צה"ל הכחיש הבוקר (שבת) דיווחים לפיהם דרש לפנות את בית החולים שיפא שבעיר עזה, אבל מסר כי הכוחות שפועלים שם "נענו" לבקשה מצד מנהל המתחם לאפשר ממנו פינוי בטוח של עזתים שמצאו בו מחסה, כלומר פליטים. כדי להוכיח את הטענות, צה"ל פרסם תיעוד של שיחה בין קצין בכיר במנהלת התיאום והקישור לעזה לבין המנהל, בו נשמע האחרון אומר כי הוא "רוצה שכל החולים, הפצועים והחוסים ייצאו". האזינו להקלטת השיחה.
הקלטת השיחה שהתקיימה בין קצין בכיר במנהלת התיאום והקישור לעזה למנהל ביה"ח שיפא
(צילום: דובר צה"ל)

על הבקשה הזו השיב לו הקצין הבכיר: "אני אסייע לך". בשלב מוקדם יותר בשיחה, אמר הקצין הבכיר למנהל כי "בקשר לחולים והפצועים, כשתהיה ההזדמנות והאפשרות מבחינה רפואית נעשה תיאום, דבר איתי ואדבר איתך". בתוך כך, משרד הבריאות בעזה, שנתון לשלטון חמאס, הודיע כי מאות בני אדם עזבו את בית החולים ולדבריו נותרו שם כעת 120 חולים, כמו גם מספר תינוקות פגים.
הצבא הודיע הבוקר גם כי "צוותים רפואיים יישארו בבית החולים לטובת החולים שאין ברצונם או ביכולתם להתפנות". עם זאת, משרד הבריאות בעזה טען מוקדם יותר כי בבית החולים נותרו רק רופאים בודדים, חמישה במספר, כדי לפקח על תהליך פינוי הפצועים.
2 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה״ל בבית החולים שיפאא׳
פעילות כוחות צה״ל בבית החולים שיפאא׳
פעילות כוחות צה"ל בבית חולים שיפא, היום
(צילום: דובר צה"ל)
גם מנהל בית החולים התייחס לכך בשיחה, ואמר כי "גם עכשיו, יש הרבה צוותים רפואיים שיצאו, אין לי שליטה עליהם בסופו של דבר". בתגובה, הקצין אמר: "אוקיי, אני איתך, החלטה שלהם, אם יש משהו שאני יכול לעזור בו בנושא זה אני מוכן".
במקביל, רשת BBC דיווחה כי עיתונאי פלסטיני ששהה עד כה במתחם אמר לה שהוא ורבים אחרים עזבו אותו הבוקר – תוך שהם מנופפים בדגלים לבנים. "בית החולים פונה, מלבד חולים שלא יכולים לזוז ומספר קטן מאוד של רופאים", טען האיש, חאדר א-זענון.
2 צפייה בגלריה
צילום לוויין בית חולים שיפא עזה
צילום לוויין בית חולים שיפא עזה
"הדי הפיצוצים וקולות הירי היו מבעיתים". צילום לוויני של בית החולים שיפא
(צילום: "AFP PHOTO / Satellite image ©2023 Maxar Technologies)
"הנפנו ידיים באוויר ונשאנו דגלים לבנים", אמר. א-זענון הוסיף כי "הלילה האחרון היה קשה מאוד. הדי הפיצוצים וקולות הירי היו מבעיתים". הוא טען כי דחפורים פעלו במהלך הלילה במתחם ו"יצרו חורים ענקיים בחצר בית החולים", באופן שלדבריו גם הסב נזק למבנים.
ההתפנות מבית החולים, יצוין, נמשכת כבר כמה ימים, ורוב מבין האלפים ששהו בו לפני שצה"ל החל לפשוט על המתחם עזבו את המקום. דובר צה"ל מסר גם כי במקביל לפעולה הממוקדת של כוחות צה"ל לאיתור תשתיות טרור בבית החולים, הכוחות העבירו למקום במהלך הלילה, באמצעות מנהלת התיאום והקישור לעזה, יותר מ-6,000 ליטרים של מים ויותר מ-2,300 קילו מנות מזון.
תיעוד מפעילות לוחמי יחידת דובדבן ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, ביממה האחרונה הרחיב צה"ל את היקף הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, וקרבות עזים התנהלו באזורים חדשים. בין היתר, לוחמי יחידת המסתערבים דובדבן, בסדיר ובמילואים, ביצעו פשיטות על תשתיות טרור ברצועת עזה, ובמהלכן חיסלו מחבלים בהיתקלויות.
הלוחמים נקלעו לקרב מול מחבלי חמאס גם בתוך בית ספר תיכון - שם נמצאה כמות גדולה של אמצעי לחימה וציוד צבאי. בין הפשיטות, הלוחמים הגיעו גם לביתו של מפקד פלוגת ההנדסה בגדודים הצפוניים של חמאס - שם נמצאו אמצעי לחימה וחוברות הכשרה של ארגון הטרור.