיית לוחמי הצנחנים במילואים. "גם כאן נשיג ניצחון, לא פחות מזה", אמר רה"מ מגבול הצפון. "‏תרגיל חטיבתי מאוד מרשים, ביכולות, בהתגייסות, בהתייצבות, בכושר הביצוע. כושר ביצוע גדול מאוד של החיילים והמפקדים שבאים מכל חלקי הארץ, מכל חלקי החברה הישראלית. הם נחושים ודבקים במשימה - להגן על המדינה ולהשיג ניצחון, לא פחות מזה".
בתדרוך שהעביר היום קירבי לעיתונאים, הוא נשאל אם ארה"ב "תצא להגנת ישראל" אם חיזבאללה יפתח במתקפה. "אנחנו לא רוצים לראות שם חזית שנייה. נקודה. אנחנו רוצים למנוע את זה בדרך דיפלומטית, אנחנו חושבים שזה האינטרס של שני הצדדים. אבל כפי שאמרנו - וכפי שנמשיך לומר: אנו עומדים עם ישראל", השיב. בצל המתיחות הגוברת בין ממשל ביידן לנתניהו בסוגיית החימושים הוא אמר: "נמשיך לוודא שלישראל יש את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. ואם יש דרך למנוע עוד התקפות על ישראל נעשה את זה ונעזור לישראל להגן על עצמה. זה לא ישתנה".

ובינתיים, הירי מלבנון נמשך: "הממשלה שותקת"

בתוך כך, ארבעה טילי נ"ט שוגרו אחר הצהריים מלבנון למטולה. ממועצת מטולה נמסר: "שני טילים נחתו צפונית לכביש 90 בכניסה להר צפייה, אחד פגע בבית בהר צפייה, וכן בית נוסף נפגע". לא היו נפגעים. שריפות פרצו באזור כתוצאה מפגיעות הטילים, וצה"ל אישר לכוחות הכבאות להיכנס לאזור ולסייע במאמצי כיבוי האש.
השריפות במטולה אחרי ירי טילי הנ"ט

2 צפייה בגלריה
שריפות במטולה בעקבות נפילות טילים
שריפות במטולה בעקבות נפילות טילים
במטולה זועמים: "צה"ל לא מגיב - לתפארת מדינת ישראל"
2 צפייה בגלריה
פגיעת טיל בבית פרטי ביישוב אביבים
פגיעת טיל בבית פרטי ביישוב אביבים
הפגיעה באביבים. "מקווים שמינוי הפרויקטור מבשר את המענים הדחופים בצפון"
(צילום: יוסי ביטון )
שעה לאחר שיגור ארבעת הטילים, טיל נ"ט נוסף שוגר למטולה ופגע במרכז המושבה. גם בתקרית הזו לא היו נפגעים. ראש מועצת מטולה דוד אזולאי מסר בעקבותיה: "אנחנו ממשיכים. ממשלת ישראל שותקת, מדינת ישראל שותקת. צה"ל לא מגיב ושותק - לתפארת מדינת ישראל".
חיזבאללה לקח אחריות על הירי, וברשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור נטען כי מדובר בתגובה ל"הפגזת מטרות אזרחיות רבות צמודות גדר היום" על ידי צה"ל. זמן קצר לאחר מכן, הרשת דיווחה על תקיפה אווירית של צה"ל באל-חיאם שבדרום לבנון, וברשת "אל מיאדין", שמזוהה עם ארגון הטרור, דווח גם על ירי ארטילרי לעבר הכפרים ראמיא וקוזח.
בהמשך גם בית במושב אביבים שבגליל העליון ספג פגיעה ישירה מטיל נ"ט ששוגר מלבנון. גם על הירי הזה לקח חיזבאללה אחריות, וטען כי זה בוצע "בתגובה לתקיפות הישראליות בבנת ג'ביל". המועצה האזורית מרום הגליל מסרה שנגרם נזק לבית, ולא היו נפגעים. "עוד בית שניזוק באביבים. היישוב חטף עד כה עשרות טילים מסוגים שונים והנזקים לרכוש הם בהיקפים גדולים ומשמעותיים כך גם יישובים סמוכים. כל מתקפה כזו משפיעה על כל היישובים שלא פונו. אני מקווה שמינוי הפרויקטור יבשר את הזרמת התקציבים והמענים הכה דחופים בצפון", אמר ראש המועצה האזורית עמית סופר.
כמו כן, אחרי שהופעלו אזעקות ביישובים פסוטה ואבן מנחם שבגליל המערבי, נמסר כי שלוש רקטות ששוגרו מלבנון התפוצצו בשטחים פתוחים.