3 צפייה בגלריה
ח"כ יצחק פינדרוס
ח"כ יצחק פינדרוס
ח"כ יצחק פינדרוס
(צילום: שמוליק דודפור)
חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה תקף בחריפות את בית המשפט העליון בשיחה עם סטודנטים חרדים, ואמר כי "החלום שלי הוא להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי".
ברשות השופטת הגיבו בזעם לדברים, שפורסמו הבוקר ב"וואלה!": "מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה. חמורה ומצערת אף יותר העובדה שחבר כנסת בוחר להלהיט את הרוחות וללבות שנאה בתוכנו במהלך שיח עם בני נוער במסגרת החינוכית שבה הם אמורים ללמוד ולקנות דעת. נשיאת בית המשפט העליון, שופטי ישראל והרשות השופטת כולה מגנים התבטאויות מסוג זה מכל וכל וימשיכו לשרת נאמנה את כלל הציבור בישראל".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער נואם בכנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
גדעון סער נואם בכנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
"הזיות מסוכנות". גדעון סער
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
טקס השבעת שופטים בבית הנשיא
טקס השבעת שופטים בבית הנשיא
במערכת המשפט זועמים ומגנים. חיות
(צילום: יריב כץ)
שר המשפטים גדעון סער מתח ביקורת חריפה על אמירתו של פינדרוס והזהיר: "החלום שלו הוא חלום הבלהות של ישראל. לא אתן לך ולשותפיך להזיות מסוכנות אלה את האפשרות לממשן".
יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) אמר כי מדובר בדברי הסתה חמורים. "במדינה דמוקרטית יש מקום של כבוד וחשיבות גדולה לבית המשפט העליון והרשות השופטת. חשוב לי להבהיר היום כי הכנסת בראשותי מכבדת את בית המשפט העליון ומתנערת לחלוטין מדברים אלו. עצוב לי שדברים כאלה יוצאים מפיו של חבר בכנסת ישראל", הצהיר לוי.
עידן רול (יש עתיד) הדגיש כי מדובר ב"אמירה מסוכנת של ח״כ קיצוני. שילוב חרדים חיוני לקיום המשותף שלנו ולעתיד מדינת היהודים. עמדתו הבדלנית של פינדרוס מנוגדת לרצון מרבית הציבור החרדי. מציע שילמד משופטי עליון ידענים בתורה שראו ערך מיוחד במקורות ובמשפט העברי אשר היוו להם השראה בפסיקתם". ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) טען: "אנחנו המחסום האחרון מפני ממשלת בן גביר-ביבי-פינדרוס".
השרה אורנה ברביבאי (יש עתיד) כתבה בטוויטר: "החלום שלי הוא שח"כ פינדרוס ירחיב לימודי ליבה על משמעות החוק במדינה דמוקרטית".
שטייניץ על אמירת פינדרוס: "לא לפוצץ - לתקן"
(צילום: סנטרל הפקות, משי בן עמי)

ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר כי "מביש שחבר כנסת מביע רצון להשמיד את אחד המוסדות החשובים ביותר לדמוקרטיה. בית המשפט העליון, גם כשאנחנו כועסים עליו כמו לאחר ההחלטה לאפשר את הטרנספר בדרום הר חברון, הוא הרשות השופטת של מדינת ישראל. כל פגיעה בו היא פגיעה במדינת ישראל. החלום של פינדרוס הוא הסיוט של אזרחי ישראל".
ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה כי האמירה של ח״כ פינדרוס נגד בית המשפט העליון היא "אמירה מבזה, אלימה ומסיתה. הרשות השופטת חיונית לקיומה של הדמוקרטיה, מותר לנו לבקר אותה ואת החלטותיה, אך עלינו לעשות הכל על מנת לשמור עליה".
גם באופוזיציה היו מי שביקרו את האמירה. חבר הכנסת יובל שטייניץ מהליכוד, שרעייתו היא שופטת בעליון, אמר באולפן ynet כי "הדברים האלה לא ראויים, אני מגנה אותם ומקווה שנאמרו כבדיחה, למרות שגם בבדיחות לא צריך לשמוע את הדברים האלה. אנחנו לא רוצים להרוס אלא לתקן, גם בבית המשפט העליון וגם במערכת המשפט בכלל. האמירה הזו לא ראויה ולא מכבדת, בדמוקרטיה אתה צריך את שלושת הרשויות - ומה שאנחנו צריכים לעשות זה לתקן כמה דברים, לא להרוס ובטח שלא לדבר על פיצוצים".
חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) טען כי פינדרוס "גילה את אופיו האלים והמסוכן באמירה המזעזעת והמסיתה נגד בית המשפט העליון". לדבריו, "מדובר בהתרת דמם של שופטי ישראל וכל נסיון לטשטש את חומרת הדברים לא יצלח. אדם שאלו חלומותיו אינו ראוי לכהן בכנסת ישראל ומן הראוי להוקיע אותו מעל כל במה ולהימנע מכל שיתוף פעולה עמו".